Ostamassa 9-5:sta
Ostamassa 9-5:sta
9-5:n olis haussa ja tarvis saada asiantuntevaa vinkkiä!
Eli vm. 98-99:stä olis kyse. Kuinka kestää turbot, moottorielektroniikanohjaus, nivelet, eli onko kokemuksia!
Olen joskus kuullut puhuttavan 2,3l:n tasapainoakselisto-ongelmista, vieläkö 9-5:ssa on niitä vai olisko se 9000:sten onkelma?
Kaikki kehu/kriteeri otetaan vastaan!
Kiitokset jo etukäteen!!
Eli vm. 98-99:stä olis kyse. Kuinka kestää turbot, moottorielektroniikanohjaus, nivelet, eli onko kokemuksia!
Olen joskus kuullut puhuttavan 2,3l:n tasapainoakselisto-ongelmista, vieläkö 9-5:ssa on niitä vai olisko se 9000:sten onkelma?
Kaikki kehu/kriteeri otetaan vastaan!
Kiitokset jo etukäteen!!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
vaikka 9-5 en omistakkaan niin vakio iskarit on niissä ongelmallisia, meinaavat lopettaa toimintansa ennen aikojaan. Toi malli on jo siinä vaiheessa elämänkaartaan ettei niissä ole lastentauteja joten aika huolettomia kilsoja saa ajella. Tän automerkin heikoin kohta on sytyskasetti (DI boksi/kasetti) joka kannattaa olla aina takaluukussa mukana. Tai onko toikaan niin heikko kun ongelmia esintyy satunnaisesti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo hajoaa
Ensimmäisissä 9-5:ssa ilmeisesti huohotus systeemi rikkoo turbon ja varsinkin GTV17 mallin. Turbon hajoaminen vie öljyä imuputkistoihin ja ennen tiettyä vuosimallia kaasuläppäkotelon elektroniiknan suojaus oli heikompi, joka aiheuttaa kaasuläppä elektroniikan rikkoutumisen. Velipoika vaihtoi Aeron turbon omaansa 9-5:seen hintaan 600€ (vaihto itse tehtynä).alfa30 kirjoitti:Autoni on 9-5 2,3t -98. Turbo meni 160000km 1300EUR, nyt ajettu 171000 ja kaasuläppä reistailee sen korj. maksaa 1000EUR.
Saabisti lehdessä oli muistaaksen yksilöity joitakin vikoja.
-Ennen -99 vuotta vaihdelaatikoissa oli jotakin ongelmia, jotka on ainakin osassa korjattu takuu aikana. Vaihteiden kytkeytymisessä ilmeisesti ongelmia.
-Sid- näyttöjen pikselit katoavat
-tasapainoakseleista kulkee huhuja ja kaikennäköistä keskustelua. ilmeisesti ajotyylillä ja vaihteistotyypillä jotakin yhteistä nimittäjää ongelmiin. Kaksilitraisissa ilmeisesti vähemmän ongelmia.
-DI-kasetit tosiaan ovat heikko kohta.
-Eiköhän nivelien kohdalla päde sama kuin kaikissa Saabeissa, että jos pidät iskarit kunnossa, niin ei tarvitse pahemmin niveliäkään vaihtaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
... Allekirjoitan täysin tuon manuaalivaihteiston ongelman , ainakin itsellä MY 99 :ssä 2.0t:ssä on kys. Vikaa .
Automaatista sensijaan en ole kuullut mitään moitittavaa!
Alkuperäiset iskarit heikohkot ja menettävät tehonsa ennen aikojaan!
Etupenkkien verhoilu /pehmikkeet irtoavat etureunasta (yleinen vika)
Ei ole herkkä ruostumiselle käsittääkseni, toki riippuu hoidosta !
Muuten mielestäni hinta/ominaisuudet suhde hyvä ... Laatu pienin varauksin...
Automaatista sensijaan en ole kuullut mitään moitittavaa!
Alkuperäiset iskarit heikohkot ja menettävät tehonsa ennen aikojaan!
Etupenkkien verhoilu /pehmikkeet irtoavat etureunasta (yleinen vika)
Ei ole herkkä ruostumiselle käsittääkseni, toki riippuu hoidosta !
Muuten mielestäni hinta/ominaisuudet suhde hyvä ... Laatu pienin varauksin...
Re: Turbo hajoaa
ostin juuri vm98 9-5 2.3t saabin millä on ajettu just 170tkm.. 1sellä rupesi kuulumaan pientä sivuääntä kovasti kiihdytettäessä, mutta 2-> sella ei mitään.. onko kellään kokemuksia 9-5 sen laatikon vaihdosta mitä maksaa ja mistä kannattaa ostaa?..9-5T kirjoitti:1999 taisi olla pahin vuosi laatikoille iso sarja jotka hajosivat kaikki, 2001 oli huonoja eikä 2004 taida selvitä ilman remppaa.9000LPT kirjoitti:-Ennen -99 vuotta vaihdelaatikoissa oli jotakin ongelmia, jotka on ainakin osassa korjattu takuu aikana. Vaihteiden kytkeytymisessä ilmeisesti ongelmia.
-Sid- näyttöjen pikselit katoavat
-tasapainoakseleista kulkee huhuja ja kaikennäköistä keskustelua. ilmeisesti ajotyylillä ja vaihteistotyypillä jotakin yhteistä nimittäjää ongelmiin. Kaksilitraisissa ilmeisesti vähemmän ongelmia.
Tasapainoakseleissa koneen koolla ei ole väliä.
Re: Turbo hajoaa
Kyllä ainakin tonnareissa 2.3-koneesta on enemmän saanut lukea tasapainoakseliongelmista kuin 2.0-koneesta, vaikka molemmista akseli ilm. löytyykin. Tiedä sitten mistä johtuu. Ja 9-5:ssa on tietääkseni hyvin pitkälle sama kone kuin viimeisimmissä tonnareissa.9-5T kirjoitti: Tasapainoakseleissa koneen koolla ei ole väliä.
-J-
alfa30 kirjoitti:Autoni on 9-5 2,3t -98. Turbo meni 160000km 1300EUR, nyt ajettu 171000 ja kaasuläppä reistailee sen korj. maksaa 1000EUR.
Sulla on varmaan joku maanantai aamupäivänä tehty auto. Itselläni on 9000 cd 2,3 turbo autom. (vm -90/-91) ja sillä on ajettu yli 250 tkm ja vieläkin turbo pelittää.
Mä oon haaveillu seuraavax juuri samanlaista autoa kuin sulla on, täytyy vielä kerätä "hilloo". Autoilu maxaa, itse sijoitin korjauksiin 2053 euroa alv:0.
ek6149 kirjoitti:alfa30 kirjoitti:Autoni on 9-5 2,3t -98. Turbo meni 160000km 1300EUR, nyt ajettu 171000 ja kaasuläppä reistailee sen korj. maksaa 1000EUR.
Sulla on varmaan joku maanantai aamupäivänä tehty auto. Itselläni on 9000 cd 2,3 turbo autom. (vm -90/-91) ja sillä on ajettu yli 250 tkm ja vieläkin turbo pelittää.
Mä oon haaveillu seuraavax juuri samanlaista autoa kuin sulla on, täytyy vielä kerätä "hilloo". Autoilu maxaa, itse sijoitin korjauksiin 2053 euroa alv:0.
Tuossa 9000:ssa onkin tuo Garrettin t25,mikä on paljon kestävämpi kun 9-5:n on Garreti gt17.
Itse vaihdoin turbon 185tkm ajettuna. Tilalle tuli uusi Mitsubishin TDO4-15t (Aero) turbo! hintaa tuli 600,- itse vaihdettuna eli ei mielestäni kauhean paha
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey kirjoitti:ek6149 kirjoitti:alfa30 kirjoitti:Autoni on 9-5 2,3t -98. Turbo meni 160000km 1300EUR, nyt ajettu 171000 ja kaasuläppä reistailee sen korj. maksaa 1000EUR.
Sulla on varmaan joku maanantai aamupäivänä tehty auto. Itselläni on 9000 cd 2,3 turbo autom. (vm -90/-91) ja sillä on ajettu yli 250 tkm ja vieläkin turbo pelittää.
Mä oon haaveillu seuraavax juuri samanlaista autoa kuin sulla on, täytyy vielä kerätä "hilloo". Autoilu maxaa, itse sijoitin korjauksiin 2053 euroa alv:0.
Tuossa 9000:ssa onkin tuo Garrettin t25,mikä on paljon kestävämpi kun 9-5:n on Garreti gt17.
Itse vaihdoin turbon 185tkm ajettuna. Tilalle tuli uusi Mitsubishin TDO4-15t (Aero) turbo! hintaa tuli 600,- itse vaihdettuna eli ei mielestäni kauhean paha
Joutuuko turbon vaihdon yhteysessä vaihtamaan myös moottorinohjauksen vai toimiiko entinen yhteen erilaisen ahtimen kanssa?
Eo osaa ihan tarkkaan sanoa, mutta en usko!
Itselläni on vaihdettu myös vm-01 Aeron boksi ja auto toimii tosin hyvin.
Toimi tuo boksi tolla Garretin turbollakin hyvin.
Eihän noissa turboissa paljoakaan ole koko eroa, Mitsu vain kestää kuulemma paineita paremmin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=turbo
tuossa keskustelussa on pari kuvaa noista turboista.
Itselläni on vaihdettu myös vm-01 Aeron boksi ja auto toimii tosin hyvin.
Toimi tuo boksi tolla Garretin turbollakin hyvin.
Eihän noissa turboissa paljoakaan ole koko eroa, Mitsu vain kestää kuulemma paineita paremmin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=turbo
tuossa keskustelussa on pari kuvaa noista turboista.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Miten nuo vaihteiston ongelmat ilmenee? Meillä on semmonen ongelma ettei pakki halua nykyään mennä kunnolla. Välillä ei mee ollenkaan, jolloin pitää sammuttaa auto ja sit menee. Kokeilin ensin eri vaihteiden kautta mutta tuloksetta. Ja on sitä huollossa katottu eikä mitään selvää vikaa löytyny. (ei merkkihuolto)
Terve,
Itselläni on Saab 9-5 2.3t autom wagon vm. 2000. Ajettu 103 tkm.
Jakopää pitää ääntä samoin vesipumppu. Turbo just vaihdettiin ja suorasytysyksikkö ja takaiskarit keväällä. Et silleen... jakopäärempan jälkeen luulisi auton olevan o.k.
Osta tästä upea nahkapenkeillä ja kattoluukulla y.m. oleva menopeli. Kaksi kertaa alut, cruiset.....
Itselläni on Saab 9-5 2.3t autom wagon vm. 2000. Ajettu 103 tkm.
Jakopää pitää ääntä samoin vesipumppu. Turbo just vaihdettiin ja suorasytysyksikkö ja takaiskarit keväällä. Et silleen... jakopäärempan jälkeen luulisi auton olevan o.k.
Osta tästä upea nahkapenkeillä ja kattoluukulla y.m. oleva menopeli. Kaksi kertaa alut, cruiset.....