Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Päivää söörit.
Kävipä pari kuukautta sitten niin, että Garretti sanoi kerrasta työsopimuksen irti. No, uusi tuli tilalle (asennettuna 1368€), mutta käytös vanhaan verrattuna muuttui reilusti. Entisen aikana pirssi kiihtyi tasaisesti, kun junttas luntan pohjaan. Tämä uusi taas...
Esimerkki: Vauhtia 60km/h, kolmosella luntta pohjaan, auto lähtee aluksi hyvin kiihtymään, mutta 90-100:n kohdalla jää miettimään pariksi sekunniksi, että onko tuo ukko tosissaan? ja sitten taas mennään kunnolla. Tasaisessa ajossa tai normaalissa kiihdytyksessä ei mitään ongelmaa. Onkohan siitä hajoamassa bensapumppu tai joku muu "halpa" osa? Liikkeen takuuta (kulut 50/50) on jäljellä vielä kuukausi.
auto 9-5 2.0t Wagon -00, 203 tkm ajettu.
Kävipä pari kuukautta sitten niin, että Garretti sanoi kerrasta työsopimuksen irti. No, uusi tuli tilalle (asennettuna 1368€), mutta käytös vanhaan verrattuna muuttui reilusti. Entisen aikana pirssi kiihtyi tasaisesti, kun junttas luntan pohjaan. Tämä uusi taas...
Esimerkki: Vauhtia 60km/h, kolmosella luntta pohjaan, auto lähtee aluksi hyvin kiihtymään, mutta 90-100:n kohdalla jää miettimään pariksi sekunniksi, että onko tuo ukko tosissaan? ja sitten taas mennään kunnolla. Tasaisessa ajossa tai normaalissa kiihdytyksessä ei mitään ongelmaa. Onkohan siitä hajoamassa bensapumppu tai joku muu "halpa" osa? Liikkeen takuuta (kulut 50/50) on jäljellä vielä kuukausi.
auto 9-5 2.0t Wagon -00, 203 tkm ajettu.
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Veikkaan että on IMMUssa jotain häikkää.
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Tekeekö tuota joka kerta täyskaasu kiihdytyksessä? Vai satunnaisesti. Ensiksi kannattaa tosiaan tarkastaa asennuksen onnistuminen kuten 9-5T mainitsikin. Onko kaikki letkut ehjiä ja paikallaan. Voiko hukkaportin tanko jumittaa?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Moro taas.
Palasin tuosta äsken työreissulta ja kauppareissulla tuli taas kokeiltua. Sama homma... Letkut näytti olevan ehjiä. Turbon vaihdon teki paikallinen merkkihuolto. Itse en oikein ole tuosta autojen tekniikasta niin hyvin perillä, että löytäisin hukkaportteja yms. Voisitko ehkä vilkaista joku päivä White9-5 kun näyt asuvan paikkakunnalla?
Palasin tuosta äsken työreissulta ja kauppareissulla tuli taas kokeiltua. Sama homma... Letkut näytti olevan ehjiä. Turbon vaihdon teki paikallinen merkkihuolto. Itse en oikein ole tuosta autojen tekniikasta niin hyvin perillä, että löytäisin hukkaportteja yms. Voisitko ehkä vilkaista joku päivä White9-5 kun näyt asuvan paikkakunnalla?
9-5 2.3 Aero Sedan -00
9-5 2.0t Wagon -00
9-5 2.0t Wagon -00
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Voitaishan tuota jonain päivänä yhdessä ihmetellä, jos vaikka löydettäs joku syy.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Onko tämä vika jotenkin riippuvainen nopeudesta, vai tekeekö sitä joka vaihteella? Suosittelen sinullekin että tarkasta bensan haihdutuksen takaiskuventtiilit, vuotava/vikuroiva venttiili aiheuttaa ahtopaineen tippumista n.0.5bar ja kun venttiili menee kiinni niin paineet pomppaa sinne minne pitääkin. lue tämä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=80041
Edit:Toi sun auto olikin 2.0t eli ei taida paineet nousta tuota 0.5bar korkeammalle muutenkaan
.
Edit:Toi sun auto olikin 2.0t eli ei taida paineet nousta tuota 0.5bar korkeammalle muutenkaan
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Viimeksi muokannut jyyrä, Pe Touko 01, 2009 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Nykiikö/pätkiikö se selvästi?
Jos, niin voi olla liian kireälle asennettu hukkaportin varsi. Eli peruasahtopaine säädetty liian korkealle ja kun se toimii moottorinohjaukselle mittausreferenssinä ahtopaineelle, niin ahtopaine pääsee nousemaan liian korkealle jolloin mootorin ohjaus sulkee bensahanat hetkeksi?
Jos, niin voi olla liian kireälle asennettu hukkaportin varsi. Eli peruasahtopaine säädetty liian korkealle ja kun se toimii moottorinohjaukselle mittausreferenssinä ahtopaineelle, niin ahtopaine pääsee nousemaan liian korkealle jolloin mootorin ohjaus sulkee bensahanat hetkeksi?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Älkää hyvät ihmiset heittäkö euroja hukkaan merkkihuollon turbon vaihtoon. Merkkihuollon uusi turbo saab 9-5 vm.99 vaihdon kanssa n.1500€. Turbon huolto turboliikkeessä 200€. Kokonaan isompi päivitys 750€ jolla saa reilusti isomman turbon. Meitä vedätetään siis.
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Miksi ihmeessä vaihtaisit turbon?uskontuhooja kirjoitti:Älkää hyvät ihmiset heittäkö euroja hukkaan merkkihuollon turbon vaihtoon. Merkkihuollon uusi turbo saab 9-5 vm.99 vaihdon kanssa n.1500€. Turbon huolto turboliikkeessä 200€. Kokonaan isompi päivitys 750€ jolla saa reilusti isomman turbon. Meitä vedätetään siis.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Miksi ihmeessä vaihtaisit turbon?[/quote]
Miksiköhän yleensä laitetaan isompi turbo?
Varmaan sen takia että isommat turbot kestävät pitempään kuin pienet ja niitä käytetään samalla ahtopaineella kuin niitä pienempiä ettei tehot kasva liian isoiksi.
Ei.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Miksiköhän yleensä laitetaan isompi turbo?
Varmaan sen takia että isommat turbot kestävät pitempään kuin pienet ja niitä käytetään samalla ahtopaineella kuin niitä pienempiä ettei tehot kasva liian isoiksi.
Ei.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Juu, ja tuo 200€ varmaan auttaa just tuohon, aivan kuten huohotinpäivityskin!
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: Muuttunut käytös ahtimen vaihdon jälkeen
Tuntuu tapaus olevan vielä auki.
Tuliko ratkaisua siihen miksi hyytyy kesken kiihdytyksen?
Tuliko ratkaisua siihen miksi hyytyy kesken kiihdytyksen?
#3431