Vetokoukun irroitus.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Vetokoukun irroitus.

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Mahtuuko tuollaisen Bosal irroitettavan koukun runko-osan irroittamaan takapuskurista ilman puskurin irroittamista?
On tulossa huoltotoimenpiteitä ja tuo koukun runko pitää poistaa työn helpottamiseksi! Näyttää kovin ahtaalta tuo puskurin ja korin välinen tila.
Auto on 9-5 Aero sedan -00 ja varustettu Saabin SPA parkkitutkalla jos jotenkin vaikuttaa työhön?
-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
vector 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
Paikkakunta: Salo

Re: Vetokoukun irroitus.

Viesti Kirjoittaja vector 2,3t »

Et saa pultteja pois ilman puskurin irrotusta,ei puskuria tarvii kokonaan irrottaa ottaa toiselta puolelta mutterit kokonaan pois ja toiselta puolen löysäksi.Laiton just viime viikolla koukun on terveessä muistissa. 8)
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
J8
"Aero"
Viestit: 372
Liittynyt: La Maalis 10, 2007 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Vetokoukun irroitus.

Viesti Kirjoittaja J8 »

Säästyy kiroilulta kun ottaa puskurin kokonaan pois. Mulla ei ylin puskurissa oleva ruuvi mahtunut pyörimään ulos ennenkuin irroitin puskurin. mielessä kävi katkaista pultti ja laittaa lyhkäsempi tilalle, mutta en jaksanut nähdä sitä vaivaa.
puikti-1
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 20, 2007 18:28

Re: Vetokoukun irroitus.

Viesti Kirjoittaja puikti-1 »

Hei !
Kun olette pelanneet tuon Bosalin koukun kanssa, niin onko Teillä ilmennyt runko-osan korvallisten ruostumista??
Valitin valmistajalle asiasta. Vastaus oli huoltotoimenpiteiden laiminlyöminen, vaikka leimat ovat huoltokirjassa. Saab 9-5 Wagon 2,3T -04 ja ajettu vain 63 tkm!!
terv. timppa
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Vetokoukun irroitus.

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

puikti-1 kirjoitti:Hei !
Kun olette pelanneet tuon Bosalin koukun kanssa, niin onko Teillä ilmennyt runko-osan korvallisten ruostumista??
Valitin valmistajalle asiasta. Vastaus oli huoltotoimenpiteiden laiminlyöminen, vaikka leimat ovat huoltokirjassa. Saab 9-5 Wagon 2,3T -04 ja ajettu vain 63 tkm!!
terv. timppa
Tämä ruostuminen on se syy minkätakia poistan tuon Bosalin runko-osan.
Kun ennen auton hankintaa luin Foorumilta että femmassa on 20 ruostumiselle altista paikkaa - Pyöränpultit! Jotka jo vaihdettu!
Niin löytyi tämä Bosalin vetokoukun runko-osa, pahasti ruostunut ja saa nyt arvoisensa ruosteenpoisto ja maalaus käsittelyn! Koukku asennettu merkkiliikkeessä tuossa lahdentakana 8/05.
Kyllä on onnettomasti tuo koukku pintakäsitelty kun näin nopeasti "ruskistuu/ pinta liuskaantuu vain 40tkm!?! :evil:
Vai onko syynä "naapurin" laiskuus koukun pesussa, kuivatuksessa ja vahauksessa? :lol: :lol:
ET TOSIAAN TURHASTA VALITTANUT!!

-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vastaa Viestiin