Tässä nyt herätellään vanhaa topiccia kun kohtasi samankaltainen ongelma:
Starttailin autoa koulun pihassa perjantaina, ei edes varoitusvaloja sytytellyt.
Akussa "tarkastussilmä", näytti OK-tasoa (15 min tuon episodin jälkeen boschin akkutesterillä myös tulos "varaus 77%, akun kunto: hyvä").
Alkuun ei antanut mitään virtaa ulos, mutta hetken kun yritin käynnistellä (suomalainenhan ei usko kerrasta), niin alkoi jumalatoin releen säksätys joka kerta kun avain oli start asennossa, ja varoitusvalotkin ilmestyivät jo mittaristoon. Bensapumpun suunnalta kuului kanssa mielenkiintoista "kopinaa"...
Sitten viime yrityksenä annoin vain olla start-asennossa ja kyllähän se vaivoin käyntiin lähti (kuulosti aivan kuin olisi ihan tyhjällä akulla startannut, mutta jos sitä testeriä on uskominen, akku on kunnossa).
Seuraavat pari starttia taas ok, kunnes tänä aamuna sama ruljanssi.
Kysynpä siis: missä vika, arvon raati?
Virtalukon pohjan ja startin voinee sulkea pois vikalistalta, kun oli nollautunut nuo sidin lukemat (nakulaskuri open sidistä, keskikulutus ja se distance-kohta niistä perusnäytön lukemista), ja ilmastointi piti kalibroida (sama efekti kuin akun ollessa irti).
Yksi epäilys mikä pitänee tossa huomenissa tarkistaa on, että tuonne akun ja lokarin väliin on joku rotta tehnyt talvipesän näemmä
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
. Olisko aiheuttanu maavikaa tms (eikös ne akun kaapelit jonnekin tonne mene, jos en väärin ole kattonut).
Pienetkin vinkit tervetulleita. Pitkää matkaa tulee nyt ajettua, niin auton pitäis olla sen mukasessa tikissä.
Edit. Sen verran tietty vielä, että tarkastamatta tosiaan nuo ylempänä mainitut vielä täl hetkellä, mutta tuon puhdistusoperaation aikana tulee katottua nekin. Kengät pitäs olla puhtaat ja navat, kun akku pari viikkoa sitten oli latauksessa, ja tuli siinä putsattua samalla.