nyt on pari kertaa käynyt niin että kun vauhdista polkaisee nopeasti kytkimen pohjaan, niin auton kierrokset laskee niin alas että auto sammuu ja välillä kierrokset käy niin alhaalla että tuntuu että auto meinaa sammua! mikäköhän siellä vois olla vikana??? tosissaan tekee välillä niin ja luo todella kiusallisia ja välillä vaarallisiakin tilanteita arkipäivän liikenteeseen!! voisko tyhjäkäynnissä olla joku rikki??? vai alkaako di boxi vittuilee??? kiitos jo etukäteen viisaammille!!! auto menee loppukuusta pro-car servicelle ja jos siihen mennessä sais tietää mikä vika on ni voisivat samalla katsoa sitä
oliskohan mullakin tuo by bass vena menossa kun tänään tulin vauhdilla pihaan ja lykkäsin kytkimen pohjaan ni auto sammus, kokeilin pari kertaa uudestaa vauhdista kytkintä pohjaan ja taas sammu, onneksi(toivottavasti) vika kerranki halvassa osassa. tässä parin kuukauden aikana joutunu vaihtaa ilmanmassamittarin,di-kasetin,kampiakselin asento anturin, läppäkotelon,bensa pumpun
tuntuu tulevan nuo perusviat samaan aikaan joka osaan
no ei ollut vika mulla tossa by-bass venassa, oireet on täysin samanlaiset....
nopeesti ku ahdoilta lyö kytkimen pohjaan ni sammuu/tai melkein sammuu. kierrokset käy todella alhaalla. en tiedä mikä mahtaa olla. pistänkö vaan saabin myyntii ku ei viat tunnu loppuvan ja vaihdan merkkiä...
vwkupla6 kirjoitti:oliskohan mullakin tuo by bass vena menossa kun tänään tulin vauhdilla pihaan ja lykkäsin kytkimen pohjaan ni auto sammus, kokeilin pari kertaa uudestaa vauhdista kytkintä pohjaan ja taas sammu, onneksi(toivottavasti) vika kerranki halvassa osassa. tässä parin kuukauden aikana joutunu vaihtaa ilmanmassamittarin,di-kasetin,kampiakselin asento anturin, läppäkotelon,bensa pumpun
tuntuu tulevan nuo perusviat samaan aikaan joka osaan
Kilometrejä arvatenkin + 200 tkm ??? 50 tkm vielä niin kaikki kuluvat osat on vaihdettu ja alkaa "uusi kierros" joka on halvempi. myy sitten ennen 400 tkm 9-5:nen pois.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
varmaa myisinki vasta silloin mutta pistää vaan vituttamaan tuo sammuilu, missä ihmeessä voi olla enää vikaa, ku kaikki on uutta voisko vikä peräset tulpat tehdä tommosta vai onko toive ajattelua vaan...
mikä motikka tuo muuten on kun by-bass venalta lähtee se pikku letku sinne tulipellille päin ja siellä on semmone motikkä johon tulee muistaakseni 3 letkua. mitä sen mötikän on tarkoitus tehdä ja mitä se tekee jos hajoaa........
ainiin ja saabilla ajettu 240tkm kilometriä joten ei ole enää kun 10 tkm, kun alkaa "uusi elämä" saabilla
vwkupla6 kirjoitti:mikä motikka tuo muuten on kun by-bass venalta lähtee se pikku letku sinne tulipellille päin ja siellä on semmone motikkä johon tulee muistaakseni 3 letkua. mitä sen mötikän on tarkoitus tehdä ja mitä se tekee jos hajoaa........
ainiin ja saabilla ajettu 240tkm kilometriä joten ei ole enää kun 10 tkm, kun alkaa "uusi elämä" saabilla
Ootko tarkistanu kaikki alipaineletkut.....Ainakin kahteen kertaan....
Ex tonnarini ei käyny tyhjäkäyntiä, kuin kaasun avustuksella, letkut olin mukamas tarkistanu ja vikaa etittiin....No katoin letkut vielä kerran läpi ja sieltähän se vika löytyi. Yhessä letkussa oli murtuma josta sai "varasilmaa".
ainiin kattelin tänää koululla vähän obd portin kautta live dataa.....
ilmanmassamittari näytti noin 3.0 g/s tyhjäkäynnillä. onko tietoa millasia lukemia sen pitäis näyttää...
vwkupla6 kirjoitti:tarvii tarkistella.... mahtaisko/mistä letkusta sinne vois syöttää vaikkapa paineilmaa ni olisi helponpi kohdistaa vuotoja
Kyl ne näkee, kun VÄHÄN venyttää ja taivuttelee liitosten kohdilta. Tai vaikka nyppäsee irti ja imee toisesta päästä, tietenkin sormella tulpaten toinen pää. Huomaat kyllä jos letku vuotaa En osaa paremmin tarkentaa, kun ei oo tarvinnu tuota uudempaa suappia vielä rempata moottoripuolelta.....
Se musta mötikkä on alipaineventtiili josta menee letkut läppäkotelolle, by-bassille ja imusarjalle. Ohjaa by-bassin toimintaa kun nostetaan jalka kaasulta.
eniten ihmetyttää miks tuo efekti alkaa vasta kun kone on täysin lämmin(mittari kello 9 tuntumassa)
karkivi kirjoitti:Se musta mötikkä on alipaineventtiili josta menee letkut läppäkotelolle, by-bassille ja imusarjalle. Ohjaa by-bassin toimintaa kun nostetaan jalka kaasulta.
taitaa olla niin että meikäläisellä on käynyt taas ns. P.aska mäihä....
pistin saabiin tuommosen käytetyn nurkissa pyörineen di-kasetin paikalle äsken, ei tietoo onko toimiva tai ilmeisesti on, kävin 30km ja HIRMU toimi ku unelma, ei sammunu kertaakaa ja kiihty ku eläin....