Tuo on varmasti toimiva systeemi. Vanhat voortitkin huohotti öljyntäyttäkorkin kautta.Mutta ei ehkä ekologisin vaihtoehtokimmotaho kirjoitti:Ratkaisin huohotusongelmat laittamalla venttiilikopalta letkun suoraan ulos "vanhanaikaisesti". Siihen loppui savuuttaminen n. 1000 ajo km. jalkeen sen jälkeen olen ajanut n. 10000 km. Öljyntäyttöputki on puhdistunut, kulutus pienentynyt. Saab 2,3 185 hv. -01 aj. 196000km??
Mikä huohotinversio kyseessä?
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Hei,
Minulla on vm 2007. Huohotinsysteemi eroaa tästä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... on+tuulets
siten, että öljyntäyttöputkeen menevä letku C meneekin myös öljyloukkuun.
terv,
george
Minulla on vm 2007. Huohotinsysteemi eroaa tästä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... on+tuulets
siten, että öljyntäyttöputkeen menevä letku C meneekin myös öljyloukkuun.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
eikös 04 jälkeen huohotin ongelmat on ratkaistu oikein, eli ei enää tarvetta päivityksiin...george kirjoitti:Hei,
Minulla on vm 2007. Huohotinsysteemi eroaa tästä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... on+tuulets
siten, että öljyntäyttöputkeen menevä letku C meneekin myös öljyloukkuun.
terv,
george
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
On ratkaistu. Minua vaan ihmetyttää se, että huohotinpäivitys on erilainen kuin uusissa autoissa oleva systeemi.mienkoiv kirjoitti:eikös 04 jälkeen huohotin ongelmat on ratkaistu oikein, eli ei enää tarvetta päivityksiin...george kirjoitti:Hei,
Minulla on vm 2007. Huohotinsysteemi eroaa tästä
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... on+tuulets
siten, että öljyntäyttöputkeen menevä letku C meneekin myös öljyloukkuun.
terv,
george
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
-
9-5/2,3LPT
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Millainen se sitten on uusissa autoissa (9-5)?george kirjoitti:
On ratkaistu. Minua vaan ihmetyttää se, että huohotinpäivitys on erilainen kuin uusissa autoissa oleva systeemi.
terv,
george
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Selitys löytyy kohdasta model year 2004:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
The changes required a new engine block, new valve cover, new throttle housing, new oil trap, new check valve and new hoses.
Eski
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
The changes required a new engine block, new valve cover, new throttle housing, new oil trap, new check valve and new hoses.
Eski
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Tuon -04 järjestelmän rakentaminen vanhempaan moottoriin on hankalaa ja tulisi varsin kalliiksi, kuten tuosta Eskin viestistä käy ilmi.george kirjoitti:
On ratkaistu. Minua vaan ihmetyttää se, että huohotinpäivitys on erilainen kuin uusissa autoissa oleva systeemi.
terv,
george
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
9-5/2,3LPT
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Näinhän se toki on, mutta jäin vain ihmettelemään vm.2007 öljyntäyttöputkesta öljyloukkoon ynnä muualle meneviä letkuja...
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Autoni on siis vm 2007. Sen huohotinjärjestelmä vastaa kuvaa "Model year 2004" sillä erolla, että letkussa C on venttiili DI-kasetin oikean pään kohdalla, kuten Eskin antama sivu kertoo:
"Model year 2005 seems to have the same crankcase ventilation system as model year 2004, except that a check valve with a restriction has been added to hose C."
Ks. Eskin antamaa sivua:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
terv,
george
"Model year 2005 seems to have the same crankcase ventilation system as model year 2004, except that a check valve with a restriction has been added to hose C."
Ks. Eskin antamaa sivua:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
9-5T kirjoitti: 2004
Kuva
Kuva
Voi kun puhdas konehuone, olispa täälläkin kliinisyys tuota luokkaa.....
Onko sulla koneen alla joku lisäsuoja vai ainoastaan se normi muovi?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Eli tarkoitatko, että 2004-2008-malleissa on _uusi_ huohotinongelma?9-5T kirjoitti:04-> systeemi rasittaa imusarjan päällä olevaa huohotinpöntöltä tulevaa takaiskuventtiiliä jonka hajottua voi tiivisteet ruveta hikoilemaan.
Mikäs muuten on se kolmen ruuvin vaihtokampanja? Tekivät sellaisen vuosihuollossa 2007:ään.
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Jonkin "öljyvuodon ehkäisemiseksi" vaihdettiin kolme ruuvia, aiheeseen liittyi vissiin mutinaa ainakin alipainepumpusta.9-5T kirjoitti:Ei huohotin ongelmaa mutta noita 30e putkia takaiskulla menee n.200000km välein. Ei tule/muistu mieleen 3 ruuvin kampanjaa, sanoivatko tarkempaa?
Re: Mikä huohotinversio kyseessä?
Päätylevyn kolmen ruuvin vaihtokampanja 15734 (M2007->). Kertoivat Laakkosella, että ruuveissa on joku materiaalivika ja alkavat löystyä, josta seuraa öljyvuotoa. Omassa M2007:ssa (37K) ruuvit olivat kuitenkin tiukalla, mutta kone on aivan öljystä märkä alta öljypohjan ja vaihdelootan alueelta. Halusivat kuitenkin varmistua vuotopaikasta väriaineella... Itse testasin huohottimen takaiskun ja totesin ehjäksi.
Eski
Eski