tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

nyt rupee olemaan vahva epäilys Di-kasetin suuntaan.
kävin heittää 2X30km lenkin niin että moottori kerkesi jähtyä täysin, kylmänä kiihdyttäessä ei nykinyt lainkaan mutta heti kone oli lammin ja yritti kiihdyttää ni samallaista pätkimistä ensin aluksi ja sit lähtee kulkemaan...
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

ei nyi enää...
DI-kasetti uusi
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

taitaa olla mullakin läppäkotelon vaihto edessä...
di-kasetin vaihdoin ni kiihdytyksissä ei nyi enää lainkaan, mut kun ajaa hetken tasakaasulla ni välillä nykäsee
taitaa se olla niin että nuo IMM, Di-kasetti, läppäkotelo ja bensapumppu rupeavat olemaan loppu kun 9-5 on ajettu yli 200tkm


perkijar kirjoitti:Mä vaihdoin DI -kasetin, ku saba nyki tasakaasulla erityisesti ja kun se oli lähettänyt vikakoodiakin - niin ja tyhjäkäynnillä kierrokset putos aina välillä nopeasti ja palas ennallee het samantien. Di -boxin hinta oli AD-korjaamolla 240€ eikä se vaikuttanu auton etenemiseen juurikaan. Seuraavaksi vaihdoin foorumin suositusten mukaan läppäkotelon (420€ rahteineen), ja nyt pelittää tosi upeesti - ei nyi (no ei kai ku on vain 150hv) muttei myöskään nytkytä.

Di-boxin rikkiolemisesta sain hyvät troubleshootingit täältä. Jos vika on kipunassa, on nykiminen terävää ja korostuu kiihdyttäessä.


Mist mää saan lisää tehoa halavala? Kyrdeeraa ku on toi nuhismalli joka on muuten niin hyvä.
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja koistha »

vwkupla6 kirjoitti:kun ajaa hetken tasakaasulla ni välillä nykäsee
Samoja oikeita ilmaantunut meikäläisen pirssiin parin viime viikon aikana. Nyt vaan pitäisi arpoa mikä on syynä kun ei tuota vikavaloa ole tullut. DI-kasetti se ei ole, tuli kokeiltua toisella kasetilla ja samat oireet olivat silläkin. Nykäys on pehmeähkö ja tuntuu kuin kone säätelisi kaasua omia aikojaan (kevyesti). Vikaa ei ilmene joka ajokerralla vaan se saattaa jopa kadota oltuaan jonkin aikaa päällä. Kiihdytyksessä ei vikaa ole ilmaantunut.
Oma veikkaus on läppäkotelo, vaihtoehtona on tietty asentoanturi mutta en usko siihen.

Veikkauksia ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

ite olen myös melkeen kaikki muut vaihtanut paitsi tuota läppäkoteloa...
pistin tänään sellaisen tilaukseen pcs:tä, ensi viikolla nähdää oliko vika siinä :?
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
päällikkö
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 17:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja päällikkö »

Onko kukaan koskaan koettanut ihan vain putsata koteloa? Eräissä muissa, nimeltä mainitsemattomissa merkeissä läppäkotelon kastoittuminen aiheutti mitä ihmeellisimpiä käyntihäiriöitä ja vikakoodeja. Hyvä, perusteellinen putsaus yleensä auttoi.
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Re: tyhjäkäynnilla kierrokset vaeltelee ja ajossa nykii välillä.

Viesti Kirjoittaja nef »

Kun se olisikin niin helppoa, avasin oman läppäkotelon ja huomasin että kaikki johtojen eristemateriaali (muovi) on irtoamisillaan. Vähän kun koski johtoon niin mureni kuori. Vaihdoin ne kaapelit johon pääsin käsiksi. EWipä tullut hyvää piti hankkia uusi (käytetty) ruotsista PCS:n kautta... :cry:
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Vastaa Viestiin