T7 boksi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

T7 boksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Kuinkan suuria eroja mahtanee olla eri vuosimallien välillä noissa T7 ohjainyksiköissä? Tarkoitus olisi kokeilla laittaa Saab 9-3 vm.2001 manuaali jenkkimallin aeron boksi Saab 9-5 2,0t automaatti vm.2002. En saanut käsiini Wissiä juuri nyt joten onkohan bokseissa eroa: pinnijärjestyksessä, manuaali/automaatti softaversiossa, tai jossain muussa miksi ne eivät kävisi ristiin?
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

No eipä oikein kun nyt olen laittamassa tuota T7 boksia vuotta uudempaan 9-5:seen jossa on automaattilaatikko.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Fyysisesti ohjausyksiköt ovat täysin samat mutta softa tuskin toimii niinkuin pitää.. Kokeillahan aina voi tietenkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Eniten oikeastaan mietityttää miten manuaalin softa toimii tuon automaatin kanssa. Onkohan vaihtojen kohdalla jotain tehonvähennystä tai momentinrajoitusta, jota tuo manuaalin softa ei ymmärrä? Ei viittis laatikkoa rikkoa ainakaan tuon takia...
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Niin ja mitenhän tuo sport asento on tehty? Siinähän vain muutetaan kaasuläpän reagointia polkimeen niin ymmärtääköhän manuaalin softa tuollaista pyyntöä vai kukahan purkki tuolla käskee ketäkin...
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä siellä on hyvinkin paljon eroa sen suhteen että onko manuaali vai automaatti, mukaanlukien nuo vääntörajoitukset vaihdettaessa ja ihan kiihdytysrikastuksista/laihennuksista lähtien on eroja.

Periaatteessa kyllä alkuperäisissä T7-yksiköissä pitäisi olla softat sekä manuaalille että automaatille. Edellä mainittu TCM (Transmission Control Module) kertoo Trionicille vaihtoaikeistaan jolloin vääntöjä sitten rajoitetaan. Trionic tunnistaa aina käynnistyessään onko auto manuaali vaiko automaatti.

Se vain tuli mieleen että oliko tuossa 2002 mallissa nyt jo se 5-vaihteinen automaatti? Jos on, niin saattaa hyvinkin tulla ongelmaa koska OG9-3:ssa on aina ollut vain 4-vaihteinen.

Lisäksi jenkkimallissa on tankin huohotuksen valvonta, jota ei tainnut suomimalleissa olla ainakaan 9-3:ssa. CE siis syttyy jos valvontaa ei raudassa ole mutta softassa se on.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

On siinä 5 vaihteinen loota.

Tuon huohotusjutun tiedänkin, koska se on ollut mulla kiinni 9-3:ssa. Tuo vika ei onneksi aiheuta lib home tilaa joten ainoa huonopuoli on CE-valon palaminen. Siihenkin tottuu...

Jos tulee 4/5-vaihteisen lootan kanssa ongelmia niin mitenhän nämä ongelmat mahtaa ilmetä?
nittiniiu
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 15:24
Paikkakunta: Kokkola

Re: T7 boksi

Viesti Kirjoittaja nittiniiu »

Onko muuten 9-5:ssa se tankin paine-eroanturi? 9-3:ssa sitä ei ollut.
Manuaalissa nimittäin kerrotaan jotain tankkauksen aikana talteenotetuista höyryistä. Muistaakseni.
Tuohan viittaisi siihen, että paine-eroa valvotaan jotenkin?
Vastaa Viestiin