Hihna poikki

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Moniurahihnan rullat kuuluvat huolto-ohjelmaan. 110 tkm ja 210 tkm kohdalla. Viime kuussa juuri 210:n huolto teetetty ja siinä vaihtui itse hihna sekä rullat (n. 50€/kpl).
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

9-5T kirjoitti:
tami kirjoitti:Moniurahihnan rullat kuuluvat huolto-ohjelmaan. 110 tkm ja 210 tkm kohdalla. Viime kuussa juuri 210:n huolto teetetty ja siinä vaihtui itse hihna sekä rullat (n. 50€/kpl).
Mitä kirjassa sanotaan? Jokaisessa vuosimallissa on eri ohjelma mutta rullien vaihto käskyyn en ole törmännyt.
Ainakin minun kohdallani tekivät näin rullien vaihdon huollossa. Tämä siis MY99.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Suoranaista käskyä rullien vaihdolle ei missään ole, mutta Raumalla ainakin vaihdetaan hihnan yhteydessä rullat automaattisesti 110tkm, 210tkm huollossa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kävin hakemassa AeroWagonin PCS:ltä kotiin. Hihnapyörät oli todennäköisesti sittenkin vaihdettu ajallaan, mutta jostain syystä ylärissan pultti oli löystynyt ja sen takia hihna pääsi putoamaan pois paikaltaan... Se hihnapyörä uusittiin varmuuden vuoksi, mutta vanha hihna laitettiin takaisin. Eipä ainakaan vielä kansipahvi oireillut mitenkään...

Kävinpä piruttani kotimatkalla paikallisessa Volvo-kaupassa :twisted:

Eski
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9-5T kirjoitti:
Eski kirjoitti: Kävinpä piruttani kotimatkalla paikallisessa Volvo-kaupassa :twisted:

Eski
Ymmärrettävää näin talven kynnyksellä jollei ole traktoria tallissa.
JOku Kubotan pikkutraktori on paljon näppärämpi lumitöiden tekoon (siihenhän olit Volvoa ajatellut ;) ) Se on kätevämpi pyöritellä eikä mene automiehen maine :)
9000CS 2,3
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eiku tätähän minä siellä kävin katsomassa:
http://www.hameenautovaruste.fi/vaihtoa ... id=NGI-357

Ehkä tällaisella raktorilla voisi aina Aeron hajotessa ajella:
http://www.hameenautovaruste.fi/vaihtoa ... id=UMI-355

Eski
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Eski kirjoitti:Eiku tätähän minä siellä kävin katsomassa:
http://www.hameenautovaruste.fi/vaihtoa ... id=NGI-357

Ehkä tällaisella raktorilla voisi aina Aeron hajotessa ajella:
http://www.hameenautovaruste.fi/vaihtoa ... id=UMI-355

Eski
Aeroon tekemiäsi korjauksia foorumilla seuranneena ymmärrän toki, että vastoinkäymiset alkavat kiristämään pinnaa.

Toisaalta kohta likipitäen kaikki ? kuluvat / hajoavat osat on vaihdettu, eikä kannata antaa periksi tässä vaiheessa. Saattaisipa joku onnekas saada kalliilla läpi käydin ja huolella pidetyn hienon auton pilkkahintaan, jos nyt pistät auton kiertoon...

Mutta, eipä näissä autohommissa paljon järkeä ole koskaan ja lopulliset päätökset tehdään usein tunteella.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Täysin ymmärrettävää, että alkaa ottamaan pannuun, kun jatkuvasti on vehkeet hajalla. Toisaalta näitä nykyautoja ei enään edes rakenneta kestämään, niinkuin aikaisemmin, pitää saada uusia myytyä.
Itsellä ollut aina periaatteena, että mahdollisimman vähän ajettu käytetty, kun uuteen ei rahat riitä. Tämä nykyinen kohta 2 v ollut reilut 40t mittarissa ostaessa ja nyt 73t mittarissa, ja pelkästään huollot tehty, loistavasti pelannut. Kun 100t alkaa lähestymään, niin sitten täytyy alkaa tätä kaupittelemaan ja lähteä taas systerin luo kyläilemään ja uudempaa vähän ajettua saabia taas sieltä Saksasta metsästämään.
Et kai tosissaan meinaa 2,0t vaihtaa, kyllä tulee aeroa hetken päästä ikävä. :( :(
Aamulla pitäisi lähteä Jyväskylää kohti ajamaan, vaimon siskon lapselle nimeä antamaan, toivottavasti kelit vähän paranisi.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

itsellä pitää remmi myös aika "flatkutusta" vaikka on vajaa 10tkm ajettu tuolla hihnalla. Näyttää olevan rispaantunut toisesta reunasta :roll:

No täytyypi hakea huomenna uusi hihna, onko kellään tietoa mitä hihnaa Motonet myy, vai onko vain perempi hakea alkuperäinen :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Motonetissä on tullut törmättyä sekä Flennor ja Gates hihnaan jotka kummatkin ihan kunnollisia.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tulipa tänään tuo sitten vaihdettua, Osaset liikkeestä tuli Gates hihna ostettua, muistaakseni maksoi 33€. Omasta virheestä tuo edellinen oli ilmeisesti revennyt :oops: , olin huolimattomasti laittanut sen paikalleen laturin hihnapyörälle, kun syksyllä vaihdoin oikean puolen vetarin stefan. :roll:

No jos nyt kestäisi hieman pitempään :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Kitisee kitisee kulkine

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Onko odotettavissa, että hihna hiljenee vanhetessaan tai voiko kitinää yrittää vaimentaa jollakin "rasvalla"? Nyt 1500 km takana 110 tkm huollosta ja vieläkin kitisee. Hihnan ja rullat tilasin PCS:ltä (kaippa se pitkänmallinen oli, en tiedä, kun ei ollut vertailukappaletta) ja asennutin hihnan ja rullat paikallisessa huollossa. Vituttaa, kun se vanha hihna ei kitissyt.

Kitinä kuuluu sisälle asti, varsinkin kun lumipinnalla rengasmelu on hiljaisempi. Ykkös ja kakkosvaihteella vedättäessä kovimmillaan.

Vanhaan ruiskukolkkiin kun vaihdettiiin hihna, niin ei kitissyt.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kitisee kitisee kulkine

Viesti Kirjoittaja JKen »

Iso-J kirjoitti:... voiko kitinää yrittää vaimentaa jollakin "rasvalla"?
Silikoniöljy
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
sepe43
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 19:03

Re: Hihna poikki

Viesti Kirjoittaja sepe43 »

Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Hihna poikki

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Siis ne rullat vaihdettiin samalla kuin hihna. Taidan viedä takaisin huoltoon ja sanon että vikisee kuin wokkipannu, tehkää jotain.
Saab 9-5 2.0T Linear -07
Vastaa Viestiin