Ahtopaineet hukassa edelleen!
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
no niin!
Kävin vähän tutkimassa pellin alla. Onko se "ylempi" takaisku ohjaustehostimen öljysäiliön takana oleva solukumilla suojattu sininen murkula? jos on, niin onhan taas saatu mielenkiintoiseen paikkaan. On nimittäin irroitettava öljysäiliötä että saa uitettua letkua "ulos" jos haluaa vaihtaa venttiilin tai revittyä sen pois ja tulpattua letkut. Toivottavasti en tapani mukaa ihmetellyt jotain ihan väärää paikkaa
Kävin vähän tutkimassa pellin alla. Onko se "ylempi" takaisku ohjaustehostimen öljysäiliön takana oleva solukumilla suojattu sininen murkula? jos on, niin onhan taas saatu mielenkiintoiseen paikkaan. On nimittäin irroitettava öljysäiliötä että saa uitettua letkua "ulos" jos haluaa vaihtaa venttiilin tai revittyä sen pois ja tulpattua letkut. Toivottavasti en tapani mukaa ihmetellyt jotain ihan väärää paikkaa
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Joo on, ja se toinen on valojen "luukun" kohdalla. Tuo pienin se tais olla, kuitti on autossa ja huomenissa saat tarkempaa tietoo, karat saat samasta paikasta.
Nuo 2 takaiskuu ja 4kpl 10mm päätä reilu 27 €
Jos tulpata haluat, niin helpoiten se "letku" lähtee irti vetämällä helposti läppäkotelolta, läppäkotelon päähän 10 mm pultti ja "letkuun" 8 mm.
Nuo 2 takaiskuu ja 4kpl 10mm päätä reilu 27 €
Jos tulpata haluat, niin helpoiten se "letku" lähtee irti vetämällä helposti läppäkotelolta, läppäkotelon päähän 10 mm pultti ja "letkuun" 8 mm.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
No niin, tuli eilen irrotettua ja tulpattua letkut läppäkotelon päästä. Kyllähän veto taisi hieman parantua, tuntuis' että varsinkin alakierroksilta lähtee vetää herkemmin. Tai sitten kuvittelua, mutta onko letkut liimattu niihin takaiskuihin? On nimittäin niin tiukassa että jos meinaa vaihtaa takaiskut, pääsee helpommalla kun leikkaa letkut poikki. Mahtaakohan enää ylettyä? Vaikuttaako se "alempi" takaisku paljon suorituskykyyn?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ainakaan mulla ei kiihtyvyyden/vedon suhteen ollut "alakierroksilla" mitään poikkeavaa (tää siis pers tuntumalla) mutta kun kierroksia on 2800< rupee ahdin työntää softan verran, ja jos se jämähtää viallisen takaiskun takia siihen 0.5-0.6 bar, niin sen kyllä huomaa. Toisin sanoen, jos autossani olis vakio softa, niin ei kyllä huomais noiden taka-iskujen vikaantumista, mun ymmärtääkseni.
(ja jos sulla on aikaa, kurvaile tänne metro-varikolle,( duunit loppuu klo 15.00 ja sitten on muuta menoa), eli ennen 14 jos olet täällä niin katsellaan.
(ja jos sulla on aikaa, kurvaile tänne metro-varikolle,( duunit loppuu klo 15.00 ja sitten on muuta menoa), eli ennen 14 jos olet täällä niin katsellaan.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Mulla oli pitkään ollut ahdot hukassa. Tätä lueskeltuani päätin tarkastaa sen huohotuksen takaiskun ja paskanahan se oli. Siinä tuli kiva virne naamalle kun veti niin makeesti Sitten piti hakea muija kyytiin ja sillekkin tuli kiva virne naamalle Ei ikinä mun aikana (1,5vuoden) ole vetänyt näin hyvin, vaikka joskus mittasinkin ne paineet 1,3 bar. Auton käyttäytyminen muuttui täysin. Täytyy lyödä se mittari taas kiinni ja katsoa mitä sieltä tulee. Eli kiitos tälle maailman hienoimmalle foorumille tästä!! .
Edellinen omistaja sanoi laittaneensa jonkun saabin viriboxin, en tiedä sitten mikä siellä on. Täytyypä tarkastaa mitä kirjotuksia sieltä boxista löytyy kunhan pääsee taas auton kimmppuun. Sitten toivottavasti joku foorumilainen kertoo miten saan selvitettyä mitä se boxi ajattelee
Edellinen omistaja sanoi laittaneensa jonkun saabin viriboxin, en tiedä sitten mikä siellä on. Täytyypä tarkastaa mitä kirjotuksia sieltä boxista löytyy kunhan pääsee taas auton kimmppuun. Sitten toivottavasti joku foorumilainen kertoo miten saan selvitettyä mitä se boxi ajattelee
9-5 2,3t -98
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Jaahas... Täytyy itekkin kattella noi venat huomena... Mulla jumittaa paineet tasan kiloon, ja yhtäkkiä saattaa heittää normiin 1,5 kiloon...
Mitenkä viallinen magneettiventtiili oireilee?
Mitenkä viallinen magneettiventtiili oireilee?
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Hohhoi. Hermot alkaa menemään vaihteeksi. joka autossa samat ongelmat Jos jollain on kiinnostusta lainata ehjäää immua, sytkäkasettia, magneettiventtiiliä, hukkiksen kelloa, bypassventtiiliä, lambda-anturia tai koko mottoria jossain kuusamoa lähempää niin olisin ihan otettu Tänään tulppasin tuon huohotusletkun eikä vieläkään tunnu olevan ihan tikissään. Soitanko manaajan? Jos jollain sattuu olemaan vikakoodinluluaparaatti niin siitäkin voisi olla hyötyä.
Nii tuli koitettua ajaa W-letku irroitettuna muttei meno muuttunut silläkään tempulla kovin kummalliseksi
Nii tuli koitettua ajaa W-letku irroitettuna muttei meno muuttunut silläkään tempulla kovin kummalliseksi
#3272
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Vika koodin luku ei auta mitn. jos ei engine chek valo pala.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
jos ei w-letku irti ahda niin sitten on ahdin rikki, kyllä se painaa fuel cutille hyvin nopeesti jos hukkis on kokoajan kiinni.Pola kirjoitti:Hohhoi. Hermot alkaa menemään vaihteeksi. joka autossa samat ongelmat Jos jollain on kiinnostusta lainata ehjäää immua, sytkäkasettia, magneettiventtiiliä, hukkiksen kelloa, bypassventtiiliä, lambda-anturia tai koko mottoria jossain kuusamoa lähempää niin olisin ihan otettu Tänään tulppasin tuon huohotusletkun eikä vieläkään tunnu olevan ihan tikissään. Soitanko manaajan? Jos jollain sattuu olemaan vikakoodinluluaparaatti niin siitäkin voisi olla hyötyä.
Nii tuli koitettua ajaa W-letku irroitettuna muttei meno muuttunut silläkään tempulla kovin kummalliseksi
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
...paitsi jos vaikka hukkaportin tangon sokka on tippunna ja hukaportti läpättää auki koko ajan. Mikä tahansa putki voi olla rikki, bypass rikki tai putkiliitos voi olla auki turbon ja kaasuläpän väliltä.
Mutta jos w-letku irti alkaa ahtamaan, on syynä magneettiventtiili, mutta eihän T7-vena mene rikki koskaan ikinä milloinkaan?
Mutta jos w-letku irti alkaa ahtamaan, on syynä magneettiventtiili, mutta eihän T7-vena mene rikki koskaan ikinä milloinkaan?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
jos w-letku irti alkaa ahtamaan niin syynä voi olla kaikki muutkin mahdolliset painevuodot.peinu kirjoitti:...paitsi jos vaikka hukkaportin tangon sokka on tippunna ja hukaportti läpättää auki koko ajan. Mikä tahansa putki voi olla rikki, bypass rikki tai putkiliitos voi olla auki turbon ja kaasuläpän väliltä.
Mutta jos w-letku irti alkaa ahtamaan, on syynä magneettiventtiili, mutta eihän T7-vena mene rikki koskaan ikinä milloinkaan?
yks hyvä testi on irrottaa imukärsä ilmamassamittarilta ja kaasuläpältä paineputki, napata moottoripyörän sisukumi poikki ja kummankin pään ympärille. Sitten kompuralla painetta sisusgummiin ja kuunnellaan mistä sihisee jos on ahtovuotoja.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
reilu 300€ makssaa delta-autossa muuten tuo kaasuläppäkotelolta lähtevä letku
#3272
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Tuntuu melkein joka toisessa vanhemmassa T7 autossa olevan tuo ylempi evap takaiskuventtiili rikki.
Sitä vaan ei varsinkaan matalapaineissa huomaa koska ahdot rajoittuu vuotavalla suurinpiirtein sinne mihin ne muutenkin jäisivät.
Sitä vaan ei varsinkaan matalapaineissa huomaa koska ahdot rajoittuu vuotavalla suurinpiirtein sinne mihin ne muutenkin jäisivät.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Ahdot oli kateissa täälläkin ,takaiskut kunnossa mutta turbo jumissa joku roska oli turbiini puolella siipien ja kotelon välissä .
Toivottavasti ei ollut männänpalanen
Toivottavasti ei ollut männänpalanen
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Re: Ahtopaineet hukassa edelleen!
Saattaa toi tulppaus toimia sittenkin! Laitoin äsken bypassin letkun kiinni ja nyt tuntuis kulkeva Hyvä etten kerenny laittaa paaliin
#3272