9-5 vm.04

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja foppa »

Tuli tuossa eteen 9-5 2.3t vuodelta 04.
Mistä tietää varustetason, kun ei ilmotuksessa lue eikä myyjä tiennyt. Autossa ei ole sumuvaloja, sid1, bi-xenon valot, tumma kangasverhoilu, ESP...
Oma autoni on 99/00 SE, mutta en suoraan osannut verrata kun tuo kaupan on sen verran uudempi.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Bi-xenonit, vähän kyllä epäilen... 8O
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja foppa »

sellaset oli kuitenkin...
tai en tiedä mitä eroa on bi-xenoneilla ja xenoneilla. Netissä luki xenon valot ja myynti ilmotuksessa ikkunassa luki bi-xenon.
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

foppa kirjoitti:sellaset oli kuitenkin...
tai en tiedä mitä eroa on bi-xenoneilla ja xenoneilla. Netissä luki xenon valot ja myynti ilmotuksessa ikkunassa luki bi-xenon.
No minun käsitykseni mukaan bi-malleissa pitäisi olla xenonit myös pitkissä valoissa, mutta näin ei kyllä ole, ainakaan Saabin alkuperäisissä xenoneissa. Jos siinä oli sitten jotkut jälkiasenteiset härpäkkeet, tosin itse en ainakaan hirveästi sellaisia mainostaisi...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Kyllähän noita tuolla tavalla toteutettuja sanoo joka merkki bi-xenoneiksi, koska pitkillä xenoneiden varjostin poistuu edestä pidentäen niistä tulevaa valokeilaa ja lisäksi niille on apupolttimoina H7 kummallakin puolen.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

2.3i-16 kirjoitti:Kyllähän noita tuolla tavalla toteutettuja sanoo joka merkki bi-xenoneiksi, koska pitkillä xenoneiden varjostin poistuu edestä pidentäen niistä tulevaa valokeilaa ja lisäksi niille on apupolttimoina H7 kummallakin puolen.
Tuon tiesein, että bi-xenoneissa tuo varjostin poistuu "lyhyen" xenonin edestä ja muuttaa valokeilan näin pitkäksi, mutta tekeekö muka näissä 9-5:sen orkkiksissa niin? Enpä ole huomannut, tosin olen ollut siinä käsityksessä että H7:kat ovat ainoat pitkät omassani, kun en ole niiden mistään apupolttimona toimimisesta ikinä kuullutkaan...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mimmi kirjoitti:Jussi hyvä, sinunkin orkkisxenonit ovat bi-xenonit. Kaukovaloina toimii siis xenonit (joista poistuu varjostin) ja niiden lisäksi halogeenilisäkaukovalot.
Jollet usko, ota lisäkaukovalosta polttimo pois.
Ja taas yksi päivä, jolloin oppi jotain uutta. :lol:
Kyllähän minä nyt sinua uskon...

OT: Tutkiskelin tuossa muuten kerran, että jos noihin lisäkaukovaloihin, jotka ne siis ovat, joutuu vaihtamaan polttimon, tulee sormille aika ahdasta...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

JussiT-5R kirjoitti: OT: Tutkiskelin tuossa muuten kerran, että jos noihin lisäkaukovaloihin, jotka ne siis ovat, joutuu vaihtamaan polttimon, tulee sormille aika ahdasta...
Kyllä se polttimo tien päällä vaihtuu, akku ja imuputki vaan irti niillä työkaluilla, mitä ainakin itse pidän joka kerta matkassa mukana :P Kädet mahtuu kohtuuhyvin.

Kannattaa myös kokeilla laittaa H7:n tilalle tarvikexenonsarjaa, valoteho lisääntyy ja paljon. Omasta mielestäni xenonien hitaammalla syttymisellä ei ole merkitystä, koska vakioxenonit toimivat hyvin pitkinä tuon 3-5sek käytännön (lisäxenonien) lämpiämisajan. Tästä lisätehosta ja syttymisestä on mimmin kanssa taidettu kyllä kiistellä ennenkin :wink:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: 9-5 vm.04

Viesti Kirjoittaja foppa »

ok, linear.

Löytyykö keltään pdf:änä tuon ikäisen auton vakiovarustelistaa ?
Vastaa Viestiin