9-5 peruskysymyksiä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja palle »

Oliskos takapenkin ikkunoiden nostinten on ja off? Takapenkkiläiset (lapset?) ei voi käyttää takasivulaseja.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

palle kirjoitti:Oliskos takapenkin ikkunoiden nostinten on ja off? Takapenkkiläiset (lapset?) ei voi käyttää takasivulaseja.
Jep
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja oju »

9-5T kirjoitti:Eberin saa SIDin ohjaamaksi joten kellolla ei väliä/tarvetta. n.1300 orkkis ilman asennusta, netistä tarvike halvalla(mahtuu hyvin -00) asennus ei paha jos kiinnostusta ja hiukan harjoittelua ruuvaamisesta löytyy
Miten polttoaineensyöttö toteutetaan asennuksessa? Jäähdytinvesiletkujärjestely ei vaikuta liian vaikealta ja pakoputken olen jo kerran Eberiin uusinut.

Miksi tuota haluaisi ohjata SIDillä? Ajastimen asettamiseenkin pitäisi laittaa virta päälle? Liittyykö tämä siihen ettei kabiiniin saa lämpöä, ellei tietokone ole mukana?
Linjavalo kirjoitti:Porvoon delta myi orkkiseberin n700€+450€ vespumppu ja asennussarja,asennuksesta taisvat ottaa puolentoistatunnin hinnan tid kolmoseen parivuotta sitten,kikottimessa tosin oli ennestään toimimaton ilman vespumppua joten pari letkua tohon lisää?
Löytyykö noita muistakin deltoista vai pitääkö olla merkin edustus paikkakunnalla? No, täytynee pirauttaa heidän huoltoonsa.
JouniCSE kirjoitti:Jos ymmärrät ite tietokniikasta jotain niiin flashaat sinne omat softat, t7suitella softan editointi. Nordic jos satut ostamaan niin valmistaudu siihen että kone voi lojahtaa millon tahansa, Hirch tulee huomattavasti halvemmaksi. :)
Onko tästä ollut jossain enemmänkin juttua? Luulin ettei maltillisilla muutoksilla saa konetta rikki. Hirchiltä en nähnyt sopivaa palikkaa, olisi pitänyt olla vuoden nuorempi auto.

Mitkä ovat 185hv ja 170hv koneiden erot? Kumpikin tuntuvat olevan mallia 235E mutta uudemmista saa enemän ulos.
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

En tiedä kuinka mahtaa sopia mutta itsellä on hyllyssä käyttämätön (lue asentamaton) bensawebasto tonnariin kellolla (kellossa lukee webasto ja saab :D ) ja tonnarin asennussarjalla. Jos tuon haluaa rakennella siihen niin tarjouksen voi esittää =)
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Saakos tuon muuten ohjelmoitua niin ettei eberi sammu samalla kun sammutat auton??
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja oju »

Sain äsken eberitarjouksen paikallisesta, Saab-edustuksen omaavasta, liikkeestä: 2748.41 euroa 8O
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja pocky »

oju kirjoitti:Sain äsken eberitarjouksen paikallisesta, Saab-edustuksen omaavasta, liikkeestä: 2748.41 euroa 8O
Jotenkin Autoasin antama tarjous Defa WarmUpista alkoi kuulotamaan "halvalta", 450€ lohkolämppäri, sisätilahaaroitin ja sisälämppäri.

Sisältääkö 2750€ sitten pelkästään genuine saab partseja ja laadukasta työjälkeä? :mrgreen:
#3431
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

oju kirjoitti: Onko tästä ollut jossain enemmänkin juttua? Luulin ettei maltillisilla muutoksilla saa konetta rikki. Hirchiltä en nähnyt sopivaa palikkaa, olisi pitänyt olla vuoden nuorempi auto.

Mitkä ovat 185hv ja 170hv koneiden erot? Kumpikin tuntuvat olevan mallia 235E mutta uudemmista saa enemän ulos.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=74495

Tuolla esimerkiksi juttua, haulla löytyy lisää.
185hp vehkeeseen tuli visiin samat nimonic-pakovenat kun Aeroissa. Eipä kai niisä mitään muuta merkittävää eroa raudassa ole. Softassa tuo tehoero.
george
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: To Marras 22, 2007 15:15

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja george »

9-5T kirjoitti: Kaikki ei suostu laittamaan autoon tarvike sälää kun homman voi hoitaa tyylikkäästi autossa jo olevalla tekniikalla.
Minulla on lohko- ja sisätilalämmitintä varten Saabin oma rele, jota ohjataan SIDillä. Asennot ovat: manuaali ja kolme kpl haluttuja kytkentäaikoja. Ratista valitaan toiminto. On toiminut hyvin.

terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onkos tuohon SIDillä ohjelmointiin jotain halvempaa ratkaisua tiedossa, kuin ostaa Saabilta noin 160 euron ajastinsarja?

Eski
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja oju »

pocky kirjoitti:Jotenkin Autoasin antama tarjous Defa WarmUpista alkoi kuulotamaan "halvalta", 450€ lohkolämppäri, sisätilahaaroitin ja sisälämppäri.
No, minusta tuo 450e on paljon sähkölämppäristä jos kolminkertaisella panostuksella saa kunnon lämmittimen :wink:
pocky kirjoitti:Sisältääkö 2750€ sitten pelkästään genuine saab partseja ja laadukasta työjälkeä? :mrgreen:
Tämä sisälsi laadukkaan alkuperäisosan 8O
Oli pakko kysyä olivatko vahingossa pistäneet markkahinnan. Eivät olleet. :roll:
9-5T kirjoitti: Kaikki ei suostu laittamaan autoon tarvike sälää kun homman voi hoitaa tyylikkäästi autossa jo olevalla tekniikalla.
:D Makuasia, autohan on 8 vuotta vanha. Olen tyytyväinen Eberin peruskelloon ja koska toisessa autossa on sellainen voisi puhua synergiaedusta mikäli käyttöliittymä on yhdenmukainen.
9-5T kirjoitti: Ajastus ei vaadi virtaa eikä se saakkaan olla päällä.
Ei liity, vain acc:n nastaan laitettava oikea piuha liittyy lämmitys tilan aktivointiin.
Ok, jos se ei ole tuon ongelmallisempaa niin tuota kannattaa harkita.


Uusia kysymyksiä:
Pitääkö hansikaslokero irrottaa jotta saa sen keskikonsolin sivupaneelin irti jonka takaa paljastuu (tarvike)radion takaosa? Myös handfreemötikkää olisi kiva tutkia.

Tarkkanenäisenä huomaan välillä kaupunkiliikenteessä ja parkkeeratessa hienoista öljykäryä. Onko tähän mitään neuvoa? OG:ssa käryt jäivät moottoritilaan kun tiivisti kabiinin ilmanoton konehuoneen puolella konepeltiin asti.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Eski »

oju kirjoitti: Tarkkanenäisenä huomaan välillä kaupunkiliikenteessä ja parkkeeratessa hienoista öljykäryä. Onko tähän mitään neuvoa? OG:ssa käryt jäivät moottoritilaan kun tiivisti kabiinin ilmanoton konehuoneen puolella konepeltiin asti.
Onko huohotinletkut ehjät? Usein venakopan nurkasta lähtevä letku haurastuu. Ko. letku ei kuulu huohotinpäivityssarjaan 55561200, joten se voi olla sohjona, vaikka huohotinpäivitys olisi asennettu...

Eski
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja oju »

Eski kirjoitti: Onko huohotinletkut ehjät? Usein venakopan nurkasta lähtevä letku haurastuu. Ko. letku ei kuulu huohotinpäivityssarjaan 55561200, joten se voi olla sohjona, vaikka huohotinpäivitys olisi asennettu...
Tuo täytyykin tarkistaa. Päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä, mutta nyt sain syyn irrotella muovikuoria kurkkimisen sijaan.

EDIT: Sehän se. En tiedä onko letku ehjä, mutta se tuntui pehmeämmälle kuin IsoPepe. Nyt täytyy mennä kauppaa hankkimaan uusi, tämähän oli ihan lintassa.

EDIT2: Uusi letku paikallaan, vanha oli ehjä. Vanha letku oli kuitenkin painunut kasaan eikä huohottanut kunnolla.
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 9-5 peruskysymyksiä

Viesti Kirjoittaja oju »

Kärynneen öljyn hajuhaitan aiheuttajaa en ole saanut paikallistettya. Hajua esiintyy esimerkiksi kaupungissa tai parkkeeratessa. Kun auto on paikallaan niin hajua ei oikein tule, eikä sitä näinollen voi paikallistaa. Veikkaisin että jokin letku tai putki falskaa joissain tilanteissa ja päästää hajuja ulos. En ainakaan ole onnistunut huomaamaan että jostain tihkuisi öljyä jollekin kuumalle pinnalle, vaikken sitäkään mahdollisuutta vielä sulje pois.
Vastaa Viestiin