Turbo huolia
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke Maalis 15, 2006 16:39
Turbo huolia
95 vm.2000 turbo ilmeisesti rikki,mistä kannattaisi kysellä uutta ja onko paha homma vaihtaa.(Vinkkejä?)
Re: Turbo huolia
Minä tilasin fin turbo siilinjärvi,nopea toimitus parissa päivässä on toki muitakin paikkoja.Garrett 17 maksoi 740€ kaveri vaihtoi n.4h turbon.Minun 9-5 eka turbo kesti 204000tkm.
Re: Turbo huolia
en jaksanu uutta topiccia tehdä ni kirjotan tänne...
oma autoni on 98 vuosmallinen 2.3t ja nyt tarvis vaihtaa cooleria isompaan...
saisin uuden "viggenin" coolerin 150€, niin onko se isompi ku tuossa normissa 2.3t
jos joku tietää mittoja ja virtaus määriä ni olis hyvä![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
oma autoni on 98 vuosmallinen 2.3t ja nyt tarvis vaihtaa cooleria isompaan...
saisin uuden "viggenin" coolerin 150€, niin onko se isompi ku tuossa normissa 2.3t
jos joku tietää mittoja ja virtaus määriä ni olis hyvä
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: Turbo huolia
Viggenin cooleri on huomattavasti pienempi ja huonompi kuin 9-5:n vakiocooleri eli turhan kapistuksen ostit. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Suosittelen jotain "kiina IC":tä jos parempaa haluat, ei muuta kuin puskuri pois ja mittailemaan mittoja ja sitten etsimään sopivaa.
Muutenkin virheellinen käsitys on että "virtaus" olisi näissä vehkeissä coolerin kanssa se tärkein parametri. Kyllä se jäähdytysteho eli hyötysuhde on se jolla on merkitystä, ellei se virtaus totaalisen huono ole. Käytännössä kaikissa harkittavissa olevissa se on aivan riittävä ja jäähdytysteho on se muuttuja jota koitetaan parantaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Suosittelen jotain "kiina IC":tä jos parempaa haluat, ei muuta kuin puskuri pois ja mittailemaan mittoja ja sitten etsimään sopivaa.
Muutenkin virheellinen käsitys on että "virtaus" olisi näissä vehkeissä coolerin kanssa se tärkein parametri. Kyllä se jäähdytysteho eli hyötysuhde on se jolla on merkitystä, ellei se virtaus totaalisen huono ole. Käytännössä kaikissa harkittavissa olevissa se on aivan riittävä ja jäähdytysteho on se muuttuja jota koitetaan parantaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbo huolia
jos garrettia etsii niin kannattaa vilkaista http://www.partsforsaabs.com
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Turbo huolia
Ok. en minä sitä vielä ostanut.
mut jos joku tarvii ni lähtee johokki 150€ varmaa
mut jos joku tarvii ni lähtee johokki 150€ varmaa
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis