Airbagien uusinta
Airbagien uusinta
Tuli hommattua kolaroitu 2001 9-5 aero. Bagit lauenneet. Kertokaas asiantuntevat mitä kaikkea kaikkea pussien ja koetaulun lisäksi pitää uusia? Anturit,ohjausyksikkö?
saab 92b -54, 99LEA -74, 900 3d 2.1 -92, 9000 2.3turboS -91, 9-5 2.3t A -98, 9-3 aero cab -01, -10 9-5ng tid4 A, -11 9-3 ttid
Re: Airbagien uusinta
Tähän vielä ihan yleinen kysymys airbagien iänsiedosta. Alkupään
femmat alkaa olla jo varhaisteini-iässä ja ruutipanoksia on autossa
yhteensä pienehkön miinakentän verran.
Koska tulisi uusia airbag iän perusteella?
femmat alkaa olla jo varhaisteini-iässä ja ruutipanoksia on autossa
yhteensä pienehkön miinakentän verran.
Koska tulisi uusia airbag iän perusteella?
Sauli Seppälä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
jäsen #1690
9-5 2.3t Maptun 1
9-5 2.0 NappeNol Wagon, viirusilmä
Re: Airbagien uusinta
Valmistajat ovat puhuneet kymmenestä vuodesta mutta se taitaa osittain olla samaan kastiin kuuluva kommentti kuin taannoiset puheet max. 80 000 km kestosta katalysaattorille. Toisaalta autojen ajateltu käyttöikä ei ole noin pitkä, joten en ihmettele jos suutareita alkaisi tulla tuon iän jälkeen. Jos valot vilkkuu, niin miksei bägit pätkisi ihan samalla tavalla?sseppala kirjoitti:Koska tulisi uusia airbag iän perusteella?
Tämän mukaan se olisi 10-15 vuotta, useimmiten mainitaan 10 vuotta:
http://star-motoring.com/news/story.asp ... s_features
Tässä taas on testattu 6-9 vuotiaita aibageja, ne toimivat ihan kuin uudet:
http://www.airbagresources.com/download ... irbags.pdf
Samalla mainittiin että ne on säädösten mukaan suunniteltu kestämään 15 vuotta. Itse lähtisin tuosta 15 vuodesta.
Re: Airbagien uusinta
Jossakin manuaaleissa oli mainittu turvajärjestelmän tarkistus 10v kohdalla.sseppala kirjoitti: Koska tulisi uusia airbag iän perusteella?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Airbagien uusinta
Eiköhän nämä airbagit mene samaan kategoriaan sähköruisku-luulojen kanssa - menee itsestään käyttökelvottomiksi eikä kotona pysty korjaamaan ollenkaan...Mimmi kirjoitti:Airbag sisältää ainoastaan räjähdyspanoksen (sähkönalli), kaasunkehittimen ja itse tyynyn.
Ihmettelen mikä osa näistä kuluisi kymmenessä vuodessa käyttökelvottomaksi?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Airbagien uusinta
Raaka veikkaukseni on, että jos noita oikeasti pitäisi uusia, niin halvemmaksi tulisi uusia koko auto tuoreemmaksi vuosimalliksi.suorsa kirjoitti: Eiköhän nämä airbagit mene samaan kategoriaan sähköruisku-luulojen kanssa - menee itsestään käyttökelvottomiksi eikä kotona pysty korjaamaan ollenkaan...
Re: Airbagien uusinta
Jotkut valmistajat on ilmoittaneet bägeille iän, minkä jälkeen pitää vaihtaa, joillakin on tarkistus x vuoden kohdalla, mutta suurin osa taitaa mennä siihen kategoriaan, että jos valo sammuu niin ok.
Noissa AVK-tapauksissa AKE syynää kuitit, eli b-osaa ei voine oikein helpolla enää käyttää turvavarusteissa.
Noissa AVK-tapauksissa AKE syynää kuitit, eli b-osaa ei voine oikein helpolla enää käyttää turvavarusteissa.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Airbagien uusinta
Nuo valmistajien vuosimäärät ilmaisevat varmaankin ajan jolloin käytännössä kaikki airbagit toimivat kuten suunniteltu. Uskoisin että merkittävä osa niistä toimii huomattavasti kauemmin. Eikä niitä varmaan vaihdeta ellei valo pala, mikä taas ei takaa että laite toimii.Mimmi kirjoitti:Airbag sisältää ainoastaan räjähdyspanoksen (sähkönalli), kaasunkehittimen ja itse tyynyn.
Ihmettelen mikä osa näistä kuluisi kymmenessä vuodessa käyttökelvottomaksi?
Jospa sitä pääsisi jonain päivänä näkemään Mobilistin artikkelin yli 50v. airbagien sielunelämästä. Toimivatko panokset? Onko kangas hapertunut?