Tossa jo aimmin kyselin 9-5:n ostoon liittyvistä asioista ja kummasti on tuo turbon "ongelma" ruennut askarruttamaan ihmisen mieltä.
Eli onko se tosiaan niin kuin tuntuu noita edellisiäkin juttuja lukiessa, että ennen kuin autolla on 200000 lasissa tai jopa paljon vähemmän niin oot vaihtanut väh. kerran turbon? Vai onko nämä vain samoja henkilöitä, jotka noista turbopäivityksistä jutskailee vai onko kyseessä lähinnä kovalla revityksellä saatu remontit aikaseksi!!
Kovasti tekee tollasta mieli ja jos sais varmistusta asiaan, että uskaltaako tollasen ostaa ilman, että tbo on kokoajan paskana.
Muuten aivan loistava auto ajaa! Vm. mitä oon kattellu on pyörinyt siinä 98-00 ja ajokm:t siinä 55000-149000, kaksilitraisella myllyllä.
Virne oli korvasta korvaan kun ajamaan lähti ja kaasua polkas!!
9-5:n turboista
9-5:n turboista
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Näitä juttuja kun täällä lukee, niin varsinkin 9-5:sta saa sellaisen kuvan että auto on aika surkea esitys. Todellisuus on kuitenkin aivan toinen. Itselläni on menossa toinen 9-5, eikä kumpaankaan ole tarvinnut tehdä normaali huoltojen lisäksi mitään remonttia. Tosin en ole ajanutkaan likimainkaan samoja määriä kuin esim. 9-5T, mutta hanaa ovat Saabiní kuitenkin saaneet raskaalla jalalla.
Usein moitteet myös kohdistuvat pikku asioihin. Kun kokonaisuus paranee, tarkentuu myös suurennuslasi jolla vikoja haetaan.
Kaikenkaikkiaan kannattaa suhtautua tietyllä kriittisyydellä kaikkeen tietoon mitä muilta saa. Täälläkin siis tahtoo korostua nuo negatiiviset asiat joita joillekin on sattunut. Joka tapauksessa 9-5 on hyvä auto - parasta mitä Saabilta löytyy.
Usein moitteet myös kohdistuvat pikku asioihin. Kun kokonaisuus paranee, tarkentuu myös suurennuslasi jolla vikoja haetaan.
Kaikenkaikkiaan kannattaa suhtautua tietyllä kriittisyydellä kaikkeen tietoon mitä muilta saa. Täälläkin siis tahtoo korostua nuo negatiiviset asiat joita joillekin on sattunut. Joka tapauksessa 9-5 on hyvä auto - parasta mitä Saabilta löytyy.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Kiitos!!
Tuo kyllä vahvisti mun omiakin käsityksiä siitä, että 9-5:n on kuitenkin laatutuote ja kestää. Joo, ja suodattimen kanssahan näitä juttuja saapi lueskella!
löyty yks 55000 ajettu vm. -99, mutta oli aika suolanen hinta! Auto ei kyllä uudesta hävinny oikeestaan yhtään. Ollu tietenkin jollain papparaisella joka on ajanu sunnuntaina kirkkoon ja muuten pitäny sitä naftaliinissa! Vielä kun sais emännän puhuttua ympäri!!!
löyty yks 55000 ajettu vm. -99, mutta oli aika suolanen hinta! Auto ei kyllä uudesta hävinny oikeestaan yhtään. Ollu tietenkin jollain papparaisella joka on ajanu sunnuntaina kirkkoon ja muuten pitäny sitä naftaliinissa! Vielä kun sais emännän puhuttua ympäri!!!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Kiitos!!
Tuo kyllä vahvisti mun omiakin käsityksiä siitä, että 9-5:n on kuitenkin laatutuote ja kestää. Joo, ja suodattimen kanssahan näitä juttuja saapi lueskella!
löyty yks 55000 ajettu vm. -99, mutta oli aika suolanen hinta! Auto ei kyllä uudesta hävinny oikeestaan yhtään. Ollu tietenkin jollain papparaisella joka on ajanu sunnuntaina kirkkoon ja muuten pitäny sitä naftaliinissa! Vielä kun sais emännän puhuttua ympäri!!!
löyty yks 55000 ajettu vm. -99, mutta oli aika suolanen hinta! Auto ei kyllä uudesta hävinny oikeestaan yhtään. Ollu tietenkin jollain papparaisella joka on ajanu sunnuntaina kirkkoon ja muuten pitäny sitä naftaliinissa! Vielä kun sais emännän puhuttua ympäri!!!
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Tässä rupean nyt miettimään, että mitäs tossa mamman kohta 90tkm ajetussa 95:ssa ois ollu (voipi olla, että jotakin unohdan)...heti uutena oli pari juttua, kuten yksi takakajari ei toiminut (piuhat vissiin irti) ja toinen takapenkki ei lämmennyt (piuhat sieltäkin vissiin irti).
Sitten jossain 50tkm tienoilla hajos DI-boxi, joka oli ärsyttävä homma. Nyt on SID alkanut temppuilemaan, mutta se menee takuuseen, vaikka takuu onkin jo ummessa. Siitä nimittäin ehdittiin valittaa takuuaikana. Sitten mukiteline on vaihdettu kahdesti edestä. Niin ja kuskin turvavyö menee nyt vaihtoon, kulunut kummasti.
Wepaston takia on akkua pari kertaa vaihdettu, saisi olla suoja estämään sen tyhjenemistä.
Ja tosta verhoilun irtoamisesta...semmoista en ole huomannut, mutta takapenkin selkänojan yläosa on vain naurettavalla tavalla kiinnitetty, pitäisi oikeastaan napata siitä kuva, niin ymmärtäisi mitä tarkoitan. Tarralla, joka ei varmasti pysy kiinni ja täten tuo verhoilu tavallaan irtoaa, mutta mitään ei siis ole hajonnut.
Sitten jossain 50tkm tienoilla hajos DI-boxi, joka oli ärsyttävä homma. Nyt on SID alkanut temppuilemaan, mutta se menee takuuseen, vaikka takuu onkin jo ummessa. Siitä nimittäin ehdittiin valittaa takuuaikana. Sitten mukiteline on vaihdettu kahdesti edestä. Niin ja kuskin turvavyö menee nyt vaihtoon, kulunut kummasti.
Wepaston takia on akkua pari kertaa vaihdettu, saisi olla suoja estämään sen tyhjenemistä.
Ja tosta verhoilun irtoamisesta...semmoista en ole huomannut, mutta takapenkin selkänojan yläosa on vain naurettavalla tavalla kiinnitetty, pitäisi oikeastaan napata siitä kuva, niin ymmärtäisi mitä tarkoitan. Tarralla, joka ei varmasti pysy kiinni ja täten tuo verhoilu tavallaan irtoaa, mutta mitään ei siis ole hajonnut.
STCF #3
Tietääkseni hajoamatonta autoa ei ole vielä tehtykkään, päin vastoin uudet autot rupeavat olemaan niin täynnä kaikkea hienoa tekniikkaa, että luultavasti tulevaisuudessa on ongelmia ja paljon. Saas nähdä kuin käy oman 9-5:n ,tarkoitus ajaa tämä yksilö loppuun !
Tähän mennessä ollut todella tyytyväinen. Ollut minulla 160tkm:stä 190tkm.
Ongelmat:
ruostetta apparin ovessa, korjattu liikkeen piikkiin
vasen veto-akselin stefa, liikkeen piikkiin
ilmastointi sekoili, yksi liitin irronnut
takaiskarit, tilalle Konin keltaiset
turbo, tilalle Mitsubishi TDO4-15t
nyt lämmitys puhallin pitää pientä ääntä.
muki teline edessä särisee, uusi kojetaulu odottaa maalausta
SID:n pikselit sekosivat, itse korjattu!
Kyllähän noita ongelmia on jonkin verran ollut, mutta päivääkään en ole auton ostoa katunut, kyllä se vaan niin hyvän kyydin antaa!
Sisältä auto on melkein kuin uusi, ei ole irronnut mitkään verhoillut ja muutenkin näyttää hyvin kestävän kulutusta.
Kyllä mielestäni 9-5:n tuntuu ja vaikuttaa "laatu" autolta pienistä ongelmista huolimatta.
PS. tais mennä hieman OT
Tähän mennessä ollut todella tyytyväinen. Ollut minulla 160tkm:stä 190tkm.
Ongelmat:
ruostetta apparin ovessa, korjattu liikkeen piikkiin
vasen veto-akselin stefa, liikkeen piikkiin
ilmastointi sekoili, yksi liitin irronnut
takaiskarit, tilalle Konin keltaiset
turbo, tilalle Mitsubishi TDO4-15t
nyt lämmitys puhallin pitää pientä ääntä.
muki teline edessä särisee, uusi kojetaulu odottaa maalausta
SID:n pikselit sekosivat, itse korjattu!
Kyllähän noita ongelmia on jonkin verran ollut, mutta päivääkään en ole auton ostoa katunut, kyllä se vaan niin hyvän kyydin antaa!
Sisältä auto on melkein kuin uusi, ei ole irronnut mitkään verhoillut ja muutenkin näyttää hyvin kestävän kulutusta.
Kyllä mielestäni 9-5:n tuntuu ja vaikuttaa "laatu" autolta pienistä ongelmista huolimatta.
PS. tais mennä hieman OT
Saab 9-3 TTID Vector 2008