Ajonesto-ongelma

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Seuraavanlainen tapahtumaketju:
1. Käytin trionic-boxin liitintä irti autosta irti toissa iltana, laitoin liittimen takaisin ja kokeilin niin auto lähti käyntiin ihan normaalisti.
2. Eilen aamulla ei lähde ajonesto päältä, ei kummallakaan avaimella, Check engine valo ei sammu.
3. Akun kenkä irti 10 min ja takaisin paikalleen, auto toimi koko päivän kuin kello
4. Tänä aamuna sama homma eli ce-valo ei sammu ja ajonesto päällä, akun kenkä irti minuutiksi ja taas pelaa???

Onkos kellään ollut vastaavaa tai muita hyviä vinkkejä mistä aletaan tutkia ja vikaa etsiä?
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Re: Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Juu tuokin on luettu ja minun mielestä minulla ei lue sid:ssä "key not accepted", en oo tosin ihan varma kun ei ihan kaikki pikselit näy :lol: En nyt ole aivan satavarma mutta tänä aamuna pimputusten jälkeen luki "check ok".
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Re: Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Ajonestoa epäilen siksi kun tuo käynnistymistapahtuma menee juuri samalla tavalla kuin entisessä 9000:ssani ajoneston (tai käynnistämisen esto ) ollessa päällä eli auto ei käynnisty vaan starttaa normaalisti mutta ei käy vaan pikkaisen "hörähtää". Tämä 9-5 on ollut minulla vasta reilun viikon joten en tunne sen kaikkia ominaisuuksia. Voi hyvinkin olla että puhun täysin väärästä asiasta. Ymmärsinkö 9-5T viestistäsi oikein eli 9-5:ssako ajonesto estää myös starttia pyörimästä? Jos näin niin silloin olen puhunut koko ajan väärästä asiasta.
Miten tuo akun kengän irroitus vaikuttaa tuohon kampiakselitunnistimeen?
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Re: Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Jatketaas tähän kun tavallaan samaan liittyy. En ole vaihtanut kampiakselin asentoanturia ja kerran on tuo em. käynnistysongelma tapahtunut (pe-iltana) mutta akunkengän irti käyttämällä taas liikkeelle mutta sitten ajaessa syttyi tcs off-valo ja ce-valo. Auto kuitenkin kävi ja lähti käymään normaalisti. Tämän jälkeen eilen illalla vaihdoin "uuden" ecu:n uuden aeron softalla ja tcs off-valo (ja ce-valo) syttyi heti kun luistonestolle oli tarvetta ja nyt nuo em. valot siis palaa jatkuvasti. Vinkkejä taas tyhmälle kiitos.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kaasuläppäkoteloa veikkaisin, limp home-tilassa ei aina kylmänä käynnisty ilman kaasun painamista. Vikakoodin luku varmistaisi asian, samoin läppäkotelon limp home-tilassa olemisen tarkistus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Re: Ajonesto-ongelma

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Juuri näin oli mitä jcarlson veikkasi; käytin auto aamulla pikahuollossa ja vikakoodi näytti kaasuläppäkoteloon; paikallinen asentaja otti sen auki ja puhdisti samaan hintaan ja olihan tuolla karstaa. Nyt pelaa auto hienosti ja toivottavasti pysyykin kunnossa. Kiitti kaikille vinkkejä antaneille.
Vastaa Viestiin