Pieni ongelma
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 16:57
Pieni ongelma
Ostin jopparilta 9-5 -98, ajettu 170 tuhatta, ajattelin että sillä pärjää alle 5 tuhannen vuosiajot, lähinnä kaupassakäynnit. Sitten alkoi tapahtua. 5 päivää ostosta syttyi Check engine valo, ja arvaattekin mitä tapahtui läppäkotelo vaihtoon 1050 €.
Mitä arvelette myyjän vastuuseen kuuluvan. Puhelinneuvottelu johtajan kanssa, ei takuuta, mutta auton ikä huomioiden korkeintaan puolet korjauslaskusta.
Kannattaako tyytyä, vai vai yrittääkö enemmän.
Kiitos mielipiteistä, teillä on hyvät sivut.
PJP
Mitä arvelette myyjän vastuuseen kuuluvan. Puhelinneuvottelu johtajan kanssa, ei takuuta, mutta auton ikä huomioiden korkeintaan puolet korjauslaskusta.
Kannattaako tyytyä, vai vai yrittääkö enemmän.
Kiitos mielipiteistä, teillä on hyvät sivut.
PJP
Re: Pieni ongelma
Ainahan voi kääntyä kuluttajasuojaneuvojan ( hauska nimike ) puoleen ja kysellä miten tollasissa tilanteissa yleensä tehdään. Vastaavia tapauksia on varmasti ziljoonaa vuodessa ja soittaminenhan ei maksa paljoa.
Käytetty on kuitenkin aina käytetty ja huonoa bisnestähän se olisi, että autoliikkeet korjaisivat myymiään autoja isolla rahalla.
Kuluttaja on tietty vastuu ja myyjällä tietty, joten eikun luuria korvaan ja soittamaan viraston tädeille.
Käytetty on kuitenkin aina käytetty ja huonoa bisnestähän se olisi, että autoliikkeet korjaisivat myymiään autoja isolla rahalla.
Kuluttaja on tietty vastuu ja myyjällä tietty, joten eikun luuria korvaan ja soittamaan viraston tädeille.
Re: Pieni ongelma
Luulenpa, että näissä tapauksissa kuluttajaneuvojankin kanta on, että puolet korjauskustannuksista on hyvä ratkaisu. Voin vielä kääntää veistä haavassa ja kertoa, että läppäkoteloremontista olisi voinut selvitä puolta halvemallakin, jos olisi kysynyt asiasta täällä
Eski

Eski
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 16:57
Re: Pieni ongelma
Kiitos!
Arvelinkin että jos puolet saa niin hyvä on. Eihän tuo nyt niin hirveä juttu ole.
Vähän harmittaa MB:n myynti, dieselveron vuoksi. Saabista ei ole kokemuksia,
toivottavasti se kestää nämä kauppareissut, ettei tarvitse ostaa "kauppakassia" toiseksi remonttien varalle. Olisihan se vitsi jos joudun tilaamaan jatkuvan huoltoajan korjaamolle, nyt ollut jo viikon jonossa.
Kiittäen PJP
Arvelinkin että jos puolet saa niin hyvä on. Eihän tuo nyt niin hirveä juttu ole.
Vähän harmittaa MB:n myynti, dieselveron vuoksi. Saabista ei ole kokemuksia,
toivottavasti se kestää nämä kauppareissut, ettei tarvitse ostaa "kauppakassia" toiseksi remonttien varalle. Olisihan se vitsi jos joudun tilaamaan jatkuvan huoltoajan korjaamolle, nyt ollut jo viikon jonossa.
Kiittäen PJP

Re: Pieni ongelma
Siis eikö läppäkoteloa ole vielä vaihdettu???Kovan onnen lapsi kirjoitti:Kiitos!
Arvelinkin että jos puolet saa niin hyvä on. Eihän tuo nyt niin hirveä juttu ole.
Vähän harmittaa MB:n myynti, dieselveron vuoksi. Saabista ei ole kokemuksia,
toivottavasti se kestää nämä kauppareissut, ettei tarvitse ostaa "kauppakassia" toiseksi remonttien varalle. Olisihan se vitsi jos joudun tilaamaan jatkuvan huoltoajan korjaamolle, nyt ollut jo viikon jonossa.
Kiittäen PJP
Jos ei, niin lue tämä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=76376 !!!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 16:57
Re: Pieni ongelma
Siellähän se pihalla seisoo. Käväisen sen hakemassa maanantaina kotihoitoon.
Kiitoksia neuvosta !
PJP
Kiitoksia neuvosta !
PJP
-
- "Kaasari"
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2008 16:57
Re: Pieni ongelma
Kiitos kaikille! Saabi pelittää kuin uusi. Mutta nyt alkoi venkuilu myyjän kanssa.
Ei kuuloonkaan puolta kustannuksista, vaan kaikkea muuta.
Tietäisikö kukaan mitkä ovat kaasuläppäkotelon vikakoodit P 1230 ja P 1263
Mitähän ne tarkoittavat ?
Saab 9-5 2,3
Ei kuuloonkaan puolta kustannuksista, vaan kaikkea muuta.
Tietäisikö kukaan mitkä ovat kaasuläppäkotelon vikakoodit P 1230 ja P 1263
Mitähän ne tarkoittavat ?
Saab 9-5 2,3
Re: Pieni ongelma
P1230: Kaasuläpän asentotunnistin 1 ja 2. Summajännite raja-arvon ulkopuolella. P1263: Läppää käännetty käsin moottorin ollessa käynnissä.