![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 15:46
- Paikkakunta: Turku
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Nyt tuli niin paljon vatauksia että tarvii töiden jälkeen paneutua ajatuksella
Kokeilen noita asioita mitä tuol ehdotettiin ja ilmoittelen heti et mitä vehje sanoo tai muuttuuko mikään mikskään. KIITOKSIA JO TÄSSÄ VAIHEESSA ÄLYTTÖMÄSTI !!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bmw 325i Coupe e36
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Moikka Saabistit!
Hommahan menee näin:
- ensin ajetaan älyttömästi samoilla öljyillä
- öljysiivilä öljypohjassa tukkeutuu pikkuhiljaa
- ensin menee turbo ja se korjataan
- ja lopuksi todetaan, että kas kummaa, männärenkaat ovat jumissa ja koko kone pitää purkaa...
Kysymys kuuluu, kannattaako öljynvaihdossa säästää?
Ari
Hommahan menee näin:
- ensin ajetaan älyttömästi samoilla öljyillä
- öljysiivilä öljypohjassa tukkeutuu pikkuhiljaa
- ensin menee turbo ja se korjataan
- ja lopuksi todetaan, että kas kummaa, männärenkaat ovat jumissa ja koko kone pitää purkaa...
Kysymys kuuluu, kannattaako öljynvaihdossa säästää?
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Moikka Saabistit!
Juu, 20 tkm ja 30 tkm turbomoottorissa Suomen olosuhteissa onkin varmaan järkevää!
Voi olla, että olen jääräpäinen perinteinen suomalainen mies, mutta autoillani ei koskaan eikä milloinkaan ajeta samoilla öljyillä yli 10 tkm! Samoin mitään höpsis öljyjä, kuten volkkarin/audin koneissa käytettäviä longlife litkuja en laittaisi edes keskuslämmityskattilaankaan jos sellainen olisi. Insinöörien vouhotuksia, että saadaan paperilla näyttämään, miten edullista minkäkin auton huoltaminen on.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään, anteeksi voimakas kannan ottoni, mutta minä ajan Teboilin Diamondilla ja vaihdan öljyt ja suodattimen kymppitonnin välein
Ari
Juu, 20 tkm ja 30 tkm turbomoottorissa Suomen olosuhteissa onkin varmaan järkevää!
Voi olla, että olen jääräpäinen perinteinen suomalainen mies, mutta autoillani ei koskaan eikä milloinkaan ajeta samoilla öljyillä yli 10 tkm! Samoin mitään höpsis öljyjä, kuten volkkarin/audin koneissa käytettäviä longlife litkuja en laittaisi edes keskuslämmityskattilaankaan jos sellainen olisi. Insinöörien vouhotuksia, että saadaan paperilla näyttämään, miten edullista minkäkin auton huoltaminen on.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään, anteeksi voimakas kannan ottoni, mutta minä ajan Teboilin Diamondilla ja vaihdan öljyt ja suodattimen kymppitonnin välein
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Vielä sellaista tuli mieleen, että voisi ehkä kokeilla ottaa venakopalta sen huohotusletkun irti (ja tulpata sen lähdön turbollepäin), ja vetää siihen venakopan nipan paksuun lähtöön pitkän puutarhaletkun tms letkun sinne rintapellin alle, ja koettaa ajaa autolla jonkin aikaa.
Jos savutus loppuisi, niin vika ei liene ahtimessa, vaan tukkoisessa huohotinjärjestelmässä.
Kun siellä ahtimessa ei kuitenkaan ole kuin 2 akselin välyksestä huolehtivaa helaa, ja sitten kaksi "männänrengasta", jotka huolehtivat öljytiiviydestä.
Ja jos kerran ahdin on tutkittu huollossa välykseltään olevan ok, niin ehkä joko sen pakopuolen "männänrengas" on tarttunut karstan vuoksi kiinni akseliin, tai sitten huohotuspaineet purkautuu ahtimen kautta, jolloin renkaan puristusvoima ei riitä pitämään öljyjä oikealla puolella (tai molemmat yhtä aikaa).
Eli kokeile tehdä huohotuksesta ns. vapaastihengittävä (kts yllä).
Ja jossei sekään riitä (ehkä kantsii ajaa esim 50km tms), niin sitten ehkä voisi irrottaa ahtimen päältä sen öljyntuloputken, ja sen alta öljynpaluutetkun, ja koettaa jollain tulpata sen alapään öljynpaluuliitännän.
Sitten kaataa yläpuolen ahtimen öljyntuloreiästä ahtimen öljytilan täyteen vaikka jotain sytytysnestettä, petroolia, polttoöljyä, tms, ja käsin koettaa pyöritellä ahtimen akselia sieltä ilmanoton puolelta, ja tällä tavoin koettaa "tiskata" ahdinta useita kertoja?
Siis tietty kantsii varmaan kokeilla ennen tuota viimeksimainittua "ranea" kokeilla akselin välys, jos on oikeasti pahakin, niin sitten korjaussarjaa tilaukseen. Pystysuunnassa saa, ja pitääkin olla joku milli, puolitoista väljää, pituussuunnassa ei ollenkaan.
Jotenkin vaan tuntuisi tosi oudolta että niinkin laadukas ahdinvalmistaja kuin Garrett, tekisi susia ahtimia, enemmän uskoisin että niiden käyttöympäristö on ollut vääränlainen (eli öljy- ja vesikierrot, ja ennen kaikkea koneen huohotus).
Eikös noissa uudemmissa B2x5-lohkoissakin ollut porattuna yksi ylimääräinen reikä takaisinpäin huohotukselta, eli eikait uusin huohotuspäivitys voikaan sopia vanhoihin koneisiin ilman että sen reiän poraa lohkoon?
Itse tekisin vanhanmalliseen T7-koneeseen vaan sellaisen mod2-modauksen, ja senkin tosi paljon aukoiltaan suurennettina, huohotus kun on koneelle ihan yhtä tärkeä kuin esim öljyvoitelu.
Eli kaikki letkut uusiksi (eikä missään nimessä kalliita orkkisletkuja, jotka liian ahtaita, eivätkä kestä öljyä), öljynkeruupöntön reiät paljon alkuperäistä suuremmiksi (tai heippaa koko typerän pöntön mäelle), jne. Kunnossaolevan (ja kunnolla suunnitellun koneen ei saa sylkeä öljyä mistään venakopan huohotusreiästä
)
Jos savutus loppuisi, niin vika ei liene ahtimessa, vaan tukkoisessa huohotinjärjestelmässä.
Kun siellä ahtimessa ei kuitenkaan ole kuin 2 akselin välyksestä huolehtivaa helaa, ja sitten kaksi "männänrengasta", jotka huolehtivat öljytiiviydestä.
Ja jos kerran ahdin on tutkittu huollossa välykseltään olevan ok, niin ehkä joko sen pakopuolen "männänrengas" on tarttunut karstan vuoksi kiinni akseliin, tai sitten huohotuspaineet purkautuu ahtimen kautta, jolloin renkaan puristusvoima ei riitä pitämään öljyjä oikealla puolella (tai molemmat yhtä aikaa).
Eli kokeile tehdä huohotuksesta ns. vapaastihengittävä (kts yllä).
Ja jossei sekään riitä (ehkä kantsii ajaa esim 50km tms), niin sitten ehkä voisi irrottaa ahtimen päältä sen öljyntuloputken, ja sen alta öljynpaluutetkun, ja koettaa jollain tulpata sen alapään öljynpaluuliitännän.
Sitten kaataa yläpuolen ahtimen öljyntuloreiästä ahtimen öljytilan täyteen vaikka jotain sytytysnestettä, petroolia, polttoöljyä, tms, ja käsin koettaa pyöritellä ahtimen akselia sieltä ilmanoton puolelta, ja tällä tavoin koettaa "tiskata" ahdinta useita kertoja?
Siis tietty kantsii varmaan kokeilla ennen tuota viimeksimainittua "ranea" kokeilla akselin välys, jos on oikeasti pahakin, niin sitten korjaussarjaa tilaukseen. Pystysuunnassa saa, ja pitääkin olla joku milli, puolitoista väljää, pituussuunnassa ei ollenkaan.
Jotenkin vaan tuntuisi tosi oudolta että niinkin laadukas ahdinvalmistaja kuin Garrett, tekisi susia ahtimia, enemmän uskoisin että niiden käyttöympäristö on ollut vääränlainen (eli öljy- ja vesikierrot, ja ennen kaikkea koneen huohotus).
Eikös noissa uudemmissa B2x5-lohkoissakin ollut porattuna yksi ylimääräinen reikä takaisinpäin huohotukselta, eli eikait uusin huohotuspäivitys voikaan sopia vanhoihin koneisiin ilman että sen reiän poraa lohkoon?
Itse tekisin vanhanmalliseen T7-koneeseen vaan sellaisen mod2-modauksen, ja senkin tosi paljon aukoiltaan suurennettina, huohotus kun on koneelle ihan yhtä tärkeä kuin esim öljyvoitelu.
Eli kaikki letkut uusiksi (eikä missään nimessä kalliita orkkisletkuja, jotka liian ahtaita, eivätkä kestä öljyä), öljynkeruupöntön reiät paljon alkuperäistä suuremmiksi (tai heippaa koko typerän pöntön mäelle), jne. Kunnossaolevan (ja kunnolla suunnitellun koneen ei saa sylkeä öljyä mistään venakopan huohotusreiästä
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Ei mene aina ihan näin. Mulla ei 20tkm vaihtovälillä ole ollut noista muuta kuin männän renkaiden jumiutuminen ja aivan älytön öljynkulutus. Öljyä alko menemään jo vähillä kilometreilla ja loppui renkaiden vaihdolla, öljysiivilä ei ole ollut tukossa ja alkuperainen ahdinkin rokkaa edelleen yli 210tkm ajettuna.Moikka Saabistit!
Hommahan menee näin:
- ensin ajetaan älyttömästi samoilla öljyillä
- öljysiivilä öljypohjassa tukkeutuu pikkuhiljaa
- ensin menee turbo ja se korjataan
- ja lopuksi todetaan, että kas kummaa, männärenkaat ovat jumissa ja koko kone pitää purkaa...
Kysymys kuuluu, kannattaako öljynvaihdossa säästää?
Ari
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
9-5T:llä nyt tulee kilometrejä vuodessa "hieman" enemmän kuin keskivertosaabistilla joten nuo pitkät öljynvaihtovälit toimii.
Meidän 9-5:een on vaihdettu mobilin 0W-40:set 10tkm välein uudesta lähtien. Nyt on ajettu 92tkm eikä vie öljyä/ ole ollut muita ongelmia. Tuolla 10tkm menee öljyä n 1/4 max-min välistä mittatikussa.
Tuossa passatissa taas öljynvaihtoväli voisi olla max.50tkm LL-ohjelmalla. Eipä ole kiinnostanut kokeilla moottorin kestävyyttä tuollaisella vaihtovälillä joten öljyt on vaihtunut 20-22tkm välein. Suunnilleen 12-13tkm kohdalla pitää lisätä 0.5 litraa öljyä jolla pääseekin sitten seuraavaan öljynvaihtoon.
Meidän 9-5:een on vaihdettu mobilin 0W-40:set 10tkm välein uudesta lähtien. Nyt on ajettu 92tkm eikä vie öljyä/ ole ollut muita ongelmia. Tuolla 10tkm menee öljyä n 1/4 max-min välistä mittatikussa.
Tuossa passatissa taas öljynvaihtoväli voisi olla max.50tkm LL-ohjelmalla. Eipä ole kiinnostanut kokeilla moottorin kestävyyttä tuollaisella vaihtovälillä joten öljyt on vaihtunut 20-22tkm välein. Suunnilleen 12-13tkm kohdalla pitää lisätä 0.5 litraa öljyä jolla pääseekin sitten seuraavaan öljynvaihtoon.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Älä vain kokeile Passatilla pidempää öljynvaihtoväliä kuin se 15 tkm. Itsellä meni ekaa kertaa 20 tkm rikki ja nyt moottoriremppaa tehdään. Venttiili putos männän päälle... Tosin voi olla jotain tekemistä sillä, että olivat viimeises huollos laittaneet helixiä, jota ko. motti ei ole koskaan aiemmin maistellut.Maikki kirjoitti:Tuossa passatissa taas öljynvaihtoväli voisi olla max.50tkm LL-ohjelmalla. Eipä ole kiinnostanut kokeilla moottorin kestävyyttä tuollaisella vaihtovälillä joten öljyt on vaihtunut 20-22tkm välein. Suunnilleen 12-13tkm kohdalla pitää lisätä 0.5 litraa öljyä jolla pääseekin sitten seuraavaan öljynvaihtoon.
Nyt sitten onkin 9-5 Aero alla ja voin sanoa, että passatin ajomukavuus jäi kertaheitolla historiaan...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 15:46
- Paikkakunta: Turku
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Nyt haluan tässä välissä kiittää kaikkia vastanneita älyttömästi !!!! Täl viikol ois tarkoitus kokeilla noista kaikennäköistä ja jollei sit muu auta ni jonnekki korjaamolle
2-vuotta tuo auto ollut eikä päivääkään ilman ongelmia, mut uskoa pitää olla ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bmw 325i Coupe e36
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
EX: Saab 9-5 2.3t (JC-Stage 1) http://i41.tinypic.com/11iegbk.jpg "3.5" vuotta ongelmia koko ajan, alkaa menettää uskonsa saabiin... :/"
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Lueskelin noita juttuja ja "jostakin" luin että kun ottaa venttiilikopan auki niin siellä on 2 kpl 6 mm putkea jotka tulee kannen pohjasta ylös ja kaartaa vähäsen alaspäin. Laita letku kiinni ja puhalla paineilmaa sinne jos noi olis vaikka tukossa.
Putket ovat huohotus kanavia. Jos tukossa niin se nostaa moottorin sisäistä painetta.
Putket ovat huohotus kanavia. Jos tukossa niin se nostaa moottorin sisäistä painetta.
900i ja 9-5
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
MIELENKIINTOISIA kommenteja jälleen eri öljymerkeistä, turhaan 9-5 haukuu TB.n öljyjä, voittaneet monta öljytestiä ym. Muutenkin sinulla toimii tuo 20-30 tuhannen öljynvaihtoväli koska ajat tienpäällä nuo kilometrit. Taajamama ja kaupunkiajossa aivan eri juttu, valmistajakin suosittelee puolittamaan öljynvaihtovälin raskaassa ja sitä vastaavissa olosuhteissa eli nurkka ajossa. Itse olen myös näin tehnyt ja todella nätisti kehrää, 105 t mittarissa. Omani oli tänään merkkihuollossa ja huoltomiehen kanssa tuli puhe öljyistä ja vissiinkin jossakin vaiheessa kun huohotin ongelmiin etsittiin ratkaisua myös tehtaalta tuli tiedote että mobil 0w-40 ei missään tapauksessa saa käyttää saabin koneessa eikä muitakaan 0 sarjan öljyjä, eikä niitä suositella edelleenkään. GM 5W- 30 motonetistä 22€ 5 litraa, ei ole kallista, raskii vaihtaa tiheämminkin ja taatusti toimii.
Itsellä oli tuo iso 110 huolto eli moniurahihnan vaihto. Katsottiin kaikki saabilta tulleet tiedotteet ja uusin sanoo että jos autossa on ollut ns pitkä hihna uutena kuten itsellänikin niin silloin laitetaan pitkä tilalle eli sitä yhtä rullaa ei jätetä pois. Toivottavasti loppuu vääntö tästä aiheesta, jos huolto ei ole ajantasalla kannattaa luetuttaa kaikki uusimmat huoltotiedotteet.
Itsellä oli tuo iso 110 huolto eli moniurahihnan vaihto. Katsottiin kaikki saabilta tulleet tiedotteet ja uusin sanoo että jos autossa on ollut ns pitkä hihna uutena kuten itsellänikin niin silloin laitetaan pitkä tilalle eli sitä yhtä rullaa ei jätetä pois. Toivottavasti loppuu vääntö tästä aiheesta, jos huolto ei ole ajantasalla kannattaa luetuttaa kaikki uusimmat huoltotiedotteet.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Vaikea uskoa että GM:n 5W-30 5l ja 22e voisi olla laadukasta, onkohan tasan samaa kamaa kuin myyvät Biltemassa vieläkin edukkaammin?
0W-öljyt ei kait sovi mihinkään polttomoottoriin (jossei työskentele jäämerellä, siperiassa, tms paikassa jossa sellaisia oikeasti tarvitsisi, ja jossa sellaisia on oikeasti pakko käyttää, vaikkei niiden ominaisuudet arkikäyttöön sopisikaan missään muualla).
Kuinkahan noissa b2x5-koneissa toimisi Valvolinen Max-life, luulisi että voimakkaan lisäaineistuksensa ansiosta voisi toimia ainakin vähemmän huonosti kuin mm. Mobil, Teboil, Shell, Biltema, Motox, ja muut halpismerkit? Castroliltakin luulisi löytyvän kunnollista öljyä.
0W-öljyt ei kait sovi mihinkään polttomoottoriin (jossei työskentele jäämerellä, siperiassa, tms paikassa jossa sellaisia oikeasti tarvitsisi, ja jossa sellaisia on oikeasti pakko käyttää, vaikkei niiden ominaisuudet arkikäyttöön sopisikaan missään muualla).
Kuinkahan noissa b2x5-koneissa toimisi Valvolinen Max-life, luulisi että voimakkaan lisäaineistuksensa ansiosta voisi toimia ainakin vähemmän huonosti kuin mm. Mobil, Teboil, Shell, Biltema, Motox, ja muut halpismerkit? Castroliltakin luulisi löytyvän kunnollista öljyä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Joo tuli tuosta 0w öljystä kirjoitettua vähän huonossa sanamuodossa eli mimmi oikeassa ovat sallittuja jälleen mutta eivät suosittele ainakaan Kokkolan Saab huollossa auto Åströmillä, vissiinkin aika monessa huohotin ja jakopää ongelmaisessa löytynyt tästä öljystä yksi yhdistävä tekijä monessa koneessa, tosin moneen muun syyn lisäksi. Uudemmissa koneissa (04> voi käyttää, vaikka suosittelevat kyllä tätä GM 5w- 30 kaikkiin vuosimalleihin.
Tuosta pikku dieselissä myös kuulin kivoja juttuja, Opel ei suostunut ottamaan tuota valikoimaan heti vaan saab hoiti testauksen. Ja siitä on ollut melkein alusta asti kaksi versiota ja saabissa on käytetty tuota huonompaa. Parempi otettiin käyttöön saabissa vasta kun tämä ensimmäinen ei kestänyt eli opeleihin laitettiin heti tuota kestävämpää versiota eli 02 syksyllä. Kuulostaa uskomattomalta toivottavasti ei pidä paikkansa, näin nuo opel puolen kaverit väittivät, olivat olleet Saksassa vierailulla GM tehtaalla tuohon aikaan. Eli nuo alkupään koneet olivat aika peestä.
Tuosta pikku dieselissä myös kuulin kivoja juttuja, Opel ei suostunut ottamaan tuota valikoimaan heti vaan saab hoiti testauksen. Ja siitä on ollut melkein alusta asti kaksi versiota ja saabissa on käytetty tuota huonompaa. Parempi otettiin käyttöön saabissa vasta kun tämä ensimmäinen ei kestänyt eli opeleihin laitettiin heti tuota kestävämpää versiota eli 02 syksyllä. Kuulostaa uskomattomalta toivottavasti ei pidä paikkansa, näin nuo opel puolen kaverit väittivät, olivat olleet Saksassa vierailulla GM tehtaalla tuohon aikaan. Eli nuo alkupään koneet olivat aika peestä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Tiedän tuon koneen historiikin aika hyvin, GM kuuluna japanilainen isuzu sai kehittämisvastuun tuosta dieselkoneesta saabilaisten kanssa, mutta en väitä mitään, näin kuulun opel puolen huoltomiehiltä, olivat ihmetelleet kauhiasti miksi saabiin laitettiin tuota ns huonompaa versiota, vaikka parempaakin oli saatavilla.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Milläs tavalla ne ei sovi? Kun meidän kulkimiin sitä näyttävät huolloissa lorottelevan.ng900aero kirjoitti:0W-öljyt ei kait sovi mihinkään polttomoottoriin (jossei työskentele jäämerellä, siperiassa, tms paikassa jossa sellaisia oikeasti tarvitsisi, ja jossa sellaisia on oikeasti pakko käyttää, vaikkei niiden ominaisuudet arkikäyttöön sopisikaan missään muualla).
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 Öljyä kuluu PALJON !!!
Nimenomaan versioita eli itsellenikin oli uutta että melkein alusta asti on ollut 2 versiota ja tuota huonompaa on laitettu saabiin ilmeisesti vain saabiin ei opeliin. Eli näitä parempia 2003 -2005 versioita on ainakin kaksi eivät ole saaneet tehtaalta oikein selvää vastausta, eivät ole halunneet kertoa oli huoltopuolen kommentti kun kyselin. Kuitenkin Opeleissa tuo kone on paljon paremmassa maineessa eikä ihme näiden tietojen valossa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447