Steg 1-steg 3

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

No hyvä tietää, kytkimen ajattelin vaihtaa vasta kesällä, samaan aikaan kun remppaan jakoketjun. Ja en todellakaan halua alkaa vaihtamaan kytkintä talvipakkasilla, niin mielenrauhan takia piti varmistaa :mrgreen:
ecotec
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2008 16:11

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja ecotec »

DP racekissalla paikallaan ja tuntuu jo aika muikealta meno perhefarkuksi. Eron huomaa orkkikseen selvästi stage 1:llä. Äänimaailma muuttui samalla sporttisemmaksi vaikka sitä en nyt ihan halunnutkaan. Kun tuossa on nuo long-life öljyt niin miten on,kannattaako vaihtaa öljyt tiheämpään kuin kerran vuodessa? Ajan reilut 20 tkm vuodessa.
9-5 2.3T -05 stage 3
kampsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Maalis 21, 2007 22:08
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja kampsa »

noista kytkimistä viripalikoiden kanssa,,
itse olen sitä mieltä, että nuot aeron ja 9-5:n orkkis kytkinlevyt saa unohtaa,,
pitävät uutena, mutta pidoltaan heikkenevät aika pian,,
jopa alle 10tonnin kilsoilla saattaa alkaa luistamaan,,

itse olin saman ongelman edessä 08 keväällä,,
kytkin alkoi luistaa jo 07 syksyllä, mutta vaihdettiin vasta 08 keväällä.
vakiokytkin luisti ja kavereiden autoissa ei aeron kytkimetkään
kestäneet,,niitä nähneenä ei tarttenu aeron levyjä edes harkita,,
ja tartti tuumata asiaa ajan kanssa,,kun halusin asian kerralla kuntoon,,

no,,päädyin sitten maptunin 6 lapaiseen jousitettuun hiili/sintteri
levyyn ja aeron asetelman kombinaatioon.
maptun lupaa aeron asetelmalla 550NM väännön keston
tuolle levylle.
asennushommat hoiti ammattitaitoisesti PCS,,ja kaikki meni hienosti,,
(kiitokset tässä yhteydessä pojille erinomaisesta työstä, ja palvelusta yleensäkin mitä heillä asioinut,,erinomaista!!)
eikä ole harmittanut,,vaikkei ihan halpa ollutkaan osineen ym,,
kytkimellä ajettu nyt "about"30000km ja toimii moitteetta edelleenkin,,

ajamiseen totuttelu otti pari viikkoa, kun ei sitten juuri luista liikkeelle
lähdöissä, eikä toisaalta ole hyväkään luistattaa,,
kun lähtee pikku kerroksilla(1000-1300rpm) valoista ym,,ei mitään ongelmaa,,
ottaa nätisti nykimättä,,
95:n 2.3 kone vääntää onneksi alhaallakin aika mukavasti eikä sammusia lähdöissä ole juuri sattunut,,
ainoa ulospäin kytkimen olemassa olosta kielivä asia, on liikkeelle lähtiessä parin
sekunnin ajan kuuluva vaimea viheltävä ääni,,ei haittaa itseä,,
mutta jollekin muulle voi olla "ongelma",,?
kuitenkin kokonaisuutena omasta kokemuksesta voin suositella samaa pakettia muillekin,,
ja jos jotakuta mietityttää samat helyt, niin koeajokin omalla
autolla on mahdollista, kunhan sovitaan sopiva aika ja paikka,,?
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse meinään nyt kesällä vaihdelaatikko rempan yhteydessä koittaa tuota vahvempaa SACHSin asetelmaa aeron levyllä, pitäisi kestää jonkin verran paremmin mitä aeron asetelmalla, mutta käyttömukavuus pysyy samana.

http://www.sachsperformance.com/sachs-r ... hrung.html
Saab 9-3 TTID Vector 2008
AM
"Ruisku"
Viestit: 138
Liittynyt: Su Marras 02, 2003 18:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja AM »

Frostgrey kirjoitti:Itse meinään nyt kesällä vaihdelaatikko rempan yhteydessä koittaa tuota vahvempaa SACHSin asetelmaa aeron levyllä, pitäisi kestää jonkin verran paremmin mitä aeron asetelmalla, mutta käyttömukavuus pysyy samana.
Kyllähän se väännönkesto Sachsin kytkimellä (=asetelma+levy) on huomattavasti parempi kuin Aeron vakiokytkimellä, mutta käyttömukavuus ei kyllä pysy samana.

Itse en välttämättä käyttöautooni tuota Sachsia laittaisi, koska asetelma sen verran jämäkkä ja siitä syystä poljintuntumakin huomattavasti jäykempi kuin Aeron asetelmalla.

Oletko varmistunut että Aeron levy soveltuu SRE:n asetelman kanssa käytettäväksi? Käsittääkseni toimivuus ei välttämättä ole taattu.
Saab 9-5 Aero MY01
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja suapas »

Frostgrey kirjoitti:Itse meinään nyt kesällä vaihdelaatikko rempan yhteydessä koittaa tuota vahvempaa SACHSin asetelmaa aeron levyllä, pitäisi kestää jonkin verran paremmin mitä aeron asetelmalla, mutta käyttömukavuus pysyy samana.

http://www.sachsperformance.com/sachs-r ... hrung.html
Miten näitä kytkimiä pystyy normaalisti rasittamaan, että ne rupee luistamaan...Paitsi jos se vasen jalka lepää siinä polkimen päällä.. :lol:
Jos jatkuvasti vedetään täysillä, niin eihän silloin mikään kestä....
Käsittääkseni nämä "vahvemmat" kytkimet on tarkoitettu vapaammille nopeuksille,,kuin meilläpäin.... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja jkotka »

toi saschin perffi setti on ihan ok. kyllä se normaalissakin ajossa menee, tietenkin vähän olen muuttanut ajotapoja eli valoissa pistää herkemmin vapaalle ja vapauttaa kytkimen kun että pitäisi poljinta pohjassa.

Senverran tarvitsee enemmän painetta että 260t autossa ollut kytkinletku antautui laatikon päästä pari tonnia kytkinremontin jälkeen.

katsotaan tossa sit ku shortsikelit alkaa että miten on vasemman jalan etureisi paisunut suhteessa oikeaan mutta sanotaanko että ei toi ny ihan kaikille käyttöautoon mene.

Pyysin emäntää käydä pistämään auton käyntiin parkkihallissa kun maksoin itse lippua, katselin sivusilmällä kun auto nytkähti taaksepäin startin avulla. kuulema tästä lähtien saan ihan itse ajaa omalla saapilla.
-
Janne #2769 stcf #40
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Steg 1-steg 3

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Hyvä tietää, tosin itseä ei kauheasti haittaa vaikka kytkin hieman jäykkenee(nykyään vakio Aeron setti paikallaan). Turhankin kevyt nykyään.

Letkut on vaihdettu jo kudosvahvisteisiin hydrauli letkuihin ;)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin