Saabin jakopää
Saabin jakopää
Moi
Olen ostamassa 9-5 2.3t 98 ja olen lukenut tätä foorumia ,pisti simään tuo ekosusi:n kommentti.Lainaus siitä.
" Ettei vaan olisi Saab 9-5:n tyyppivika, eli jakopää. Itselläni on samanlainen ja samaa vuosimallia. Länsiautosta kerrottiin, että remontti tulee maksamaan noin 4000 euroa. Työtunteja menee noin 20."
Siis onko muilla kokemusta/parempaa tietoa asiasta , onko noita sattunut paljonkin ja millä kilometrimäärillä vai onko toi yleistetty muutamista tapauksista.
Vielä onko tasapainoakselisto omalla ketjulla ?
Olen ostamassa 9-5 2.3t 98 ja olen lukenut tätä foorumia ,pisti simään tuo ekosusi:n kommentti.Lainaus siitä.
" Ettei vaan olisi Saab 9-5:n tyyppivika, eli jakopää. Itselläni on samanlainen ja samaa vuosimallia. Länsiautosta kerrottiin, että remontti tulee maksamaan noin 4000 euroa. Työtunteja menee noin 20."
Siis onko muilla kokemusta/parempaa tietoa asiasta , onko noita sattunut paljonkin ja millä kilometrimäärillä vai onko toi yleistetty muutamista tapauksista.
Vielä onko tasapainoakselisto omalla ketjulla ?
Suabin jakopää
Terve,
Itselläni on Saab 9-5 2.3t autom wagon vm. 2000. Ajettu 103 tkm.
Jakopää pitää ääntä samoin vesipumppu. Missäköhän saisi koneen korjattua kohtuu hintaan? Turbo just vaihdettiin ja suorasytysyksikkö keväällä. Et silleen... Löytyykö asiantuntija apua?
Etuiskarit pitäis vaihtaa. Mikäköhän olisi sopiva iskari kyseiseen autoon?
Turboillaan...
Itselläni on Saab 9-5 2.3t autom wagon vm. 2000. Ajettu 103 tkm.
Jakopää pitää ääntä samoin vesipumppu. Missäköhän saisi koneen korjattua kohtuu hintaan? Turbo just vaihdettiin ja suorasytysyksikkö keväällä. Et silleen... Löytyykö asiantuntija apua?
Etuiskarit pitäis vaihtaa. Mikäköhän olisi sopiva iskari kyseiseen autoon?
Turboillaan...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: Suabin jakopää
Uskomattomia vikoja sinulla mun mielestäni noilla kilometreillä. Vai onko tuo 103t "mittarilukema"TiKa kirjoitti:Terve,
Itselläni on Saab 9-5 2.3t autom wagon vm. 2000. Ajettu 103 tkm.
Jakopää pitää ääntä samoin vesipumppu. Missäköhän saisi koneen korjattua kohtuu hintaan? Turbo just vaihdettiin ja suorasytysyksikkö keväällä. Et silleen... Löytyykö asiantuntija apua?
Etuiskarit pitäis vaihtaa. Mikäköhän olisi sopiva iskari kyseiseen autoon?
Turboillaan...
Toinen asia mikä tuossa ylempänä ihmetyttää, on että miten ihmeessä ne voivat siihen jakopääremonttiin saada menemään 20 tuntia aikaa. Toisaalta jos Länsiautosta puhutaan niin uskon mitä tahansa..
9000CS 2,3
Joskus muinoin Ooppeleita tuli rassattua niin niissä tuli valmistajan ohjeissa kivoja sana hirviöitä... mm moottorivaihteistopaketti tarkoitti käyttölaitetta jne
Luulisin ettei 9-5 jakopäätä vaihdeta motin paikallaan ollessa?
Luulisin ettei 9-5 jakopäätä vaihdeta motin paikallaan ollessa?
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Toki motti täytyy pois nostaa, mutta kyllähän sekin nousee pois jopa amatööriltä alle 3 tunnin, ainakin ennen nousi ja näillä lienee jopa kokemusta ja kunnon työkalut. Sitten 20 tuntia x 60 euroa olisi 1200 euroa työstä. Jonkun mallin jakopään kilkkeet oli motonetissä yhteensä luokkaa 100 euroa jos en ihan väärin muista, joten edelleen ihmetyttää tuo 4000e..900i kirjoitti:Aika viittaa siihen että kone poistetaan ensin paikaltaan, ei nimittäin ole paljoa tilaamuuten jos kaikki helyt vaihetaan
Oli miten oli, jos joku tuon houtuu teettämään, mitä en toivo, niin olisipa kiva nähdä mitä kaikkea ihmettä kuitissa lukee.
9000CS 2,3
Voihan olla että itse olen hiukan hidas ja teen yleensä varman päälle. Tuntuu että kyllä todellinen työaika on tosiaan parin työpäivän luokkaa. En kuitenkaan lähtisi tekemään hommaa kiireellä ,voi olla jos siihen on laskettu tasapainoakseli juttuja mukaan siihen 4000e. Ja jakopään osia ei saabilta saa 100e eikä kahdella, siis kaikki hilut. Kyllä se vaan on hommana sellainen että varmanpäälle joutuu kaupallinen yritys työn tekemään. Takuut sun muut kuitenkin annettava. Ja meneehän siinä nesteet uusiks yms samalla. Ei ole halpaa merkkiliikkees mikään.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Ohjeet?!
Mistäs tällaiset ohjeet tuli?!
Tarkoitin vaan että onko tullut jotain muutakin uutta infoa Saabilta 9-5:seen..uusi WIS tai jotain...
Oliko tarkempia selostuksia asiasta...
Tarkoitin vaan että onko tullut jotain muutakin uutta infoa Saabilta 9-5:seen..uusi WIS tai jotain...
Oliko tarkempia selostuksia asiasta...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
WIS
Onko kellään tuota uutta WIS:siä?!
Tarvitsisin tuon uudemman..mistähän voisi hankkia?
Tarvitsisin tuon uudemman..mistähän voisi hankkia?
uudwmpi WIS kiinnostaa minuakin
Tere
Koitin hakea netistäkin ja muutama sellainen siellä tyrkyllä onkin - mistä sen version tunnistaa.
Koitin hakea netistäkin ja muutama sellainen siellä tyrkyllä onkin - mistä sen version tunnistaa.