gt17 ----> mitsu vaihto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
runtu
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ke Syys 06, 2006 02:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja runtu »

Täällä taas kyselemässä.

Vuorossa ne banjopultit. Koko oli ilmeisesti 12mm, mutta millä kierteillä ja pituus. Vai tuleeko helpommaksi hakea marmoritiskiltä Mitsuun sopivat banjot.

Ahdin kiinni ensi viikolla... :twisted:
EX 9-5 2.3t -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Standardi 12mm banjopultti hydrauliikkaliikkeestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

runtu kirjoitti:Täällä taas kyselemässä.

Vuorossa ne banjopultit. Koko oli ilmeisesti 12mm, mutta millä kierteillä ja pituus. Vai tuleeko helpommaksi hakea marmoritiskiltä Mitsuun sopivat banjot.

Ahdin kiinni ensi viikolla... :twisted:
Esim hydromarket konala/kerava on stadin alueella ihan asiallinen mesta, sielt löytyy kaikki mitä tarviit. banjot,tiivarit,letkut ja tarvittaessa vaikka painemittari peruspaineiden säätöön...
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja markkuk »

No niin. nyt on mitsu koeajettu ja hyväksi todettu ;)

ehkä pienenpieni turboviiveen kasvaminen on huomattavissa edelliseen verrattuna. Tosin tätäkään ei nyt voi varmaksi sanoa, koska edellisen kerran olen tällä autolla ajanut kaksi kuukautta sitten.

Ero garret+aero softa ja mitsu + aero stg1 versioiden välillä osottautui näin ensituntumalta melko pieneksi. Tosin paineet ja peruspaineet on mittaamatta vielä.

Muuten toimii hyvin ja vetää pitemmälle (korkeammille kierroksille) kuin garretilla
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

moro,

Meni pitkän kaavan kautta toi mun ahtimen vaihto. Ekas huomasin että pakosarja on halki todella pahasti ja sitten ei mennyt vesipumpun "letku" millään paikoilleen. Oli sen verran pieni väli että ei oikeen meinannut tassut mahtua enkä saanut banjopulttia millään lähtemään kierteille. Joten hommasin kunnon teräspunotut letkut.

Mutta nyt reilu viikon olen mitsulla ajellu niin ei ole ikävä garretin romua, ja olihan siinä reilusti väljääkin joten ihan oikeeseen aikaan vaihdoin.
Itse huomasin pers dynolla sen että vähän myöhempään heräilee ja vetää pidemmälle. Nyt vaan säästökuuri päälle että saa hankituksi jonkun paremma softan.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Pola »

olikos saabissa tällainen ominaisuus ettei syötä bensaa jos kaasubedaali on pohjassa? Sais tälleen kierrätettyä öljyä uudelle ahtimelle ilman turhia läträilyjä.
#3272
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Pola »

Möhhöh, sitähän ollaan tänään vitsikkäitä. Tosiaan unohtu tuosta mainita että käynnistysvaiheessa :oops:
#3272
Jaulis
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: La Marras 01, 2008 11:05

Re: gt17 ----> mitsu vaihto?

Viesti Kirjoittaja Jaulis »

Pola kirjoitti:olikos saabissa tällainen ominaisuus ettei syötä bensaa jos kaasubedaali on pohjassa? Sais tälleen kierrätettyä öljyä uudelle ahtimelle ilman turhia läträilyjä.
Bensapumppu pois pelistä niin ei pärähdä käyntiin. Kannattaa pyöräyttää kuivaksi jo ennen kuin vaihdat ahtimen, niin ei yritäkkään käydä.
Ex. Saab 9-5 2.3T -01
Nyk. Subaru...
Vastaa Viestiin