Heti ilmeni kuitenkin ongelmia kun pääsin kotipihaan autolla. Etupäästä apparin puolelta alkoi kuulua ulinaa/kolinaa ensin vaimeasti ja tänään testatessa ääni koveni huomattavasti. Ääni alkaa noin 20km/h vauhdissa ja voimistuu aina vain mitä kovempaa autolla ajaa. Ääni kuulostaa hankaavalta ja metalliselta, ja hidastuu/nopeutuu nopeuden mukaan. Ehkä hivenen samanlainen ääni kuin pyörän laakeri olisi menossa. 110km/h vauhdissa kolina tuntuu jo ratissa sekä kaasupolkimessa. Ei vaikutusta eri kierroksilla eikä eri vaihteella. Ääni kovenee hieman kun kääntää vasemmalle ja hiljenee hieman kun kääntää oikealle. Alustasta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä tai kolinoita. Tänään autoon vaihdettiin jarrut ja samalla kokeiltiin kaikki näkyvillä olevat kohdat ja mistään ei löytynyt väljää. Asentaja epäili että ääni voisi tulla vetoakselista tai vetoakselin laakerista. Pyöränlaakerin asentaja kokeili ja sanoi että siinä ei ainakaan tuntuisi olevan väljää. Myöskin iskarin yläpäät olivat kunnossa. Olisiko mitään kokemuksia mistä ääni voisi tulla? Tyyppivikoja? Lievästi ottaa päähän että auto ei pysynyt kasassa edes kotipihaan asti. Koeajolla ei mitään ylimääräisiä ääniä eikä kolinoita kuulunut. Ja myyjä oli tietenkin yksityinen joten häneltä on turha mitään alkaa karhuamaan. Onko mitään tietoa mitä vetoakseli mahtaa maksaa vaihdettua pääkaupunkiseudulla? Autohan oli tosiaan 9-5 Aero automaatti vuosimallia 2000.
Toivottavasti sekavasta selityksestäni saa jotain selvää
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitoksia jo etukäteen!