9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Tuli hankittua Saab 9-5, -98 mallinen, 2,3t koneella sekä automaatilla ja siinä askarruttaa huohotinpäivityksen tilanne?

Olisiko Lappeenrannan seudulla, tai Hyvinkää-Hml välillä joku, joka haluaisi pullakahvit huoltsikalla, ja kurkkaisi samalla pellin alle, että oiskohan tuohon minkään valtakunnan huohotinpäivityksiä tehty..? Itse en kyllä ymmärrä kyseisestä asiasta mitään, sen verran tuore hankinta on, eikä ainakaan huoltokirjassa ole asiasta mitään mainintaa.

Aki Ahonen
aki.ahonen(at)wippies.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

pärräpeikko kirjoitti:Tuli hankittua Saab 9-5, -98 mallinen, 2,3t koneella sekä automaatilla ja siinä askarruttaa huohotinpäivityksen tilanne?

Olisiko Lappeenrannan seudulla, tai Hyvinkää-Hml välillä joku, joka haluaisi pullakahvit huoltsikalla, ja kurkkaisi samalla pellin alle, että oiskohan tuohon minkään valtakunnan huohotinpäivityksiä tehty..? Itse en kyllä ymmärrä kyseisestä asiasta mitään, sen verran tuore hankinta on, eikä ainakaan huoltokirjassa ole asiasta mitään mainintaa.

Aki Ahonen
aki.ahonen(at)wippies.com
kurkkaapa konepellin alle...
ota öljykorkin ympäriltä se muovisuojus pois ja jos näyttää samalta, kuin kuvassa, on päivitys (ainakin joku) tehty...
letkuissa siis mm. tekstiä ja tuon näköstä pitäs olla muutenkin...

http://i63.photobucket.com/albums/h149/ ... hotin6.jpg
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tuo on nimenomaan viimeisin päivitys (55561200).

Eski
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Kiitoksia, eipä siellä letkuissa mitään tekstejä ollut.. orggis lienee.. En tiedä sitten, että mitä merkkihuolloissa touhuavat, jos eivät edes tuommoisia hommia huolehdi..
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja jmarin »

9-5T kirjoitti:
pärräpeikko kirjoitti:Kiitoksia, eipä siellä letkuissa mitään tekstejä ollut.. orggis lienee.. En tiedä sitten, että mitä merkkihuolloissa touhuavat, jos eivät edes tuommoisia hommia huolehdi..
Huolto ei voi tehdä tilaamattomia hommia.
Mites tavan tallaaja osaa tilata tällaisia asioita, jos huolto ei niitä tyrkytä?
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

nii..vai ooteltaisko, että pärräpeikko tulee myöhemmin valittamaan nöftää öljytikun päässä...ja saadaan tehä kunnon remppa ja lisäillä tuulilasinpesunesteet ja kaikki lopuksi...
kyseessä kuitenkin MERKKIhuolto, joten tälläiset viat OVAT tiedossa...
mainitsematta jättäminen on mielestäni merkkihuoltojen hintatasoon nähden rikos...tai sitten huoltomiehen silkkaa tyhmyyttä/laiskuutta/molempia...
tai sitten kuten sanottu, edellinen omistaja on sanonut nej tack...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jmarin
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 21:09

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja jmarin »

9-5T kirjoitti:
jmarin kirjoitti:Mites tavan tallaaja osaa tilata tällaisia asioita, jos huolto ei niitä tyrkytä?
Tiedätkö onko tyrkytetty mutta auton toimiessa omistaja sanonut kiitos ei.
Minulle ei ainakaan ehdotettu huohotinpäivitystä, mutta kun osasin sitä itse pyytää (kiitos foorumin), se tehtiin (ja vieläpä ilman eri veloitusta). Veikkaan vain, että 98% omistajista ei osaa tätä(kään) korjausta teettää, kun eivät foorumiakaan lue. (Ja montako korjausta lie itselläkin teettämättä..)

Tosin kohtahan asialla ei enää ole merkitystä, kun Saab ja GM ovat konkurssissa ;-)
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jmarin kirjoitti:
9-5T kirjoitti:
jmarin kirjoitti:Mites tavan tallaaja osaa tilata tällaisia asioita, jos huolto ei niitä tyrkytä?
Tiedätkö onko tyrkytetty mutta auton toimiessa omistaja sanonut kiitos ei.
Minulle ei ainakaan ehdotettu huohotinpäivitystä, mutta kun osasin sitä itse pyytää (kiitos foorumin), se tehtiin (ja vieläpä ilman eri veloitusta). Veikkaan vain, että 98% omistajista ei osaa tätä(kään) korjausta teettää, kun eivät foorumiakaan lue. (Ja montako korjausta lie itselläkin teettämättä..)

Tosin kohtahan asialla ei enää ole merkitystä, kun Saab ja GM ovat konkurssissa ;-)
Ihmetyttää, ettei ehdotella. Luulis nyt tän tasosen ongelman olevan oiva pelottelu kaikille saabisteille, jotka merkkihuollossa käyvät, että jos et tätä vaihda ni koko autos räjähtää...
oisko sitten niin, että kun noissa letkujen vaihdossa kun ei mene ku tunteroinen ja taitaa olla "liian" hyvä korjaus ongelmaan, jossa "parhaammassa" tapauksessa, siis merkkihuollon kannalta, menee kone hirveään kuntoon...
ja letkutkin (siis jumalauta kumiletkut!!!) VAAN yhteensä vähän yli satkun...
tuleehan tuolta s-postia saabilta vähän väliä. miksi ei tälläista kanavaa pitkin tiedoteta kansalle asiasta tehokkaammin?
minä vaan kysyn...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Kikottimella on ajettu nyt 154tkm, tiedän auton historian n.4 vuotta taaksepäin, tällöin sillä oli ajettu 60tkm. Tänä aikana ei yksikään merkkihuolto ole ehdotellut minkäänlaista huohotinpäivitystä. Huom, välissä ollut mm. 110 tkm ns. "iso huolto"...

DI-kasettia en ole uskaltanut vielä edes vilkaista, uskallan melkein veikata, että sekin olisi koodin perusteella pitänyt vaihtaa aikoja sitten.

Aki
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Jostain tältä palstalta tuli vastaan jotain, et tietyllä koodilla olevat tulisi vaihtaa.. Voin toki muistaa väärinkin, enkä ehdi sitä nyt etsimään.. Kurkkaan sitten paremmin, kunhan ennätän.
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

On se edelleen, kuten sanoin, niin hankala muistaa kaikkia lukemiaan ketjuja, varsinkin kun puhelimella tai kämmenmikrolla surffailen yleensä.. Mihis vuosimalleihin ne kasetit vaihdettiin..?
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Ok, eli ilmeisesti siis vm. 00-02 kuuluu vaihdon piiriin.. tuommoisia sarjanumeroita löysin.. -->

B083821 - B096117, C048743 - C072404, D000000 - D336210 ..

Mukavaa, jos pirssi selviäisi pienemmillä remonteilla kuin edellinen Saabi.. NG900 Turbon remontteihin upposi rahaa vähintään 3000e/vuosi, että pelin sai pysymään edes liikenteessä..
pärräpeikko
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 21, 2006 13:19

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja pärräpeikko »

Noniin, suuri kiitos kaikille vinkkejä antaneille.

Palikat on tilattu Jyväskylästä ja kohtapuoliin ois asennuksen aika. Mutta mitäpä öljyä raati suosittelisi ko. koneeseen..?

Kaverin kanssa olin jutuissa, on ajanut samanlaisella kamppeella yli 300 tkm puolisynteettisillä, kivenkovaan väitti, että säilyttää voiteluominaisuutensa paremmin, vaikka öljyn mukaan jotain ylimääräistä eksyisikin.. 5W-jotakin itse suunnittelin?

Ja otanko samalla venttiilikopan ja öljypohjan irti vai suoraan uudet palikat kehiin, mitään sakkaa tms. töhnää ei ole vielä ainakaan ollut?
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

pärräpeikko kirjoitti:Noniin, suuri kiitos kaikille vinkkejä antaneille.

Palikat on tilattu Jyväskylästä ja kohtapuoliin ois asennuksen aika. Mutta mitäpä öljyä raati suosittelisi ko. koneeseen..?

Kaverin kanssa olin jutuissa, on ajanut samanlaisella kamppeella yli 300 tkm puolisynteettisillä, kivenkovaan väitti, että säilyttää voiteluominaisuutensa paremmin, vaikka öljyn mukaan jotain ylimääräistä eksyisikin.. 5W-jotakin itse suunnittelin?

Ja otanko samalla venttiilikopan ja öljypohjan irti vai suoraan uudet palikat kehiin, mitään sakkaa tms. töhnää ei ole vielä ainakaan ollut?
itse teetätin huohotinpäivityksen juuri vkoloppuna...ei itelläkään ollut mitään töhniä ikinä näkynyt ainakaan tikun päässä..päivitys kehiin, uudet öljyt ja menoksi...täyden varmuudenhan toki saat jos jaksat venakopan ja öljypohjan availla...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: 9-5 asiantuntijaa Lpr-Hvnk-Rmk-Hml?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Mimmi kirjoitti:
pärräpeikko kirjoitti:Mutta mitäpä öljyä raati suosittelisi ko. koneeseen..?
Alkuperäistä GM Long Life 5W30-öljyä.
Hinta on todellakin kohdallaan!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin