Mimmi kirjoitti:Ennen turhaa purku- ym. töitä, ota LÄMPÖMITTARI ja MITTAA sisääntulevan ilman lämpötila ja samalla voit mitata paisuntasäiliöstä jäähdytysnesteen lämpötilankin.
No nyt on mittailtu.
Elikäs aloin mittaamaan ensin kylmällä moottorilla kun lähdin liikkeelle automatiikan ollessa asetettuna 24c, ulkona pakkasta -15c mutta auto oli noin 10c lämpöisessä tallissa ja tulokset olivat seuraavia.
Ilmaa alkaa tulla jaloille kun tuloilman lämpötila oli 52c.
Ilman lämpö käy siellä n.58c ja sen jälkeen moottorin lämmetessä normaalilämpöiseksi putoaa tuloilman lämpötila pikkuhiljaa 49c ja pysyy siinä.
Suurinpiirtein näillämain puhaltimen nopeus putoaa viidenteen pykälään.
Noin 20min ajon jälkeen mittasin kabiinin lämpötilan ja se oli sen oikeat 24c mikä automatiikalta on pyydettykkin mutta... puhallin on edelleen viidennellä ja siitä se ei sitten laskekkaan muuten kuin lämpötilan pyyntiä vähentämällä
esim. pyynti 20c -> nopeus 4.
pyynti 19c -> nopeus 3. mutta tällöin alkaakin jo tulla vilu =)
Ajon päätteeksi mittasin paisuntasäiliön nesteen lämpötilan tuloksena 15c ?!
Kuulostaa alhaiselta...?
Ja nyt lisää vinkkejä näiden tietojen pohjalta kaivattaisi.