![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Steg 1-steg 3
Re: Steg 1-steg 3
No hyvä tietää, kytkimen ajattelin vaihtaa vasta kesällä, samaan aikaan kun remppaan jakoketjun. Ja en todellakaan halua alkaa vaihtamaan kytkintä talvipakkasilla, niin mielenrauhan takia piti varmistaa ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Steg 1-steg 3
DP racekissalla paikallaan ja tuntuu jo aika muikealta meno perhefarkuksi. Eron huomaa orkkikseen selvästi stage 1:llä. Äänimaailma muuttui samalla sporttisemmaksi vaikka sitä en nyt ihan halunnutkaan. Kun tuossa on nuo long-life öljyt niin miten on,kannattaako vaihtaa öljyt tiheämpään kuin kerran vuodessa? Ajan reilut 20 tkm vuodessa.
9-5 2.3T -05 stage 3
Re: Steg 1-steg 3
noista kytkimistä viripalikoiden kanssa,,
itse olen sitä mieltä, että nuot aeron ja 9-5:n orkkis kytkinlevyt saa unohtaa,,
pitävät uutena, mutta pidoltaan heikkenevät aika pian,,
jopa alle 10tonnin kilsoilla saattaa alkaa luistamaan,,
itse olin saman ongelman edessä 08 keväällä,,
kytkin alkoi luistaa jo 07 syksyllä, mutta vaihdettiin vasta 08 keväällä.
vakiokytkin luisti ja kavereiden autoissa ei aeron kytkimetkään
kestäneet,,niitä nähneenä ei tarttenu aeron levyjä edes harkita,,
ja tartti tuumata asiaa ajan kanssa,,kun halusin asian kerralla kuntoon,,
no,,päädyin sitten maptunin 6 lapaiseen jousitettuun hiili/sintteri
levyyn ja aeron asetelman kombinaatioon.
maptun lupaa aeron asetelmalla 550NM väännön keston
tuolle levylle.
asennushommat hoiti ammattitaitoisesti PCS,,ja kaikki meni hienosti,,
(kiitokset tässä yhteydessä pojille erinomaisesta työstä, ja palvelusta yleensäkin mitä heillä asioinut,,erinomaista!!)
eikä ole harmittanut,,vaikkei ihan halpa ollutkaan osineen ym,,
kytkimellä ajettu nyt "about"30000km ja toimii moitteetta edelleenkin,,
ajamiseen totuttelu otti pari viikkoa, kun ei sitten juuri luista liikkeelle
lähdöissä, eikä toisaalta ole hyväkään luistattaa,,
kun lähtee pikku kerroksilla(1000-1300rpm) valoista ym,,ei mitään ongelmaa,,
ottaa nätisti nykimättä,,
95:n 2.3 kone vääntää onneksi alhaallakin aika mukavasti eikä sammusia lähdöissä ole juuri sattunut,,
ainoa ulospäin kytkimen olemassa olosta kielivä asia, on liikkeelle lähtiessä parin
sekunnin ajan kuuluva vaimea viheltävä ääni,,ei haittaa itseä,,
mutta jollekin muulle voi olla "ongelma",,?
kuitenkin kokonaisuutena omasta kokemuksesta voin suositella samaa pakettia muillekin,,
ja jos jotakuta mietityttää samat helyt, niin koeajokin omalla
autolla on mahdollista, kunhan sovitaan sopiva aika ja paikka,,?
itse olen sitä mieltä, että nuot aeron ja 9-5:n orkkis kytkinlevyt saa unohtaa,,
pitävät uutena, mutta pidoltaan heikkenevät aika pian,,
jopa alle 10tonnin kilsoilla saattaa alkaa luistamaan,,
itse olin saman ongelman edessä 08 keväällä,,
kytkin alkoi luistaa jo 07 syksyllä, mutta vaihdettiin vasta 08 keväällä.
vakiokytkin luisti ja kavereiden autoissa ei aeron kytkimetkään
kestäneet,,niitä nähneenä ei tarttenu aeron levyjä edes harkita,,
ja tartti tuumata asiaa ajan kanssa,,kun halusin asian kerralla kuntoon,,
no,,päädyin sitten maptunin 6 lapaiseen jousitettuun hiili/sintteri
levyyn ja aeron asetelman kombinaatioon.
maptun lupaa aeron asetelmalla 550NM väännön keston
tuolle levylle.
asennushommat hoiti ammattitaitoisesti PCS,,ja kaikki meni hienosti,,
(kiitokset tässä yhteydessä pojille erinomaisesta työstä, ja palvelusta yleensäkin mitä heillä asioinut,,erinomaista!!)
eikä ole harmittanut,,vaikkei ihan halpa ollutkaan osineen ym,,
kytkimellä ajettu nyt "about"30000km ja toimii moitteetta edelleenkin,,
ajamiseen totuttelu otti pari viikkoa, kun ei sitten juuri luista liikkeelle
lähdöissä, eikä toisaalta ole hyväkään luistattaa,,
kun lähtee pikku kerroksilla(1000-1300rpm) valoista ym,,ei mitään ongelmaa,,
ottaa nätisti nykimättä,,
95:n 2.3 kone vääntää onneksi alhaallakin aika mukavasti eikä sammusia lähdöissä ole juuri sattunut,,
ainoa ulospäin kytkimen olemassa olosta kielivä asia, on liikkeelle lähtiessä parin
sekunnin ajan kuuluva vaimea viheltävä ääni,,ei haittaa itseä,,
mutta jollekin muulle voi olla "ongelma",,?
kuitenkin kokonaisuutena omasta kokemuksesta voin suositella samaa pakettia muillekin,,
ja jos jotakuta mietityttää samat helyt, niin koeajokin omalla
autolla on mahdollista, kunhan sovitaan sopiva aika ja paikka,,?
9-5 wagon vector 2.3T 02
Saab club
Saab club
Re: Steg 1-steg 3
Itse meinään nyt kesällä vaihdelaatikko rempan yhteydessä koittaa tuota vahvempaa SACHSin asetelmaa aeron levyllä, pitäisi kestää jonkin verran paremmin mitä aeron asetelmalla, mutta käyttömukavuus pysyy samana.
http://www.sachsperformance.com/sachs-r ... hrung.html
http://www.sachsperformance.com/sachs-r ... hrung.html
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Steg 1-steg 3
Kyllähän se väännönkesto Sachsin kytkimellä (=asetelma+levy) on huomattavasti parempi kuin Aeron vakiokytkimellä, mutta käyttömukavuus ei kyllä pysy samana.Frostgrey kirjoitti:Itse meinään nyt kesällä vaihdelaatikko rempan yhteydessä koittaa tuota vahvempaa SACHSin asetelmaa aeron levyllä, pitäisi kestää jonkin verran paremmin mitä aeron asetelmalla, mutta käyttömukavuus pysyy samana.
Itse en välttämättä käyttöautooni tuota Sachsia laittaisi, koska asetelma sen verran jämäkkä ja siitä syystä poljintuntumakin huomattavasti jäykempi kuin Aeron asetelmalla.
Oletko varmistunut että Aeron levy soveltuu SRE:n asetelman kanssa käytettäväksi? Käsittääkseni toimivuus ei välttämättä ole taattu.
Saab 9-5 Aero MY01
Re: Steg 1-steg 3
Miten näitä kytkimiä pystyy normaalisti rasittamaan, että ne rupee luistamaan...Paitsi jos se vasen jalka lepää siinä polkimen päällä..Frostgrey kirjoitti:Itse meinään nyt kesällä vaihdelaatikko rempan yhteydessä koittaa tuota vahvempaa SACHSin asetelmaa aeron levyllä, pitäisi kestää jonkin verran paremmin mitä aeron asetelmalla, mutta käyttömukavuus pysyy samana.
http://www.sachsperformance.com/sachs-r ... hrung.html
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Jos jatkuvasti vedetään täysillä, niin eihän silloin mikään kestä....
Käsittääkseni nämä "vahvemmat" kytkimet on tarkoitettu vapaammille nopeuksille,,kuin meilläpäin....
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Steg 1-steg 3
toi saschin perffi setti on ihan ok. kyllä se normaalissakin ajossa menee, tietenkin vähän olen muuttanut ajotapoja eli valoissa pistää herkemmin vapaalle ja vapauttaa kytkimen kun että pitäisi poljinta pohjassa.
Senverran tarvitsee enemmän painetta että 260t autossa ollut kytkinletku antautui laatikon päästä pari tonnia kytkinremontin jälkeen.
katsotaan tossa sit ku shortsikelit alkaa että miten on vasemman jalan etureisi paisunut suhteessa oikeaan mutta sanotaanko että ei toi ny ihan kaikille käyttöautoon mene.
Pyysin emäntää käydä pistämään auton käyntiin parkkihallissa kun maksoin itse lippua, katselin sivusilmällä kun auto nytkähti taaksepäin startin avulla. kuulema tästä lähtien saan ihan itse ajaa omalla saapilla.
Senverran tarvitsee enemmän painetta että 260t autossa ollut kytkinletku antautui laatikon päästä pari tonnia kytkinremontin jälkeen.
katsotaan tossa sit ku shortsikelit alkaa että miten on vasemman jalan etureisi paisunut suhteessa oikeaan mutta sanotaanko että ei toi ny ihan kaikille käyttöautoon mene.
Pyysin emäntää käydä pistämään auton käyntiin parkkihallissa kun maksoin itse lippua, katselin sivusilmällä kun auto nytkähti taaksepäin startin avulla. kuulema tästä lähtien saan ihan itse ajaa omalla saapilla.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Steg 1-steg 3
Hyvä tietää, tosin itseä ei kauheasti haittaa vaikka kytkin hieman jäykkenee(nykyään vakio Aeron setti paikallaan). Turhankin kevyt nykyään.
Letkut on vaihdettu jo kudosvahvisteisiin hydrauli letkuihin![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Letkut on vaihdettu jo kudosvahvisteisiin hydrauli letkuihin
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 9-3 TTID Vector 2008