Moi,
auto on vm. 2002 9-5 2.0t, ajettu vajaa 30tkm.
Ilmastointi ei toimi, eli ei puhalla kylmää muuten lämppäri ja puhallin toimivat normaalisti.
Moottorin suunnalta on myös kuulunut vaimeahkoa kohinaa, ei mitenkään "sairas" mutta aika selvästi pienillä kierroksilla erottuva ääni, sen kuulee parhaiten kun kierrokset sievästi laskevat kohti tyhjäkäyntiä, tiedä sitten liittyykö se ilmastointiin mitenkään vai onko se (osa) saapin normaalia käyntiääntä, merkistä ei mulla ole aiempaa kokemusta.
Aineelle on ollut jo hyvän aikaa tulossa joku uusi (ja hieno?) laite jolla imlastointeja tarkistetaan/huolletaan/korjataan, mutta sen tuleminen siis jostain syystä kestää...
Hain aiemmsta viesteistä ilmastointiin liittyviä juttuja, ja kunhan pihalle pääse kastumatta niin ainakin kompuran käyntiinlähtö pitää tarkistaa.
Mitäs muuta mun kannattais asialle tehdä? Ehdotuksia tarkistuskohteista tai muista paikoista jossa vian paikallistaminen ja korjaaminen onnistuvat? Paikkakunta on siis Oulu.
-Paavo
Ilmastointi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kylmän puuttumiseen on nimenomaan yksi todennäköinen syy minkä jo mainitsitkin; kompura ei pyöri. Syitä tähän on muutamia, tässä pari:
1. Sähkövika, eli kompuran magn. kytkin ei saa 12V. (tarkista sulake!)
2. Paineet (=kylmäaineet) kadonnut järjestelmästä--> vuoto jossain. Vaikea löytää ilman ammattilaisten apua...
Jos kompura kuitenkin pyörii, niin kokeile kompuralta lähteviä alumiiniputkia. Toisen pitää olla KYLMÄ ja toisen lämmin/kuuma. Jos näin on, mutta kylmää ei sisälle tule, voi vika piileksiä jumittavassa säätöläpässä puhalluskanavissa.
1. Sähkövika, eli kompuran magn. kytkin ei saa 12V. (tarkista sulake!)
2. Paineet (=kylmäaineet) kadonnut järjestelmästä--> vuoto jossain. Vaikea löytää ilman ammattilaisten apua...
Jos kompura kuitenkin pyörii, niin kokeile kompuralta lähteviä alumiiniputkia. Toisen pitää olla KYLMÄ ja toisen lämmin/kuuma. Jos näin on, mutta kylmää ei sisälle tule, voi vika piileksiä jumittavassa säätöläpässä puhalluskanavissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Moi,
-Paavo
Tuo oli syynä, jonkin anturin liitoksessa oli ollut pieni vuoto. Aineelta ystävällistä palvelua, koko remppa meni uuden ilmastointikoneen käyttöönoton piikkiin koulutuksena, eihän tuo iso vika ollut mutta kun ehdin aika monesti jo korjausta kyselemäänkin, jäi hyvä mieli loppujenlopuksi, takuuaikakin loppui puoli vuotta sitten. Se kone oli kuulemma paikallistanut vuodon, kuulostiaika fiksulta vehkeeltä.V.J.S kirjoitti:2. Paineet (=kylmäaineet) kadonnut järjestelmästä--> vuoto jossain. Vaikea löytää ilman ammattilaisten apua...
-Paavo