Aero erot 2001->2002
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Aero erot 2001->2002
Ehdottomasti 02 aerossa nuo istuimet aivan eri planeetalta kuin aikaisemmin ja ESP myös, talvella tosi liukkailla on kuin eri auto ajaa esp myötä, toki kesälläkin hyötyä kovalla vesisateella.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Aero erot 2001->2002
Kestävyydessä ei taida noiden välillä olla eroa. Vaihteistojen eroista on muistaakseni kirjoiteltu aikaisemmin, joten Etsi:llä lisää.TommiJP kirjoitti:Mites tuo 4-vaihteinen automaatti versus 5-vaihteinen. Onko kestävyys ongelmia havaittu tuolla 4-vaihteisella?
Rattivaihteita en nyt niin kaipaakaan, ei tässä formuloissa olla
Omaa kokemusta on vain 4-vaihteisesta tomaatista. Välillä jos liikenteen nopeus seilaa jossain alle 80 ja 90 välillä vaihtaa automaatti pienemmälle ja taas kohta isommalle. Ehkä 5-vaihteinen jättäisi tuon tekemättä ja kulkisi pienemmällä bensalla..?
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Re: Aero erot 2001->2002
9-5T kirjoitti: Varmaankin tuon tyylinen(mittoja paha todeta) mutta se löytyy kaikista 9-5:sta kuten myös etupään pyöräntuenta

Re: Aero erot 2001->2002
PVI kirjoitti:Kestävyydessä ei taida noiden välillä olla eroa. Vaihteistojen eroista on muistaakseni kirjoiteltu aikaisemmin, joten Etsi:llä lisää.TommiJP kirjoitti:Mites tuo 4-vaihteinen automaatti versus 5-vaihteinen. Onko kestävyys ongelmia havaittu tuolla 4-vaihteisella?
Rattivaihteita en nyt niin kaipaakaan, ei tässä formuloissa olla
Omaa kokemusta on vain 4-vaihteisesta tomaatista. Välillä jos liikenteen nopeus seilaa jossain alle 80 ja 90 välillä vaihtaa automaatti pienemmälle ja taas kohta isommalle. Ehkä 5-vaihteinen jättäisi tuon tekemättä ja kulkisi pienemmällä bensalla..?
Kyllähän 5-vaihteinen on jonkin verran kestävämpi. Ainoa vaan, että tarkkaa rajaa ei oikein kukaan tahdo vielä tietää, joka tapauksessa ruotsin puolella on ajettu yli 500Nm väännöillä uudemman laatikon kanssa jo pidempiä matkoja. Tosin öljynvaihto on näissä laatikoissa tehty muistaakseni 40tkm välein. Maptunin Fredrik nauroi kun kysyin kestääkö laatikko autoni 440Nm väännön muitta mutkitta ja sanoi että on softannut kymmeniä autoja 5-vaihteisella tomaatilla paljon suuremmalle väännölle, varsinkin kaukoitään eikä yksikään ole kuulunut sen takia hajonneen. Muista syistähän noita on varsinkin volvoissa hajonnut jopa vakioina, lähinnä puutteellisen jäähdyttimen öljynkierron takia.
Mikäli öljyt pidetään puhtaana (tuoreempina kuin 2002-mallin huoltokirjan vaihtoväli 150tkm) ja käyttö on asiallista, kestää tuo 5-vaihteinen hyvin.
Ja mikäli lisää haluaa, on eräs volvolandiassa vaikuttavan nimimerkin takaa löytyvä mies vahvistuttanut 5-vaihteisen tomaattinsa 800Nm väännölle.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Aero erot 2001->2002
Tiedän, huoltokirja sen sijaan 150tkm mikä on aivan liikaa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Aero erot 2001->2002
Noh ostin pois häiritsemästä 

Re: Aero erot 2001->2002
http://www.aijaa.com/v.php?i=2390787.jpg
Norjan reissu tuli tehtyä. On se kyllä hyvää kyytiä ei maha minkään.
Niin ja kiitoksia vastanneille.
Norjan reissu tuli tehtyä. On se kyllä hyvää kyytiä ei maha minkään.
Niin ja kiitoksia vastanneille.