Tälläinen Saab Tuli Ruotsista Suomeen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Tälläinen Saab Tuli Ruotsista Suomeen

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Sami Kuupas kirjoitti:Mikä VIN-koodi on? (Joku daVINci-koodin johdannainen? ja mistä se 9-5ssa löytyy?
Vehicle Identification Number
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Id ... ion_Number
enska
"Viggen"
Viestit: 518
Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 17:36
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Tälläinen Saab Tuli Ruotsista Suomeen

Viesti Kirjoittaja enska »

Auton tiedot sinulla täytyy olla ennen kuin haet kilpiä ja vakuutusta,merkki ,malli ,vuosimalli ja valmistenumero.Näin itse toimin kun hain viimesyksynä oman "moponi" Ruotsista.[/quote]

Ostit varmaan yksityiseltä...vai? Itse hain autoliikkeestä ja tuntu olevan ihan normaalia että autoliike kirjoitti väliaikaisen vakuutuksen (esim 2 päivää) erilainen verotarra kilpeen ja menoksi.....Rajalla sitte ruottinkilvet konttiin ja tarrat ikkunaan ja oman yhtiön liikennevakuutus astuu voimaan....
#3854
* 9-5 2,3t -10* 900 4d sedan T8 -85 * 96v4super -80
vector 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
Paikkakunta: Salo

Re: Tälläinen Saab Tuli Ruotsista Suomeen

Viesti Kirjoittaja vector 2,3t »

enska kirjoitti:Auton tiedot sinulla täytyy olla ennen kuin haet kilpiä ja vakuutusta,merkki ,malli ,vuosimalli ja valmistenumero.Näin itse toimin kun hain viimesyksynä oman "moponi" Ruotsista.
Ostit varmaan yksityiseltä...vai? Itse hain autoliikkeestä ja tuntu olevan ihan normaalia että autoliike kirjoitti väliaikaisen vakuutuksen (esim 2 päivää) erilainen verotarra kilpeen ja menoksi.....Rajalla sitte ruottinkilvet konttiin ja tarrat ikkunaan ja oman yhtiön liikennevakuutus astuu voimaan....[/quote]
En ostanut yksityiseltä ,vaan KVD:stä.KVD on Ruotsin realisointikeskus joka toimii huutokauppa perjaatteella.Se ei ole autoliike ,se arvostelee myytävät kohteet ammattihenkilökunnan voimin ja hinnoittelee sen mukaan.Mielestäni se on Ruotsin turvallisin ja ehkä edullisin paikka ostaa auto.Tällä hetkellä se on vielä aika kannattavaakin koska Ruotsinkruunu on edullinen suhteessa euroon. :lol:
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Sami Kuupas
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Loka 18, 2008 18:00

Re: Tälläinen Saab Tuli Ruotsista Suomeen

Viesti Kirjoittaja Sami Kuupas »

Toi KVD kiinnostaa ja näyttäis olevan sopivia ostettavia. Kerro miten toi juttu toimi käytännössä
vector 2,3t
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 21:48
Paikkakunta: Salo

Re: Tälläinen Saab Tuli Ruotsista Suomeen

Viesti Kirjoittaja vector 2,3t »

Ekaks sun täytyy kirjautua sinne sisälle jotta voit huutaa autoja ja muuta tavaraa mitä siellä on.Siel on sivut pääsääntöisesti Ruotsin tai englannin kielellä joten svärjeä tai enkkua täytyy osata vähän.
Uudet huutokohteet näkyvät autojen osalta aina pe illasta eteenpäin ke on varsinainen huutokauppapäivä ,jokaisen auton kohdalla näkyy koska huutoaika umpeutuu,huutoaikaa on niin kauan kuin kyseinen kohde näkyy näytölläsi.
Kaikkia autoja ei voi tuoda Suomeen KVD:stä ja se selviää yläreunasta (övring info) jos siinä lukee nej tai ja exportvilkkor niin se kertoo saako tuoda vai ei.
Jokaisen auton jonka huudat sieltä lisätään kvd: varausmaksu/välityspalkkio 2800kr joka on tällä hetkellä noin 280€,sen joudut aina maksamaan vaikka itse autoa et ostaisikaan.Elikkä jos voitat huudon tulee sinulle ilmoitus sähköpostiin ja sinun pitää maksaa kauppa ennen kuin haet auton rahat pitää näkyä Kvd tilillä ennen kun he luovuttavat auton.Voit perua kaupan ja silloin menetät sen 280€,loput kvd maksaa takaisin tilillesi.
Saab 9-5 03 Hirsch Wagon (kaikilla herkuilla)
Vastaa Viestiin