Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Moro!
Uusi jäsen ilmoittautuu... Aina Sitruunalla ajaneena (14 erilaista pumppusitikkaa) tein pari viikkoa sitten päätöksen, päätin palata lapsuusajan rakkauden pariin ja poimin liikkeestä mukaani 9-5 2.3t SE A Wagonin.
Kotiväellä oli lähemmäs parikymmentä Saabia (99/og900) kunnes isäni koki herätyksen C-tuotteeseen eikä paluuta enää ollut (ja tuskin tulee). Toisin sanoen matkustin koko lapsuuteni Saabilla, mutta henk.koht. olen omistanut ainoastaan Citroëneja; BX, CX, Xm ja Xantia. Nyt kuitenkin koiran kasvaessa ja puolison ajojen lisääntyessä piti löytää tilava, tehokas, ja turvallinen uudehko automaattiauto. Koska Xm:ää on kovin heikosti markkinoilla V6 24V Break Automatiquena niin katse kääntyi luonnollisesti "kakkosvaihtoehtoon", eli Saabiin.
Liekö sitten kohtalo vai mikä, mutta samaan aikaan eteen tupsahti erittäin nätti 9-5, 120tkm ajettu -00. Auto vastasi kone poislukien (tehoa saisi olla enemmän...) juurikin sitä mitä olin hakemassa. Nahkat, automaatti, clima, koirankoppi, jne. Koeajon jälkeen keskusteltiin kauppiaan kanssa ainoastaan siitä, miten auton omituinen ohjaus saataisiin kuntoon...
Josta päästäänkin itse asiaan, eli epäilen ohjauksessa olevan jotakin pahasti vialla;
a)
Kuuluuko 9-5:en "lukea" tietä ts. seurailee uria, tienpinnan kallistumia jne.? Renkaat on hyväkuntoiset GoodYear Eagle 215/55/R16 V93:t? Toivottasti ei, joten missä vika? (normaalin Saabin vetovetelyn tiedän..)
b)
Liittyen edelliseen, auto alkoi pitämään hassua ääntä päivä kaupan kättelyn jälkeen. Rattia kääntäessä ajossa sekä paikallaan edestä kuuluu voimakasta resonointia/räminää. Äänenvoimakkuus vaihtelee, toisinaan ei kuulu, toisinaan varsin voimakas. Ääriasennossa kuuluu vain normaali perinteisen ohjaustehostimen valitus, ei resonointia.
c)
Kun tämä olettamani "vika" on päällä, niin auton saa ohjaamaan itsestään jompaankumpaan suuntaan aika helposti, varsinkin oikealle. Antaa vain vähän vihjettä ratilla niin sinne alkaa pyrkimään. Pyöränkulmatkin viturallaan? Myös tämä vaiva on pahentunut ajettujen ~2500 km aikana. Kun vaiva on päällä jarrun polkeminen saa auton muuttamaan suuntaa voimakkaasti siihen suuntaan mihin ohjaus puoltaa vaatien kevyen vastaohjauksen. Turvallista? Ei tod.
d)
Kuuluuko 9-5:n ohjauksen olla tahmea hitaassa ajossa ja kevyempi nopeassa ajossa? Ei kai sentään, joten jotakin hassua tässäkin suhteessa.
Taustatiedoksi vielä, että auto on ennen minua ollut kahdella omistajalla ja huollot on tehty Länsi-Autossa. Viimeisin leima on 110tkm. Tähän nojaten oletin tyhmyyttäni, että kaikki pahimmat ja vaarallisimmat (tyyppi?)viat loistaisi poissaolollaan. Ilmeisesti Saabin merkkihuolto on samaa tasoa Vehon kanssa. Josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen...
Missä Saab kannattaa huollattaa Tampereella? Metro-Autossa juu huoltokirjan leimojen takia, mutta mistä saa oikeasti asiantuntevaa palvelua, jotta pirssi tulee oikeasti kuntoon? Vai hoitaako M-A homman kotio samalla kertaa?
Mikäli joku Tampereen suunnalla asustava 9-5:n tunteva haluaa auttaa miestä mäessä niin ota yhteyttä ja tule koeajamaan. Kokemusta omaavien mielipiteitä kaivataan nyt enemmän kuin kipeästi, sillä kuten olet lukenut en tiedä kyseisestä autosta juurikaan mitään.
Terveisin,
Jussi K.
Uusi jäsen ilmoittautuu... Aina Sitruunalla ajaneena (14 erilaista pumppusitikkaa) tein pari viikkoa sitten päätöksen, päätin palata lapsuusajan rakkauden pariin ja poimin liikkeestä mukaani 9-5 2.3t SE A Wagonin.
Kotiväellä oli lähemmäs parikymmentä Saabia (99/og900) kunnes isäni koki herätyksen C-tuotteeseen eikä paluuta enää ollut (ja tuskin tulee). Toisin sanoen matkustin koko lapsuuteni Saabilla, mutta henk.koht. olen omistanut ainoastaan Citroëneja; BX, CX, Xm ja Xantia. Nyt kuitenkin koiran kasvaessa ja puolison ajojen lisääntyessä piti löytää tilava, tehokas, ja turvallinen uudehko automaattiauto. Koska Xm:ää on kovin heikosti markkinoilla V6 24V Break Automatiquena niin katse kääntyi luonnollisesti "kakkosvaihtoehtoon", eli Saabiin.
Liekö sitten kohtalo vai mikä, mutta samaan aikaan eteen tupsahti erittäin nätti 9-5, 120tkm ajettu -00. Auto vastasi kone poislukien (tehoa saisi olla enemmän...) juurikin sitä mitä olin hakemassa. Nahkat, automaatti, clima, koirankoppi, jne. Koeajon jälkeen keskusteltiin kauppiaan kanssa ainoastaan siitä, miten auton omituinen ohjaus saataisiin kuntoon...
Josta päästäänkin itse asiaan, eli epäilen ohjauksessa olevan jotakin pahasti vialla;
a)
Kuuluuko 9-5:en "lukea" tietä ts. seurailee uria, tienpinnan kallistumia jne.? Renkaat on hyväkuntoiset GoodYear Eagle 215/55/R16 V93:t? Toivottasti ei, joten missä vika? (normaalin Saabin vetovetelyn tiedän..)
b)
Liittyen edelliseen, auto alkoi pitämään hassua ääntä päivä kaupan kättelyn jälkeen. Rattia kääntäessä ajossa sekä paikallaan edestä kuuluu voimakasta resonointia/räminää. Äänenvoimakkuus vaihtelee, toisinaan ei kuulu, toisinaan varsin voimakas. Ääriasennossa kuuluu vain normaali perinteisen ohjaustehostimen valitus, ei resonointia.
c)
Kun tämä olettamani "vika" on päällä, niin auton saa ohjaamaan itsestään jompaankumpaan suuntaan aika helposti, varsinkin oikealle. Antaa vain vähän vihjettä ratilla niin sinne alkaa pyrkimään. Pyöränkulmatkin viturallaan? Myös tämä vaiva on pahentunut ajettujen ~2500 km aikana. Kun vaiva on päällä jarrun polkeminen saa auton muuttamaan suuntaa voimakkaasti siihen suuntaan mihin ohjaus puoltaa vaatien kevyen vastaohjauksen. Turvallista? Ei tod.
d)
Kuuluuko 9-5:n ohjauksen olla tahmea hitaassa ajossa ja kevyempi nopeassa ajossa? Ei kai sentään, joten jotakin hassua tässäkin suhteessa.
Taustatiedoksi vielä, että auto on ennen minua ollut kahdella omistajalla ja huollot on tehty Länsi-Autossa. Viimeisin leima on 110tkm. Tähän nojaten oletin tyhmyyttäni, että kaikki pahimmat ja vaarallisimmat (tyyppi?)viat loistaisi poissaolollaan. Ilmeisesti Saabin merkkihuolto on samaa tasoa Vehon kanssa. Josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen...
Missä Saab kannattaa huollattaa Tampereella? Metro-Autossa juu huoltokirjan leimojen takia, mutta mistä saa oikeasti asiantuntevaa palvelua, jotta pirssi tulee oikeasti kuntoon? Vai hoitaako M-A homman kotio samalla kertaa?
Mikäli joku Tampereen suunnalla asustava 9-5:n tunteva haluaa auttaa miestä mäessä niin ota yhteyttä ja tule koeajamaan. Kokemusta omaavien mielipiteitä kaivataan nyt enemmän kuin kipeästi, sillä kuten olet lukenut en tiedä kyseisestä autosta juurikaan mitään.
Terveisin,
Jussi K.
Viimeksi muokannut kaseva, Ke Touko 07, 2008 19:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
Auton vetely kuulostaa loppuun kuluneilta puslilta -> alusta syyniin ja kuluneet puslat vaihtoon.
Voisikohan ohjauksen meteli ja käyttäytyminen johtua ohjaustehostimesta? Arvaus vain, mutta tarkista ensin ohjaustehostimen öljyn määrä. Tuo ohjauksen tahmeus viittaisi vähän sinne suuntaan.
Voisikohan ohjauksen meteli ja käyttäytyminen johtua ohjaustehostimesta? Arvaus vain, mutta tarkista ensin ohjaustehostimen öljyn määrä. Tuo ohjauksen tahmeus viittaisi vähän sinne suuntaan.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
110tkm huoltokuitissa on maininta takatukivarsien puslista, mutta sivuhuomautuksena ettei vaihdeta. ?!? Voiko vaikuttaa noin voimakkaasti ohjaukseen jos on takapuslat huonot? Sitruunassahan takalaakereiden kuluma aiheuttaa lievää kurvailua, mutta ei sentään ratin kääntymistä. Varsinkin kun tässä yksilössä vaiva on pahempi ihan ryömintä-taajamanopeuksilla.
Ohjaustehostimessa on oikea määrä öljyä, tämä myös oli tarkastettu kuitin mukaan edellisessä huollossa. Tarkistin myös itse, ja OK on. Voiko öljy "vanhentua" tms.? Kuten sanottua, fransmannissa kaikki nämä toimi samalla litkulla, joten kaikki tämä on uutta minulle...
-Jussi
Ohjaustehostimessa on oikea määrä öljyä, tämä myös oli tarkastettu kuitin mukaan edellisessä huollossa. Tarkistin myös itse, ja OK on. Voiko öljy "vanhentua" tms.? Kuten sanottua, fransmannissa kaikki nämä toimi samalla litkulla, joten kaikki tämä on uutta minulle...
-Jussi
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
Takarenkaat ne autoa ohjaa, etummaisilla vaan käännetään suunta mihinpäin halutaan mennä.kaseva kirjoitti:110tkm huoltokuitissa on maininta takatukivarsien puslista, mutta sivuhuomautuksena ettei vaihdeta. ?!? Voiko vaikuttaa noin voimakkaasti ohjaukseen jos on takapuslat huonot?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
Näinhän se menee, eli autot pyrkii oikealle kun tietkin taittuu sinne. Mielestäni vaan ei pitäisi vetää näin paljon. Varsinkaan taajamanopeuksissa. Arvioisin, että 40 kmh/h nopeudella 10 metrin matkalla käännös on n. 10 astetta oikealle kulkusuunnassa.
Mitä tulee takatukivarren pusliin, niin ne menee tarkastukseen maanantaina. Kuten mainitsin, Ceessä laakerikuluma aiheutti lievää kiemurointia joten ei kai tällainen vikurointi Saabissa ole sen puoleen mahdottomuus. Viesti rattiin on vaan sen verran aggressiivinen, että pohdin sen johtuvan etuakselistosta. Onko mahdollista?
Saappi-uuno täällä kyselee...
Mitä tulee takatukivarren pusliin, niin ne menee tarkastukseen maanantaina. Kuten mainitsin, Ceessä laakerikuluma aiheutti lievää kiemurointia joten ei kai tällainen vikurointi Saabissa ole sen puoleen mahdottomuus. Viesti rattiin on vaan sen verran aggressiivinen, että pohdin sen johtuvan etuakselistosta. Onko mahdollista?
Saappi-uuno täällä kyselee...
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
Ja toinen uuno vastaa vaikka ei vielä varsinaisesti 9-5- mallista kokemusta ole, mutta malli kuin malli niin kaikki pyöränripustuksiin- ja kulmiin vaikuttavat osat syynäyksen alle, väljät pois ja auto sellaiseen osaavaan nelipyöräsuuntaukseen joka ymmärtää pyöränkulmien päälle muutakin kuin pelkkien aurauskulmien merkityksen.
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
Takanahan on puslia enemmänkin. Taka-akselin puslatkin saattaa olla lopussa, vaikkei kilometrejä vielä tuon enempää olekaan.kaseva kirjoitti:110tkm huoltokuitissa on maininta takatukivarsien puslista, mutta sivuhuomautuksena ettei vaihdeta. ?!? Voiko vaikuttaa noin voimakkaasti ohjaukseen jos on takapuslat huonot? Sitruunassahan takalaakereiden kuluma aiheuttaa lievää kurvailua, mutta ei sentään ratin kääntymistä. Varsinkin kun tässä yksilössä vaiva on pahempi ihan ryömintä-taajamanopeuksilla.
Ohjaustehostimessa on oikea määrä öljyä, tämä myös oli tarkastettu kuitin mukaan edellisessä huollossa. Tarkistin myös itse, ja OK on. Voiko öljy "vanhentua" tms.? Kuten sanottua, fransmannissa kaikki nämä toimi samalla litkulla, joten kaikki tämä on uutta minulle...
-Jussi
Samaa mieltä edellisten kanssa, että myös aurauskulmat syyniin.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
ennen kun rupeet vaihtaa puslia vaihda sen puolen renkaat päittäin kummalle puolelle kampeaa eli jos puoltaa oikeaan niin oikean puolen etu rengas taakse ja takanta eteen.usein puoltaminen loppuu tällä tempulla
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
No niin. Maanantaina kävin näyttämässä Metrolla ja perjantaina menee tarkempaan syyniin. Ohjauksen toiminta koeajolla oli huollon kaverin mielestä ihan ok, mutta tuo resonointi rattia käännellessä aiheutti vähän ihmetystä. Toisin sanoen, kyllä siellä jotain vikaa on.
Puslista tuskin tuo ääni lähtee, mutta niissäkin + pyöränkulmissa on kyllä oltava jotain fibaa. En suostu uskomaan, että tämän tason auto, varsinkaan Saab, voi olla noin hmm.. huono ajaa. Tai huono ja huono, mutta kyllä minulle vähempikin tien lukeminen riittäisi. Haluan kuitenkin itse loppukädessä päättää, mihin suuntaan mennään, ei siinä tarvita autolta ehdotuksia alati.
Perjantaina olen varmaan viisaampi asian suhteen. Toivottavasti ei ole mitään kallista rikki.
edit:
Nyt kun menin morkkailemaan noita ajo-omituisuuksia niin puoli foorumia varmaan pohtii miksi hassasin rahani kyseiseen yksilöön jos ei kerta kyyti miellytä... Lyhyt vastaus: Kyseinen yksilö vastasi lähes täydellisesti sitä mitä olin hakemassa, joten olin valmis ottamaan riskin ohjauksen kanssa. Ihmisen tekemä se on kuitenkin, joten sen voi korjata.
Puslista tuskin tuo ääni lähtee, mutta niissäkin + pyöränkulmissa on kyllä oltava jotain fibaa. En suostu uskomaan, että tämän tason auto, varsinkaan Saab, voi olla noin hmm.. huono ajaa. Tai huono ja huono, mutta kyllä minulle vähempikin tien lukeminen riittäisi. Haluan kuitenkin itse loppukädessä päättää, mihin suuntaan mennään, ei siinä tarvita autolta ehdotuksia alati.
Perjantaina olen varmaan viisaampi asian suhteen. Toivottavasti ei ole mitään kallista rikki.
edit:
Nyt kun menin morkkailemaan noita ajo-omituisuuksia niin puoli foorumia varmaan pohtii miksi hassasin rahani kyseiseen yksilöön jos ei kerta kyyti miellytä... Lyhyt vastaus: Kyseinen yksilö vastasi lähes täydellisesti sitä mitä olin hakemassa, joten olin valmis ottamaan riskin ohjauksen kanssa. Ihmisen tekemä se on kuitenkin, joten sen voi korjata.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroënista Saabiin, ja heti on kysyttävää...
Mulla kanssa menossa perjantaina alustan vuoksi pieneen syyniin. Ilmoittele jos/kun hommaan tulee jotain selvyyttä. Varmaan samat viat alustassa meillä molemmilla...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Eilen kävi auto tutkittavana ja raportissa lukee, että "ohjaus epämääräinen?? Taka-akselin pitk tuen puslat rikki, kompuran ääni / apulaitehihnan kiristin??
Juttelin Järvisen kanssa, ja hän oli sitä mieltä, että ensin tuo kiristin vaihtoon ja jos ei äänet sillä kaikkoa niin sitten pitää kääntää katseet ilmastoinnin kompuraan. Nuo takapuslat on nyt ilmeisesti lopullisesti finaalissa, joten ne menee vaihtoon. Sillä pitäisi korjaantua omituinen käytös ajossa.
Komsii-komsaa, toisaalta hyvä, ettei tarkastuksessa ilmennyt mitään sellaista jota ei tavallaan jo tiennyt odottaa, mutta toisaalta taas jonkin selvästi korjattavan kohdan löytyminen (puslien lisäksi) olisi helpottanut. Nyt sitten vaan osia vaihtelemaan ja toivomaan, että auto alkaisi toimia erilailla.
Juttelin Järvisen kanssa, ja hän oli sitä mieltä, että ensin tuo kiristin vaihtoon ja jos ei äänet sillä kaikkoa niin sitten pitää kääntää katseet ilmastoinnin kompuraan. Nuo takapuslat on nyt ilmeisesti lopullisesti finaalissa, joten ne menee vaihtoon. Sillä pitäisi korjaantua omituinen käytös ajossa.
Komsii-komsaa, toisaalta hyvä, ettei tarkastuksessa ilmennyt mitään sellaista jota ei tavallaan jo tiennyt odottaa, mutta toisaalta taas jonkin selvästi korjattavan kohdan löytyminen (puslien lisäksi) olisi helpottanut. Nyt sitten vaan osia vaihtelemaan ja toivomaan, että auto alkaisi toimia erilailla.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Oletko kokeillut ajaa jotain toista 9-5-yksilöä? Sekin saattaisi ehkä tuoda lisävalaistusta siihen, kuinka suurelta osin tuo kokemasi outous on kyseisen yksilön vika, ja kuinka suurelta vain 9-5:lle (tai mille tahansa ei-Citroënille) ominaista outoutta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Joo, olen ajanut ja se vastasi mielikuvaa mikä minulla autosta oli. Sen ymmärrän, että jos haluan auton kulkevan kuin Citroën, pitää ajaa Citroënilla. Kaikella on puolensa.
Ehkä lankean tässä siihen vipuun, että vertaan kokemustani väljistä takatukivarren laakereista sitikassa nyt tähän Saabin taka-akselin puslien väljyyteen. Ilmeisesti oireilevat eri tavalla. Citikka alkaa kiemurrella maantiella urien mukaan, Saab taas taajamanopeuksilla vaeltaa urien ja kallistusten perässä? Näinkö se menee?
Taisin tuolla jo aiemmin peräänkuuluttaakin Tampereen seudulta koeajettavaksi/vertailtavaksi toista yksilöä ja vastaavasti antaisin omani mielellään kokeneemman 9-5 kuskin ajaettavaksi.
Ehkä lankean tässä siihen vipuun, että vertaan kokemustani väljistä takatukivarren laakereista sitikassa nyt tähän Saabin taka-akselin puslien väljyyteen. Ilmeisesti oireilevat eri tavalla. Citikka alkaa kiemurrella maantiella urien mukaan, Saab taas taajamanopeuksilla vaeltaa urien ja kallistusten perässä? Näinkö se menee?
Taisin tuolla jo aiemmin peräänkuuluttaakin Tampereen seudulta koeajettavaksi/vertailtavaksi toista yksilöä ja vastaavasti antaisin omani mielellään kokeneemman 9-5 kuskin ajaettavaksi.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Rojekti etenee hitaasti mutta varmasti... Nyt ois osat plakkarissa tuohon ohjauksen "pärinään", eli toisin sanoen uusi moniurahihna + kiristin + ohjainrullat. Olin jo vaihtamassa osia itsekseni tuttavan hallissa, kunnes moottorin kiinnikkeen irroituksen jälkeen nostimme molemmat kädet pystyyn. Itse olen rassaillut ihan vaihteiston kasaamisesta lähtien, ja kaveri on tehnyt huoltohommia työkseen mutta emme keksineet miten "järkevästi" ko. osaset saa vaihdettua. Toisin sanoen pajalle, mars.
Samalla kun pirssi oli nosturilla, tutkailimme takapään heloja/puslia jotta saisin selville mikä niistä on revennyt, kuten huoltoraportissa luki. Yhteensä laskimme siellä olevan 14 kumipuslaa (!!!) mutta mielestämme mikään niistä ei ollut rikki. Häh?. Auto kuitenkin edelleen vaeltaa taajamanopeuksilla ja vetelee ohjausta, joten jotain mätäähän siellä pitää olla. Olisiko jollain kuvaa, josta kävisi ilmi mikä on taka-akselin pitk. tukivarren pusla? Kerrassaan päätön on kyllä tuo takapyörien ripustus, täytyy sanoa. Jopa saksalaisten nimiin vannova hallinomistajakin sanoi, että tämähän lähes vetää vertoja mersun takapyörän tuennalle. Eikä se ollut kohteliaisuus kumpaankaan suuntaan...
Kiitoksia koeajoa tarjonneille tampereen saabisteille, olen valitettavasti ollut olevinaan niin kiireinen, etten ole ottanut vielä yhteyttä. Aikaan saamattomuutta, ei muuta. Nyt kesän mittaan kuitenkin taitaa vähän rauhoittua, joten voisi joku ilta tehdä vertailevaa tutkimusta.
Samalla kun pirssi oli nosturilla, tutkailimme takapään heloja/puslia jotta saisin selville mikä niistä on revennyt, kuten huoltoraportissa luki. Yhteensä laskimme siellä olevan 14 kumipuslaa (!!!) mutta mielestämme mikään niistä ei ollut rikki. Häh?. Auto kuitenkin edelleen vaeltaa taajamanopeuksilla ja vetelee ohjausta, joten jotain mätäähän siellä pitää olla. Olisiko jollain kuvaa, josta kävisi ilmi mikä on taka-akselin pitk. tukivarren pusla? Kerrassaan päätön on kyllä tuo takapyörien ripustus, täytyy sanoa. Jopa saksalaisten nimiin vannova hallinomistajakin sanoi, että tämähän lähes vetää vertoja mersun takapyörän tuennalle. Eikä se ollut kohteliaisuus kumpaankaan suuntaan...
Kiitoksia koeajoa tarjonneille tampereen saabisteille, olen valitettavasti ollut olevinaan niin kiireinen, etten ole ottanut vielä yhteyttä. Aikaan saamattomuutta, ei muuta. Nyt kesän mittaan kuitenkin taitaa vähän rauhoittua, joten voisi joku ilta tehdä vertailevaa tutkimusta.
Re: Citroënista Saabiin ja heti on kysyttävää ohjaustehostimesta
Perkules tää palstahan toimii kuin Sitruunapatonki! Saman tien on vastaus plakkarissa.
Joo siis meillä oli auto nosturilla ja pyöränkotelosta muovit irroiteltuna, samoin moottorintuki. Ilmeisesti emme hoksineet sitten loppuviimeksi miten sen kiristimen sieltä saa pois. Uusintaan menee siis tämä(kin) remontti.
...ja kuvastahan käykin ilmi missä kohtaa tuo mystinen pusla lymyilee. Näitäkin me tarkastelimme, ja kovin ehjiltä näyttivät. Mistä lienee sitten Saabbi-huoltaja nähnyt, että revenneet ovat. Kai niissä vikaa on kun kerta auto ei kulje suoraan, joten vaihtoon vaan. Milläs nimellä näitä sitten kannattaa varaosaliikkeestä kysellä, kun tuolla taka-akselin pitk. tukivarren puslalla myyvät "ei sellaista olekaan" -artikkelia...
Joo siis meillä oli auto nosturilla ja pyöränkotelosta muovit irroiteltuna, samoin moottorintuki. Ilmeisesti emme hoksineet sitten loppuviimeksi miten sen kiristimen sieltä saa pois. Uusintaan menee siis tämä(kin) remontti.
...ja kuvastahan käykin ilmi missä kohtaa tuo mystinen pusla lymyilee. Näitäkin me tarkastelimme, ja kovin ehjiltä näyttivät. Mistä lienee sitten Saabbi-huoltaja nähnyt, että revenneet ovat. Kai niissä vikaa on kun kerta auto ei kulje suoraan, joten vaihtoon vaan. Milläs nimellä näitä sitten kannattaa varaosaliikkeestä kysellä, kun tuolla taka-akselin pitk. tukivarren puslalla myyvät "ei sellaista olekaan" -artikkelia...