Ajovalot jää päälle

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Muutaman kerran on viime kuukausina käynyt niin, että kun ottaa avaimen pois, niin jää valot päälle - äsken jäi myös radio soimaan. Etsi haulla pikaisesti tutkiskelin, ja ilmeisesti vastaavissa tilanteissa vika on ollut virtalukossa? Onko tähän tullut mitään uutta, vai lähdenkö lukkoliikkeeseen suosiolla? Autona on 9-5 vuodelta 2004. Meneekö lukko uusiksi, vai saako niitä korjattua? En jaksanut enenpää selailla vanhoja juttuja... :oops: Sinänsä kiitollinen auto, että näitä vikoja tulee yksi kerrallaan, viikko sitten vaihdoin valojen valvontareleen, kun toinen pitkä ei enää toiminut (sain vanhan releen). Hauska hinta uudella releellä - n.175 euroa Raision Magneetilla! Ilmeisesti uusi virtalukkokaan ei ihan päiväpalkalla irtoa.
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja APC »

Välillä jää täälläkin valot päälle, kun sammuttaa ja irrottaa avaimen nopeasti. Virtalukossa vaikuttaisi olevan häikkää. Täytyy vaan käännellä avainta hitaasti, niin ongelmaa ei esiinny. Tämä ei tietenkään poista vikaa.
9-5 Aero Wagon -06
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja koistha »

Katos pomppaako virtalukko hieman ylös, kun otat avaimen irti ? Jos ei, niin parhaassa tapauksessa selviät puhdistamalla lukon.

Kyllä ne valotkin jäävät päälle, jos virtalukko ei nouse vaikka 9-5T toisin epäileekin. Minulla teki samaa koko viime talven satunnaisesti ja toistaiseksi ei ole tehty muuta kuin yritetty jarrukliinerillä puhdistella päältä päin. Konsti on ollut sama, jonka 9-5T mainitsi jossain keskustelussa viime talvena. Tänä talvena (jos tätä nyt talveksi voi kutsua) ei ongelmaa ole vielä ollut.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mä olen huomannut omassa femmassa, että jos avaimet ottaa nopeesti pois heti sammuttamisen jälkeen radio jää päälle.
Alkaakohan se jo tulee vanhaks? :lol:
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:En tiedä onko autonne viallisia tai oletteko kännissä mutta muutaman päivän vaja 11v kokemus 9-5:sta ja tarkistus äsken tallissa 2 9-5:sta ja pihalla 9-5 ja ng900.
Kännissä en ole mutta viallisuutta ei tietenkään voi sulkea pois. Joka tapauksessa minulla on jäänyt todistettavasti valot päälle kun virtalukko ei ole pompannut kunnolla ylös avainta pois otettaessa. Voipi olla esim. niin paskanen sisältä, että se on haitannut toimintaa ja siten aiheuttanut väärän käytöksen mutta voi olla myös näitä henkimaailman juttuja, joista ei kukaan ota selvää.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mulla taas on toiminut näin:
Auto parkkiin ja lootasta P vaihde päälle.
Avaimesta sammuttaa ja samointien heti nopeasti nappaa avaimet pois niin radio jää päälle, eikä ovet lukitu kaukosäätimestä. :D

Tota vikaa en ole kertaakaan saanut aikaan rauhallisella toiminnalla.
Mulla on kaksi 9-5 ja ainoastaan tämä kiisseli toimii noin. (joku vikahan siinä on) :lol:
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Valokatkaisin asennossa 2 (oikealla):
-virtalukko asennossa ON: valot palaa
-virtalukko asennossa OFF: valot palaa
-virtalukko asennossa LOCK (tai lähellä sitä mikäli pakki ei päällä), ei ylös ponnahtaneena: valot ei pala, radio ei vielä sammunut
-virtalukko asennossa LOCK, ylös ponnahtaneena: valot ei pala, radio sammunut

Valokatkaisin asennossa 0 (vasemmalla):
-virtalukko asennossa ON: valot palaa
-virtalukko asennossa OFF: valot ei pala
-virtalukko asennossa LOCK (tai lähellä sitä mikäli pakki ei päällä), ei ylös ponnahtaneena: valot ei pala, radio ei vielä sammunut
-virtalukko asennossa LOCK, ylös ponnahtaneena: valot ei pala, radio sammunut
Saab 9-3 SE 2,0i '98
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Aivan selvä lukonpohjan vika, joko uusi tilalle tai näppäränä miehenä korjaat vanhan(koskettimien jousia jäykemmiksi vääntämällä ja pohjalla olevan koskettimen jousen tarkastus) kohdalleen. Kyllä sillä sen 170€ säästää, eikä uusi pohja kestä hyvä kun 2v.
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja APC »

Äsken parkkipaikalla:

- auto käynnissä (ei kännissä), valokytkin seisontavaloasennossa, parkit siis päällä
- auton sammutus, ajovalot syttyvät eivätkä sammu virtalukon off-asennossa eivätkä avaimen poistolla
- paniikin omainen kääntely samanaikaisesti valokatkasijaa sekä virtalukkoa sammuttaa valot
9-5 Aero Wagon -06
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

Re: Ajovalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja late71 »

APC kirjoitti:Äsken parkkipaikalla:

- auto käynnissä (ei kännissä), valokytkin seisontavaloasennossa, parkit siis päällä
- auton sammutus, ajovalot syttyvät eivätkä sammu virtalukon off-asennossa eivätkä avaimen poistolla
- paniikin omainen kääntely samanaikaisesti valokatkasijaa sekä virtalukkoa sammuttaa valot
meikälläkin sama ongelma oli..mulla auttoi kosteuden poisto,odottelen että tuleeko ongelmia hapettumisen kanssa.talvi ongelma se mulla on koska moni lapsisessa perheessä tuppaa lunta menemään autoon,eikä aina aikaa siivota :roll:
en väitä että sinulle auttaa mutta kommeentoinpahan kumminkin :mrgreen:
lisäksi minulla ei ovien lukitukset pelannut ennen kuivatusta,päivän puhalti ikkunat raollaan puhaltimet..jospa pääsis talven ylitse jotta paremmin pääsis tutkiin :wink:
Vastaa Viestiin