Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tõnza
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Syys 25, 2008 00:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Tõnza »

usvaa putkeen kirjoitti:Tää on provo auton konehan oli 2,4t. Eihän tuollaista Saabissa ole, ellei ole tehty koneelle jotain.
Painovirhe paholainen päässyt käymään tuossa :oops: Todellakin 2.3 litrainen on tuo meikäläisen saabi, miniläppäreillä kun kirjottaa niin joutuu korjailemaan vähän väliä ja osa virheistä jää huomaamatta. Ja ihan aikuisten oikeasti ystävä ajeli kolmonen pesässä helsinkiin asti... automaatilla. Mitä tuosta nyt tulee n.30km.
Ei kuulemma yksinkertaisesti vaan huomannut :D
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

voisiko suodatin vuotaa, jos jäänyt vanhasta suodattimesta tiiviste, ja nyt siellä olisi kaksi tiivaria päälekkäin?

Tuo jarrutettaessa vilkkuva painevalo voi viitata vähäiseen öljymäärään. öljy siirtyy pohjassa jollekin reunalle, jolloin pumppu ime ilmaa---> paineet katoaa. Tai sitten yksi vaihtoehto lisäksi, että öljypohja niin pahasti pikeentynyt, että se jo rassaa öljyn saantia ( yhden semmoisen koneen olen nähnyt, mikä oli karstassa sisältä, ja valohin pysähtyessä saattoi väläyttää öljynpaine valoa)

'Suosittelen jotan tuolle tekee, ja kiiruusti.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Minulla vilkutteli öljyvaloa jarruttaessa ja kovassa kaareajossa kun öljysiivilä oli riittävän tukossa, tosin kyseessä 9-3 ja automaatti.
Tämähän ei tietenkään liity mitenkää siihen että öljyt tulee pihalle.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Tõnza kirjoitti: Ja ihan aikuisten oikeasti ystävä ajeli kolmonen pesässä helsinkiin asti... automaatilla. Mitä tuosta nyt tulee n.30km.
Ei kuulemma yksinkertaisesti vaan huomannut :D
No ei siitä nyt kone hajoa jos kolmosella ajaa maantienopeutta, eihän siinä nyt kierroksetkaan nouse mihinkään kovin korkealle. Tai sit kaveris ajoi aika reipasta haipakkaa...
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mä koeajoin kerran 9-3t vm 2000 ja siinä puuttui koneesta 2 litraa öljyä. Varoitus valo syttyi ja kuului varoitusääni kun ajoi jyrkkää ramppia. En kyllä tiedä loppuiko varoitukset öljyn lisäyksen jälkeen koska auto ei sen jälkeen enää kiinnostanut.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Tõnza
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Syys 25, 2008 00:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Tõnza »

Nappe kirjoitti:Minulla vilkutteli öljyvaloa jarruttaessa ja kovassa kaareajossa kun öljysiivilä oli riittävän tukossa, tosin kyseessä 9-3 ja automaatti.
Tämähän ei tietenkään liity mitenkää siihen että öljyt tulee pihalle.
Siis automaattihan tuo meikäläisenkin rassi on. 9-5 SE 2.3t vm.98. Eikös SE:et ole kaikki automaatteja? Tai sitten olen ymmärtänyt jotain ihan väärin.
Tõnza
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Syys 25, 2008 00:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Tõnza »

YSI-VIIS kirjoitti:Mä koeajoin kerran 9-3t vm 2000 ja siinä puuttui koneesta 2 litraa öljyä. Varoitus valo syttyi ja kuului varoitusääni kun ajoi jyrkkää ramppia. En kyllä tiedä loppuiko varoitukset öljyn lisäyksen jälkeen koska auto ei sen jälkeen enää kiinnostanut.
No onhan ihme liike\myyjä kun antelee koe ajoon eikä ole edes öljyjä tarkastanut.
Hyvä että jätit väliin.
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Tõnza kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Minulla vilkutteli öljyvaloa jarruttaessa ja kovassa kaareajossa kun öljysiivilä oli riittävän tukossa, tosin kyseessä 9-3 ja automaatti.
Tämähän ei tietenkään liity mitenkää siihen että öljyt tulee pihalle.
Siis automaattihan tuo meikäläisenkin rassi on. 9-5 SE 2.3t vm.98. Eikös SE:et ole kaikki automaatteja? Tai sitten olen ymmärtänyt jotain ihan väärin.
Olet ymmärtänyt ihan väärin.
9-5 Aero - 00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei ainakaan meillä ole automaatti. SE -varustus lienee nuo nahkajutut ratissa ja vaihdekepissä+palkeessa ja liekkö tuokin jalopuujäljitelmäkojelauta samaa settiä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Tõnza kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Minulla vilkutteli öljyvaloa jarruttaessa ja kovassa kaareajossa kun öljysiivilä oli riittävän tukossa, tosin kyseessä 9-3 ja automaatti.
Tämähän ei tietenkään liity mitenkää siihen että öljyt tulee pihalle.
Siis automaattihan tuo meikäläisenkin rassi on. 9-5 SE 2.3t vm.98. Eikös SE:et ole kaikki automaatteja? Tai sitten olen ymmärtänyt jotain ihan väärin.
Kaverilla tais automaatti 9-5:ssä myös olla ölysiivilä tukossa ja rallatti iloisesti, meni moottorin remontti myyjäliikkeen piikkiin. Öljysiivilän tukkeutuminen on kait ihan esiintyvä ongelma automaateissa, ei yleinen, mutta ei harvinainenkaan...

Tuossa muutama kuva omastani:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Saab/%D6ljysiivil%E4/
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Tõnza
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Syys 25, 2008 00:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Tõnza »

Non nii... Auton vein huoltoo ja hirtto tuomionhan sieltä tuli.
Eli moottori on kuulemma loppu. 6500e uusi puolimoottori vaihdettuna 8O
Tais loppua meikäläisen saappeilut siihen... :?
Eikä se öljy mistään propun tai filtterin välistä tiputellut vaan ihan jostain tiivisteen välistä suoraan, eli ei ollut meikäläisen vikaa sekään.
Ei se kyllä kovin vahva kone ole jos vaan 260tkm kestää ajaa ja joudutaan puolimoottoria vaihtamaan :roll: täydellinen huolto kirja kuitenkin 250tkm asti jolloin itse sen ostin.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:llä uusi puolimoottori vaihdettuna noin 4000e.

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tõnza kirjoitti: Ei se kyllä kovin vahva kone ole jos vaan 260tkm kestää ajaa ja joudutaan puolimoottoria vaihtamaan :roll: täydellinen huolto kirja kuitenkin 250tkm asti jolloin itse sen ostin.
Ei mikään kone kestä ilman öljyä ajamista. Kyllä sitä punaista tippakannun kuvaa kannattaa uskoa siellä kojelaudassa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tõnza
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Syys 25, 2008 00:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Tõnza »

Mertmi kirjoitti:
Tõnza kirjoitti: Ei se kyllä kovin vahva kone ole jos vaan 260tkm kestää ajaa ja joudutaan puolimoottoria vaihtamaan :roll: täydellinen huolto kirja kuitenkin 250tkm asti jolloin itse sen ostin.
Ei mikään kone kestä ilman öljyä ajamista. Kyllä sitä punaista tippakannun kuvaa kannattaa uskoa siellä kojelaudassa...
No ei sillä nyt ilman öljyjä ole ajettu :D Vaikka tiputtaakin niin aina siellä öljyä on mittatikun min. rajan yläpuolelle ollut.
Tõnza
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: To Syys 25, 2008 00:46

Re: Öljyvalo välkkyy, öljyä on kyllä?

Viesti Kirjoittaja Tõnza »

Eski kirjoitti:PCS:llä uusi puolimoottori vaihdettuna noin 4000e.

Eski
Kiitos vinkistä. Vaikkakin en kyllä usko että siihen lähden siottamaan. Taidan ostella 500 eurolla Datsunin ja ajella ylpeänä sillä... eipähän harmita niin jos hajoaa :)
Vastaa Viestiin