BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Tervehdys,
mittariin on kertynyt yli 50 tkm ja toinen vuosihuolto lähestyy. Takuu umpeutuu ja pieni piristys kulkupuoleen kiinnostaisi. Saabin oma viri olisi yksi vaihtoehto, jonka voisi huollon yhteydessä toteuttaa, mutta BSR tarjoaa enemmän tehoa ja vääntöä, joten sekin kiinnostaa.

Millaisia kokemuksia BSR:n Stage 1:stä klubilaisilla on ?

Onko se ohjelmointi niin helppoa, kuin BSR:n nettisivuilla ( http://www.bsr.se )annetaan ymmärtää (blondi menee myymälään, ostaa laitteen, istuu autoon, lyö piuhat kiinni ja kohta Quattro A4 kulkee eri malliin kuin ennen) :?: 8O Tämän homman siis tekee kuka tahansa kotitallissa muutamassa minuutissa...

Auto on 9-5 2.0t Wagon vuosimallia 2006
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

Tekee. kuhan muistaa ottaa pari sulaketta irti ennen ohjelmointia :lol:
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Kysyin merkkiliikkeen hintaa tuolle Saabin omalle virille ja se oli aivan kauhea: 2227 € asennettuna sisältäen klubialennuksen !

BSR:n nettisivuilla Stage1:n hinta oli 843 € ja sillä sais about 220 Hp/363 Nm eli ihan toiset lukemat kuin Saabin omalla.

Mieli tekis tilata toi BSR, mutta uskaltaako :?:
Mikä toi sulakejuttu on :?:
Tuleeko siinä paketin mukana hyvät ohjeet :?:
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Oiler kirjoitti:Kysyin merkkiliikkeen hintaa tuolle Saabin omalle virille ja se oli aivan kauhea: 2227 € asennettuna sisältäen klubialennuksen !

BSR:n nettisivuilla Stage1:n hinta oli 843 € ja sillä sais about 220 Hp/363 Nm eli ihan toiset lukemat kuin Saabin omalla.

Mieli tekis tilata toi BSR, mutta uskaltaako :?:
Mikä toi sulakejuttu on :?:
Tuleeko siinä paketin mukana hyvät ohjeet :?:

Uskaltaa sen tilata :twisted:

Muistaakseni moottorin tuulettimen ja valojen sulakkeet ainakin kehotetaan irrottamaan, jottei tuuletin pärähdä käyntiin ja laske jännitettä liiaksi. Ohjeet oli ainakin 3 vuotta sitten mukana kuvineen päivineen.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onpa järkyttävä hinta Saabin virillä, tuohon rahaan pitäisi saada jo Hirschin virisarja. Käytännössä se Saabin 185hv viri on oikeasti noin 200hv. BSR PPC lienee myös ihan toimiva ratkaisu, kun ei ole mistään ongelmista raportoitu...

Eski
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

PPC on tosi kätevä. Mukana tulee hyvät ohjeet miten asennetaan / poistetaan asennus. Itselläni ollut useampi ja hyvin ovat toimineet.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
saablari
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 10:12
Paikkakunta: Espoo

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja saablari »

Mulla on ollut BSR steg 1 9-3:ssa kohta 4 vuotta ja 100.000 km. Asennettiin kun oli 55000 km. Se on siinä mielessä hyvä virisatsi, että vääntö on rajoitettu 1 ja 2 vaihteella, että vaikka on vähän tyhmempikin kuski, niin ei hajoo paikat. Ei tee kyllä mieli palata 150 hv tasolle!
9-5 AERO Wagon 2005
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja Oiler »

No niin, kesä meni vielä vakiona, mutta nyt on ohjelma päivitetty :lol:

Tilasin BSR PPC:n PartsforSaabs:lta elokuun 22. päivä ja 28. päivä sen sai noutaa postista. Viikonloppuna tehtiin vielä mökkireissu, jonka jälkeen tankki täyteen ysikasia ja ohjeiden mukaisesti ohjelmoimaan. Ohjeet olivat hyvät ja homma hoitui helposti. Hintaa oli 554£ eli hiukan alle 700€.

Koeajolenkki venyi sattuneesta syystä ajateltua pidemmäksi :twisted: , mutta nyt täytyy vaan ihmetellä, miksi tuo auto ei ollut alunperin tuollainen tai miksi en tehnyt tätä temppua jo aiemmin...
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja HMK »

Oiler kirjoitti:Koeajolenkki venyi sattuneesta syystä ajateltua pidemmäksi :twisted: , mutta nyt täytyy vaan ihmetellä, miksi tuo auto ei ollut alunperin tuollainen tai miksi en tehnyt tätä temppua jo aiemmin...
Jos perussaab olisi viritetyn kaltainen niin kuka silloin ostaisi esim. Aero-mallin? 8)
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Onneksi Aeroakin voi tarvittaessa piristellä, ettei jää perus chippi virien jalkoihin. :lol:
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Menee tuossa enemmän kuin se pari minuuttia. Jostain syystä 9-5 lataa bsr -ohjelmaa lähes puoli tuntia. Tuona aikana akku on syytä pitää laturissa, jotta homma ei keskeydy virran puutteeseen.
Lisä kustannusta tulee uudesta ahtimesta, joka ainakin minulla alkoi antautua piakkoin kun sen kuormitusta lisättiin. Muutoin ei ole huonoa sanottavaa, kulku on huomattavasti parempaa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Oiler
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 15:50
Paikkakunta: Vaasa

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Joo, aikaa ohjelmointiin meni parikymmentä minuuttia, mutta kuitenkin alle sen, mitä manuaalissa luki (27 min).

Toisin päin aikaa pitäisi mennä vielä enemmän manuaalin mukaan eli ohjelman lukeminen autosta PPC:lle 50 min.

Vertailun vuoksi 9-3 SS 1.9TiD: 2-12 min molempiin suuntiin. Jostakin syystä 9-5 1.9TiD: autoon 55 min ja autosta - (manuaalissa pelkkä viiva). Aika erikoista 8O
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: BSR Stage 1 / 9-5 2.0t vm.2006

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ohjelmointiaika vaihtelee riippuen kaapeleiden laadusta, ohjelmoinnin aikaisesta CAN-liikenteestä jne.

Trionic 7 ohjelmointi I-bussin kautta SID:n liittimestä eilen reilut 6min (MY2001 9-5 Aero, päivitin softan 2005 malliseksi..) ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin