BSR PPC Elkpartsista?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Hello,

Onkohan Elkpartsin BSR PPC paketti täysin sama kuin PCS:n ja Docpowerin myymä?
Varmistuksena vain, ettei tilausnapin takana lymyä joku Puolaan optimoitu kuristusversio ;)

Hintaeroa Elkpartsin hyväksi tulee kuitenkin ~ 130e, vaikka mielelläänhän tässä kotimaista toimittajaa tukisikin.
ex-9-5 2.0t '00
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Samaa tavaraa on, hieman edullisemmalla hinnalla :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
tetsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 13:22
Paikkakunta: Nokia

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja tetsi »

Tilasin oman PPC'ni PartsforSaabs.com'ista, hintaan 696e toimituskuluineen. Oli noudettavissa postista kaksi päivää tilauksesta, ja hyvin potkii.. :)..
Viimeksi muokannut tetsi, Ti Loka 14, 2008 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V90 CC D4 AWD
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Ok, hyvä juttu. Oma paketti lähti myös tilaukseen partsforsaabs.comista karvan päälle 700e hintaan. Suhteellisen vaikea osoite, muutamat mainossivustot piti kahlata läpi, ennen kuin löytyi oikea paikka ;)
ex-9-5 2.0t '00
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja justus5 »

BSR:n pulikka on ollut nyt tovin hyllyssä ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan urakoida softat autollekin päin. Manuaalin tutkimisen jälkeen arveluttaa tuo varavirran tarve - hyllystä ei löydy kuin Einhellin 12V 5A akkulaturi, jota ei varsinaisesti ole tarkoitettu huoltovapaiden akkujen lataamiseen.

Mitenkäs muut, onko BSR:n paketti ajettu sokkona akkuun luottaen, vai minkälaista virtaa olette tarjoilleet päivityksen ohessa? Päivityksen keskeyttäminen "väkivalloin" ei varmaankaan ole viikonlopun paras hetki kuitenkaan ..
ex-9-5 2.0t '00
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Suosittelen käyttämään ihan oikeaa akkulaturia :D
Ja noudattamaan ohjeita hyvin tarkasti.
Jos homma menee pesialleen pitää ohjain visiin lähettää hookaneille pävitettäväksi.

justus5 kirjoitti:BSR:n pulikka on ollut nyt tovin hyllyssä ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan urakoida softat autollekin päin. Manuaalin tutkimisen jälkeen arveluttaa tuo varavirran tarve - hyllystä ei löydy kuin Einhellin 12V 5A akkulaturi, jota ei varsinaisesti ole tarkoitettu huoltovapaiden akkujen lataamiseen.

Mitenkäs muut, onko BSR:n paketti ajettu sokkona akkuun luottaen, vai minkälaista virtaa olette tarjoilleet päivityksen ohessa? Päivityksen keskeyttäminen "väkivalloin" ei varmaankaan ole viikonlopun paras hetki kuitenkaan ..
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

justus5 kirjoitti:BSR:n pulikka on ollut nyt tovin hyllyssä ja jossain vaiheessa pitäisi varmaan urakoida softat autollekin päin. Manuaalin tutkimisen jälkeen arveluttaa tuo varavirran tarve - hyllystä ei löydy kuin Einhellin 12V 5A akkulaturi, jota ei varsinaisesti ole tarkoitettu huoltovapaiden akkujen lataamiseen.

Mitenkäs muut, onko BSR:n paketti ajettu sokkona akkuun luottaen, vai minkälaista virtaa olette tarjoilleet päivityksen ohessa? Päivityksen keskeyttäminen "väkivalloin" ei varmaankaan ole viikonlopun paras hetki kuitenkaan ..
"Urakoida"?! :) Tuon helpompaa toimenpidettä ei taida olla. :) Ehjä akku riittää ihan varmasti. Jos arveluttaa, niin pistä auto parkkiin, kone sammuksiin, virrat päälle + ajovalot ja katso jaksaako akku 20min, jos ei niin akkukauppaan. Jos jaksaa, niin aja pätkä että akku latutuu uudelleen ja ei muuta kuin softa sisään. Oikeassa PPC ohjelmointi toimenpiteessä otetaan sulake pois mm. moottorin tuulettemilta (pakko, muuten ei edes ala päivittämään), joten siinä pyritään muutenkin minimoimaan turha virran kulutus.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja justus5 »

eklunto1 kirjoitti: "Urakoida"?! :) Tuon helpompaa toimenpidettä ei taida olla. :)
Njoo, no eihän tuo tosiaan maalaisjärjen mukaan mikään kummoinen työ ole ;)
eklunto1 kirjoitti: Ehjä akku riittää ihan varmasti. Oikeassa PPC ohjelmointi toimenpiteessä otetaan sulake pois mm. moottorin tuulettemilta (pakko, muuten ei edes ala päivittämään), joten siinä pyritään muutenkin minimoimaan turha virran kulutus.
Näin sen aluksi ajattelinkin, mutta sitten rupesi tosiaan arveluttamaan toi murphyn laki, joka tuppaa aina silloin tällöin iskemään näissä tilanteissa. Vajavaista ECUa kun ei ymmärtääkseni enää kotikonstein elvytetä (ainakaan tämän kodin ;).

Noh, rohkea rokan syö. Pitänee pistää huomenna akku testiin ;)
ex-9-5 2.0t '00
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

No omapahan on asiasi.

Mitäs sitten kun olet laittanut ppc kiinni ja se pyytää että ohjelma luetaan ohajaimeltasi.

Tällainen tapahtuu jos ppc:ssä ei ole ohjaimeesi sopivaa ohjelmaa.

Jos sinä aikana virta sattuu loppumaan autosta ei ole hyvä homma.

Nämä tiedot kyllä koskee 9-3, mutta ainakin minun ohjeissa oli myös 9-5.
Luulisin että ohjeet koskee myös sitä.

Eikä ole tarkoitus peloitella vaan kertoa että kanattaa uskoa ohjeita.





justus5 kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti: "Urakoida"?! :) Tuon helpompaa toimenpidettä ei taida olla. :)
Njoo, no eihän tuo tosiaan maalaisjärjen mukaan mikään kummoinen työ ole ;)
eklunto1 kirjoitti: Ehjä akku riittää ihan varmasti. Oikeassa PPC ohjelmointi toimenpiteessä otetaan sulake pois mm. moottorin tuulettemilta (pakko, muuten ei edes ala päivittämään), joten siinä pyritään muutenkin minimoimaan turha virran kulutus.
Näin sen aluksi ajattelinkin, mutta sitten rupesi tosiaan arveluttamaan toi murphyn laki, joka tuppaa aina silloin tällöin iskemään näissä tilanteissa. Vajavaista ECUa kun ei ymmärtääkseni enää kotikonstein elvytetä (ainakaan tämän kodin ;).

Noh, rohkea rokan syö. Pitänee pistää huomenna akku testiin ;)
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
kaius
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 16:18
Paikkakunta: Luxemburg

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja kaius »

kalle37 kirjoitti:No omapahan on asiasi.

Mitäs sitten kun olet laittanut ppc kiinni ja se pyytää että ohjelma luetaan ohajaimeltasi.

Tällainen tapahtuu jos ppc:ssä ei ole ohjaimeesi sopivaa ohjelmaa.

Jos sinä aikana virta sattuu loppumaan autosta ei ole hyvä homma.

Nämä tiedot kyllä koskee 9-3, mutta ainakin minun ohjeissa oli myös 9-5.
Luulisin että ohjeet koskee myös sitä.

Eikä ole tarkoitus peloitella vaan kertoa että kanattaa uskoa ohjeita.
Ei kai tuossa mitään ihmeellisen pelottavaa pitäisi olla? Flashmuistin uudelleenohjelmointi ei ole mitenkään ihmeellisen energiaintensiivistä hommaa. Paskemmankin autonakun pitäisi riittää satoihin tuollaisiin operaatioihin mennen tullen.
ex-Saab 9-5 Aero Sedan -02
nyky-Saab BMW 535dAT -06
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Niin joka mies pystyy ihan kotikonstein ohjelmoimaan flashmuistin.

Miksei asiaa voisi tehdä niinkuin ohjeessa sanotaan :?:

No ihan sama kun taas meni tälle vedätys linjalle

kaius kirjoitti:
kalle37 kirjoitti:No omapahan on asiasi.

Mitäs sitten kun olet laittanut ppc kiinni ja se pyytää että ohjelma luetaan ohajaimeltasi.

Tällainen tapahtuu jos ppc:ssä ei ole ohjaimeesi sopivaa ohjelmaa.

Jos sinä aikana virta sattuu loppumaan autosta ei ole hyvä homma.

Nämä tiedot kyllä koskee 9-3, mutta ainakin minun ohjeissa oli myös 9-5.
Luulisin että ohjeet koskee myös sitä.

Eikä ole tarkoitus peloitella vaan kertoa että kanattaa uskoa ohjeita.
Ei kai tuossa mitään ihmeellisen pelottavaa pitäisi olla? Flashmuistin uudelleenohjelmointi ei ole mitenkään ihmeellisen energiaintensiivistä hommaa. Paskemmankin autonakun pitäisi riittää satoihin tuollaisiin operaatioihin mennen tullen.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
nittifemma
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja nittifemma »

Olisiko tämä oikea BSR päivitys allekirjoitukseni autoon
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2037


- Miten tuo asennus tapahtuu, onnistuuko itse läppärillä (tuleeko ohjeita mukaan)?
- Kestääkö 9-5:n moisen tehon lisäyksen vai olisiko kytkintä syytä vaihtaa jämerämpään (öv-väli lienee syytä laske 10 tkm tasolle)
- Tuleeko tullimaksuja tms.
- Takuu???
- Huollot eli onko vaarana softan nollautuminen?
- Voiko vanhaa palauttaa veloituksetta
- Katsastus???? oletteko muutoskatsastaneet virityksiä???
-*-Elämä on-*-
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Kiitoksia kaikille vastaamaan vaivautuneille. Tuleville kysyjille voidaan antaa etukäteen lisävalaisusta seuraaviin kohtiin:
- Einhell 12V5A akkulaturi palvelee tähän tarkoitukseen hyvin (kuten 9-5T osasi jo kertoakin)
- BSR palikasta ei löydy "Peruuta" toimintoa, eli jos rupeaa arveluttamaan kesken touhun, niin olet myöhässä - eteenpäin sanoi mummo lumessa.
- Moottoritilasta irroitettavaa 40A sulaketta ei kannata tiputtaa ja hukata moottoritilaan, koska uutta ei välttämättä kovin helposti löydy edes Pitäjänmäen kokoiselta alueelta..

Summa summarum, softat saatiin päivitettyä (lievällä Murphy-efektillä).
ex-9-5 2.0t '00
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

9-5T kirjoitti:
nittifemma kirjoitti: - Katsastus???? oletteko muutoskatsastaneet virityksiä???
Tietty.
Huom. Muutoskatsastus onnistuu täällä Euroopan perällä vain Saabin ja Hisch:in softilla tietyin rajoituksin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
justus5
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Maalis 11, 2006 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: BSR PPC Elkpartsista?

Viesti Kirjoittaja justus5 »

Njaa-a.

Nyt on jo jokunen BSR-kilometri takana, mutta ero vakioon ei ainakaan allekirjoittaneen takalistossa tunnu kummoiselta. Lukemien perusteella luulisi eroa kuitenkin olevan melkoisesti. Millähän tuota mittaisi? Dyno tuntuu liioittelulta, joten otetaanko tiuku käteen ja 80-120km/h kiihdytyksiä tekemään, vai näkeekö BSR:n synkkaussoftan kautta jotain statistiikkaa pulikan toiminnasta (joka ei muuten toiminut Windows Vistassa)?

Turbon letkujen kunnostakaan ei ole varmuutta, joten sieltäkin voisi jokunen kilowatti karata. Vakionahan toi Garrett taitaa olla vain lisäpainona tuolla 2.0t konetilassa, joten ei ole tullut sen toimintaan sen enempää kohdistettua kiinnostusta.
ex-9-5 2.0t '00
Vastaa Viestiin