Heippa taas! Taas olis kysymys.Mites noi saabin jakopään ketjut.Millos tarttis vaihtaa.Onko joku ohje, vaiko vaihdetaan sitten kun on kovat ( rällätykset)
äänet. Kysyy epätietoinen.Ajettu 200000km.
rituwave kirjoitti:Heippa taas! Taas olis kysymys.Mites noi saabin jakopään ketjut.Millos tarttis vaihtaa.Onko joku ohje, vaiko vaihdetaan sitten kun on kovat ( rällätykset)
äänet. Kysyy epätietoinen.Ajettu 200000km.
Eiköhän se "rällätys" ole vaihtokriteeri. Ja sit se, kuinka paljon ketjunkiristin on ulkona. Vaatii ventttiilin kopan irroituksen. Näin ainakin tonnarissa...
vwkupla6 kirjoitti:olisko jollain koneella ohjeita tuohon jakopään remppaan tai sitten jotain hyvää linkkiä? omaan rupee olemaan aika tehdä sisuskalujen vaihto....
joo o. muistan vaan lukeneeni jostain että pystyy tekemään ilman koneen irroitusta tuon homman, kiinnostais tietää mitä kaikkea tarvitsee irroittaa että saa koneen vedettyä kuskin puolelle. jonkimoiset ohjeet löytyykin sitte jokapään remonttia varten, mutta ei oikein kiinnosta ottaa konetta pois kokonaan
suapas kirjoitti:
vwkupla6 kirjoitti:olisko jollain koneella ohjeita tuohon jakopään remppaan tai sitten jotain hyvää linkkiä? omaan rupee olemaan aika tehdä sisuskalujen vaihto....
270/400 kirjoitti:mulla on muutama tonnari ollu eikä niistä ole koskaan jakoketju rallattanut, onks joku 9-5 vika? ajattelin vaan kun olen sellaista ostamassa.
[quote="vwkupla6"]. jonkimoiset ohjeet löytyykin sitte jokapään remonttia varten, mutta ei oikein kiinnosta ottaa konetta pois kokonaan
Onnistuu yläkautta. Venttiilinkoppa ainakin pois. Uusi ketju "vedetään" vanhalla paikoilleen ja niitataan kii. Merkkikorjaamolla löytyy vermeet ja ehkä muillakin.
onnistuuko hilujen vaihto myös yläkautta? tarkotus olis tehdä täydellinen remppa eli kaikki uusiksi jakopäästä...
suapas kirjoitti:
vwkupla6 kirjoitti:. jonkimoiset ohjeet löytyykin sitte jokapään remonttia varten, mutta ei oikein kiinnosta ottaa konetta pois kokonaan
Onnistuu yläkautta. Venttiilinkoppa ainakin pois. Uusi ketju "vedetään" vanhalla paikoilleen ja niitataan kii. Merkkikorjaamolla löytyy vermeet ja ehkä muillakin.
suapas kirjoitti:Eli ketjun ja kiristimen vaihto yläkautta. Ei kait niitä rattaita tartte vaihtaa....Vai onko 9-5 mallissa myös onkelmia tasapainoketjun kanssa ?
Kuulemani mukaan suurin ongelma on juuri tasapainoketjun kanssa. Oma auto menee huomen aamuna Laakkoselle jyväskylään jakopää remppaan.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä kirjoitti:
Kuulemani mukaan suurin ongelma on juuri tasapainoketjun kanssa. Oma auto menee huomen aamuna Laakkoselle jyväskylään jakopää remppaan.
Uteliaisuutta tai tilastoasiaa: Onko automaattilootalla?
jyyrä kirjoitti:
Kuulemani mukaan suurin ongelma on juuri tasapainoketjun kanssa. Oma auto menee huomen aamuna Laakkoselle jyväskylään jakopää remppaan.
Uteliaisuutta tai tilastoasiaa: Onko automaattilootalla?
Näin sanoi Laakkosella huoltomies ja samaa sanoi PCS:en Riku. Oma autoni on Manuaali lootalla, mutta eniten jako/tasapainoketjun vikoja on ollut kuulemma automaatilla varustetuissa kaksilitraisissa (en kyllä tiedä miksi?). Sanoivat myös että joskus on huoltoon on tullut autoja joissa tasapainoakselit ovat lähes lakanneet pyörimästä koska venynyt ketju on kuluttanut rattaat sileäksi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002