![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Turbo vai mikä rikki?
Turbo vai mikä rikki?
Kyseessä -00 2.3t 9-5, pientä pölläytystä ollut ennenkin havaittavissa. Tänään kuitenkin rupesi pölläyttelemään kunnolla käynnistettäessä. Omasta mielestä ei ole kyllä järin sinistä sauhua kun tulee. Öljytkin olivat ihan minimirajassa, vaikka on jakopäänremontin yhteydessä varmaankin vaihdettu liikkeessä ~10tkm sitten. Öljyntäyttökorkista nousi aukaistaessa sauhua myös. Turbokin vaihdettu takuuseen jotain 50-60tkm sitten (GT17
). Autolla ajettu 150tkm.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Turbo vai mikä rikki?
mulla lakkas ainakin huohotin päivitys setillä pölläyttelyt ja öljyn kulutuksen!luulin kanssa että ahdin veti viimesiään ,mutta olin väärässä.pcs:ltä setti matkahuoltoon toimitettuna vajaa viiskymppiä.
Saab 95 2.3t autom.-06
Re: Turbo vai mikä rikki?
Uusin huohotinpäivitys laitettu samalla kun tehty jakopäänremppa.henkkaw10 kirjoitti:mulla lakkas ainakin huohotin päivitys setillä pölläyttelyt ja öljyn kulutuksen!luulin kanssa että ahdin veti viimesiään ,mutta olin väärässä.pcs:ltä setti matkahuoltoon toimitettuna vajaa viiskymppiä.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Turbo vai mikä rikki?
Kyllä vaikuttaisi,että turbo olisi rikki.Kylmämä käynnistäessä kyllä turbo pölläyttää sinistä.Garret turboissa ollu aika paljon vikaa,mitä täällä foorumissa on kirjoiteltu.Mulla hajosi myös garret,kun oli ajettu 205000 vaihdoin kyllä tilalle garretin toivottavasti kestää.
Re: Turbo vai mikä rikki?
Auto pölläyttää kyllä on kone sitten lämmin tai kylmä käynnistäessä. GT17 kesto onkin ollut tiedossa, ja mitsu onkin tulossa tilalle jos turbo on sökö. Pitihän niitä nyt 2 ensin koittaa miten kestää. ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Turbo vai mikä rikki?
Jooh tarkemmin tutkittua niin turbohan siellä antautunut on.... taaas...
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Turbo vai mikä rikki?
Mikä on noitten garrettien kesto oikein on?
Re: Turbo vai mikä rikki?
Moi
Huonoilla öljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä garretitit eiainakkaan kestä.
266000km ilman huolta,paitsi ooppelin tärinä jarrut.
Huonoilla öljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä garretitit eiainakkaan kestä.
266000km ilman huolta,paitsi ooppelin tärinä jarrut.
Re: Turbo vai mikä rikki?
10-20tkm vaihtovälillä kesti 2kappaletta molemmat ~75tkm. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Turbo vai mikä rikki?
paljonkonhan tuommoinen turbo maksaisi? Onko paha vaihtaa?
Re: Turbo vai mikä rikki?
hatsku kirjoitti:paljonkonhan tuommoinen turbo maksaisi? Onko paha vaihtaa?
Eikö kannattaisi vaihtaa suosiolla kestävämpi Mitsu tilalle? Pyytävät Speedpartsilla jotain 750 + asennussarja 150. Myyntipalstalla on kanssa ollut aina silloin töllöin myytävänä turboja.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14