Miksi valita saab?
Miksi valita saab?
Budjetti autonhankintaan olisi noin 20 tuhatta ja Saab 9-5 vm 99-00 vaikuttaisi tuulilasin ym. testien mukaan olevan hyvä ostos tuossa luokassa. Kuitenkin pikkuvikoja on tämän foorumin ja ADAC:in mukaan enemmän kuin tarpeeksi (http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_ ... plain=true).
Eli. Miksi sijoitit pennosesi juuri Saabiin?
Eli. Miksi sijoitit pennosesi juuri Saabiin?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Autohan on aivan mainio ja rahoille tulee vastinetta.
Kuten kaikissa autoissa on aina huollettavaa. Omatoiminen huolto ja varaosion osto muualta kuin maahantuojan valtuuttamalta myyjältä säästää jo pitkän pennin eikun sentin
Sama pätee huoltoihin sillä hintahaitari on x-hintaa kertaa 3 välillä ja työ on monesti yhtä laadukasta kuin merkkiliikkeessä.
Itse olen aina autoa osteassa tehnyt juuri samoin kuin sinä eli tutustunut merkkikerhon tarjoamaan keskusteluun ja onkinut sieltä mahdollisen tiedon. Onneksi me ollaan sen verran höveliä että autetaan aina kun voidaan.
Kuten kaikissa autoissa on aina huollettavaa. Omatoiminen huolto ja varaosion osto muualta kuin maahantuojan valtuuttamalta myyjältä säästää jo pitkän pennin eikun sentin
Sama pätee huoltoihin sillä hintahaitari on x-hintaa kertaa 3 välillä ja työ on monesti yhtä laadukasta kuin merkkiliikkeessä.
Itse olen aina autoa osteassa tehnyt juuri samoin kuin sinä eli tutustunut merkkikerhon tarjoamaan keskusteluun ja onkinut sieltä mahdollisen tiedon. Onneksi me ollaan sen verran höveliä että autetaan aina kun voidaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
ihan sen takia jos ja kun tulee näitä pikkuvikoja aina löytyy saabisti joka neuvoo foorumissa ilman vit...ua
eikä ole muuten huonompi ajaakaan kyseinen laite
oikeastaan aika mukava autoksi
millä sitä muuten ajaisikaan
eikä ole muuten huonompi ajaakaan kyseinen laite
oikeastaan aika mukava autoksi
millä sitä muuten ajaisikaan
Tuulilasin nettiversiossa on juttu ruotsin katsastushylkäyksistä 3v vanhoissa autoissa.
Auton laatutaso ei ole kuitenkaan riippuvainen auton koosta. Hyvän esimerkin tarjoaa Saab. Isokokoisten autojen kärkijoukossa on useita Saab 9-5 -malleja. Ne kilpailevat erittäin hyvin pienikokoisten autojen kanssa, vaikka Saabeilla on ajettu miltei kaksi kertaa niin paljon kuin pikkuautoilla. Saabin luvut ovat esimerkiksi Volvoon verrattuna aivan eri tasolla.
Tässä vähän esimerkkejä suurikokoisista autoista:
9-5 hylkäysprossa n. 1% ja keskivertokilsat yli 80K.
Toyota Camry 1.4% 69K
Mercedes S- luokka 1.8% 52K
BMW 7 -sarja 2,3% 80K
Bimmer vitonen 5.1% 74K
Volvo S80 5.4% 80K
Volvo S70 7.2% 67K
Alfa 166 10% 69K
Volvo V70 10.1% 91K
Peugeot 806 24.3% 72K
Auton laatutaso ei ole kuitenkaan riippuvainen auton koosta. Hyvän esimerkin tarjoaa Saab. Isokokoisten autojen kärkijoukossa on useita Saab 9-5 -malleja. Ne kilpailevat erittäin hyvin pienikokoisten autojen kanssa, vaikka Saabeilla on ajettu miltei kaksi kertaa niin paljon kuin pikkuautoilla. Saabin luvut ovat esimerkiksi Volvoon verrattuna aivan eri tasolla.
Tässä vähän esimerkkejä suurikokoisista autoista:
9-5 hylkäysprossa n. 1% ja keskivertokilsat yli 80K.
Toyota Camry 1.4% 69K
Mercedes S- luokka 1.8% 52K
BMW 7 -sarja 2,3% 80K
Bimmer vitonen 5.1% 74K
Volvo S80 5.4% 80K
Volvo S70 7.2% 67K
Alfa 166 10% 69K
Volvo V70 10.1% 91K
Peugeot 806 24.3% 72K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kuten noista edellä olevista posteista käy ilmi, on tilastoja vähintäänkin yhtä monta kun on tilastojen laatijia, eli tuloksia löytyy puoleen jos toiseenkin...Mielestäni tärkein peruste auton valinnalle on se, että itse tykkää! Aivan sama mitä joku toinen on mieltä, ja jos järjellä valitsee, ainakin pääkaupunkiseudulla ainut fiksu liikkumismuoto on julkinen liikenne...
Ja edelleen, kuten sanottua, täältä foorumeilta löytyy varmasti apua moneen pikkumurheeseen, joten ei tarvitse käydä tyhjentämässä jokaisen ongelman kanssa kirstuaan Länsi-Auton loputtomaan laariin...Ei muuta kun "neutraalilla mielin" eri autoja kokeilemaan, ja voin taata että ei se Saab ainakaan koettuna jää hännän huipuksi luokassaan
Ja edelleen, kuten sanottua, täältä foorumeilta löytyy varmasti apua moneen pikkumurheeseen, joten ei tarvitse käydä tyhjentämässä jokaisen ongelman kanssa kirstuaan Länsi-Auton loputtomaan laariin...Ei muuta kun "neutraalilla mielin" eri autoja kokeilemaan, ja voin taata että ei se Saab ainakaan koettuna jää hännän huipuksi luokassaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Itse olin reilu vuosi sitten samassa tilanteessa:
Vaihtoehtoina oli Saab 9-5 , Volvo S/V70 ja Audi A6
Saabin sai parhaimmalla hinta/varuste/laatu suhteella.
Olisin samalla hinnalla saanut S/V70 2.4 140- tai 170HV ei kiitos!
Audi 2.4-2.8 170-200hv ei kiitos
Saab 9-5 2.3t 170 hv JIHAA (nykyään n. 230 hv pelkällä Aeron boksilla )
Kyllä ehkä tämä sairauskin asiaan vaikutti, mutta koitin oikein järjelläkin asiaa ajatella
Vaihtoehtoina oli Saab 9-5 , Volvo S/V70 ja Audi A6
Saabin sai parhaimmalla hinta/varuste/laatu suhteella.
Olisin samalla hinnalla saanut S/V70 2.4 140- tai 170HV ei kiitos!
Audi 2.4-2.8 170-200hv ei kiitos
Saab 9-5 2.3t 170 hv JIHAA (nykyään n. 230 hv pelkällä Aeron boksilla )
Kyllä ehkä tämä sairauskin asiaan vaikutti, mutta koitin oikein järjelläkin asiaa ajatella
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Totta.9-5T kirjoitti:-Ostamalla japsin saat luotettavan "auton"
-Volvolla saa naapurit kateellisiksi
-Saabin ostamisen jarkevyyden tajuat ajettuasi silla 500km liukkaalla ja pimealla tiella ve
isateessa. Saab ei ole myoskaan tehnyt autoista turvallisia vain
yhden ennalta tiedossa olevan testin takia.
Halvemmalla saa varmasti luotettavamman auton. Mutta jos luotettavuus on ainoa kriteeri, kannattaa siirtyä metallinharmaan Corollan rattiin, sillä kun ei erotu massasta eikä kukaan ole kateellinen. Kuitenkin naapurit tietävät että sinulla on uusi auto. Joskus on oikein huvittavaa kun ison taloyhtiön pihasta laskeskelee noita Corollia. Saabin ostaja haluaa useimmiten muutakin kuin luotettavuustilastoykkösen. Saabia ei valita Tuulilasin testien perusteella, silloinhan auton olisi pakko olla Mondeo.
Tuolla budjetilla 9-5 on varsin hyvä vaihtoehto. Niitä on aika paljon myynnissä ja monet hyvillä varusteilla. Ajomäärätkään eivät vielä ole mahdottomia.
Täälläpäin on vielä hienoa ajaa massasta erottuvalla Saabilla, niitä kun on todella vähän, sata kilometriä Hämeeseen ja Saab-tiheys viisinkertaistuu.
BMW 320dA Coupe LCI
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?arti ... print=true
http://www.geveko-industri.com/sv/a51korr.html
http://www.geveko-industri.com/sv/a51korr.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Kyllähän Saappi yleensä on testivoittaja tai ainakin hyvä kakkonen kun aletaan saman luokan autoja testaamaan.AC kirjoitti: Saabia ei valita Tuulilasin testien perusteella, silloinhan auton olisi pakko olla Mondeo.
Nimim. "TM Talviautovertailu 2001 " - voittajalla ajava Saabisti.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ei Volvolla saa naapuria kateeksi, en ainakaan minä ole saanut.
Saabissa on ajonautintoa kerrakseen ja turboa on helppo piristää. Tosin inansa harvinaisena sen korjaaminen kierrätysosilla voi olla hankalampaa kuin esim V70:n, jollaisia Suomi on väärällään. Mutta 9-5 aerosta T5:een vaihtaneena menetin ajonautinnossa ja "siinä jossakin". Tosin rahaa jäi välistä 12 k€... Nyt jo selailen Mobilen ja Blocketin 9-5 ilmoituksia Hirschejä kuolaillen...
Sitten seuraava auto. Varmana. Tosin se on vaimon auton vaihto ja silloin puhutaan vähän pienemmästä vehkeestä.
Saabissa on ajonautintoa kerrakseen ja turboa on helppo piristää. Tosin inansa harvinaisena sen korjaaminen kierrätysosilla voi olla hankalampaa kuin esim V70:n, jollaisia Suomi on väärällään. Mutta 9-5 aerosta T5:een vaihtaneena menetin ajonautinnossa ja "siinä jossakin". Tosin rahaa jäi välistä 12 k€... Nyt jo selailen Mobilen ja Blocketin 9-5 ilmoituksia Hirschejä kuolaillen...
Sitten seuraava auto. Varmana. Tosin se on vaimon auton vaihto ja silloin puhutaan vähän pienemmästä vehkeestä.
JK
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Parasta, mitä Honda on meille autoilijoille tehnyt, on se mainos, jossa kaikki naapurit ovat saaneet uudet Volvot. Sellainen mainos saa minut aina hyvälle tuulelle.jkairt kirjoitti:Ei Volvolla saa naapuria kateeksi, en ainakaan minä ole saanut.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Tein eilen omia vikatilastoja töiden jälkeen yhdessä risteyksessä.
Näkymä oli saksalaisen laadun kannalta aika lohduton, koska
paikkaan osuin kolme hinausautoa samaan aikaan ja kahden
lavalla oli parin vuoden ikäiset E-sarjan mersut ja yhden lavalla
VW-merkkiä oleva kuljetin. Vänkärien paikoilla istui ei niin kovin
onnellisen näköiset omistajat.......
Näkymä oli saksalaisen laadun kannalta aika lohduton, koska
paikkaan osuin kolme hinausautoa samaan aikaan ja kahden
lavalla oli parin vuoden ikäiset E-sarjan mersut ja yhden lavalla
VW-merkkiä oleva kuljetin. Vänkärien paikoilla istui ei niin kovin
onnellisen näköiset omistajat.......