veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
elikkä kun ajaa tarpeeksi lujaa(en viitsi kertoa nopeuksia, ettei asia riistäydy käsistä) niin tuntuu siltä kun joku paikka olisi tukossa, ei vaan kulje.
just sain nykimisen ja sammuilun loppumaan niin sitte alkaa uusi vika
just sain nykimisen ja sammuilun loppumaan niin sitte alkaa uusi vika
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
riippuen setupista voipi joko voima loppua tai sitten nopeusrajoitin tulla mukaan peliin (vakiona näköjään 240km/h)vwkupla6 kirjoitti:elikkä kun ajaa tarpeeksi lujaa(en viitsi kertoa nopeuksia, ettei asia riistäydy käsistä) niin tuntuu siltä kun joku paikka olisi tukossa, ei vaan kulje.
just sain nykimisen ja sammuilun loppumaan niin sitte alkaa uusi vika
käytännössä perus stage 3 vempelekkin kuolee aika totaalisesti siinä 150 yläpuolella. ei vaan riitä puhti.
-
Janne #2769 stcf #40
Janne #2769 stcf #40
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Vaikio IC ainakin haittaa varsinkin kesäkeleillä. Suurimmassa osassa Stage 3:sia IC:tä ei vaihdeta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
joo en oo vielä kerjennyt laittamaan isompaa cooleria, ja kyllä se välillä tuntuu siltä että ahto putketkin käy iha stnan kuumina. talvella ei kyllä ollut tätä ongelmaa....... vieläkö tietäis minkä coolerin laittais, tai mikä olis suht sopiva sinne ilman suurempia muokkauksia. onko näillä kiinan coolerilla mitään virkaa
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Huomasin omassa autossa kanssa lauantaina kun oli lähes 20astetta lämmintä että eipä se Saab kiihy ihan niinkuin pitäis. Meinas joku juppi uuden mersun kans mennä ohi jyväskylässä rantaväylän liikennevaloissa mutta saapas piti pintansa ja selvisin säikähdyksellä . Täytyy pistää isompi ic tilaukseen kun vaan tietäisi että tekeekö niillä kiina ic:llä mitään?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Kyllä kiina kuulerit toimivat. Hirsch:ltä löytyy myös jos rahaa on ja ei viitsi suuremmin askarrella. Tietty jos enemmän kuin Stage3 tehoja on hakemassa niin tuo Hirsch:n oma jää pieneksi.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Oiskos tässä kyseessä jotkut Trionic seiskan "kevään sopeutumisviikot" häh?
Nimittäin itsekin kun vappuaattona lähdin ajelemaan Vaasasta kohti pohjoista, niin auto oli ajoittain ihan hengetön. GT 17 hajosi tasan vuosi sitten vappuna, samalla matkalla. Maalailinkin jo piruja seinille mystisen kirouksen muodossa, että ei se Mitsukaan kestä meidän vappumatkoja
No en tiedä syytä tukkoisuuteen, ei ollut paremmin mahdollisuutta tehdä diagnoosia tuolla reissun päällä: Tarkistin kaikki oleelliset letkut, irroitin ja kiinnitin DI-kasetin ja mankkuvenan liittimet, koitin kuunnella vuotoja puristelemalla ahtoletkuja yms.
Nappasin sitten vielä plussakengän irti akusta vartiksi, ennen paluumatkaa.
Siinähän se paluumatka menikin sitten tutun oloisilla tehoilla, nou proplem
Täytyy tutustua asiaan vielä, nyt oli eka reissu stage nelosella yli +15 celsiuksen lämpötilassa...
Nimittäin itsekin kun vappuaattona lähdin ajelemaan Vaasasta kohti pohjoista, niin auto oli ajoittain ihan hengetön. GT 17 hajosi tasan vuosi sitten vappuna, samalla matkalla. Maalailinkin jo piruja seinille mystisen kirouksen muodossa, että ei se Mitsukaan kestä meidän vappumatkoja
No en tiedä syytä tukkoisuuteen, ei ollut paremmin mahdollisuutta tehdä diagnoosia tuolla reissun päällä: Tarkistin kaikki oleelliset letkut, irroitin ja kiinnitin DI-kasetin ja mankkuvenan liittimet, koitin kuunnella vuotoja puristelemalla ahtoletkuja yms.
Nappasin sitten vielä plussakengän irti akusta vartiksi, ennen paluumatkaa.
Siinähän se paluumatka menikin sitten tutun oloisilla tehoilla, nou proplem
Täytyy tutustua asiaan vielä, nyt oli eka reissu stage nelosella yli +15 celsiuksen lämpötilassa...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Eikös tuon MapTun setinkin kanssa 4:ssa ole perus IC. Vasta 4++ on isompi IC. (Riippuu tosin vuosimallista)
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Juu, orkkiscooleri tähän munkin nelos-settiin kuuluu. Epäilen kyllä, ettei helteillä auto kovin pirteä ole, vaikka ilmastoinnin kennoakaan ei ole keulalla haittana.eklunto1 kirjoitti:Eikös tuon MapTun setinkin kanssa 4:ssa ole perus IC. Vasta 4++ on isompi IC. (Riippuu tosin vuosimallista)
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
Pitää kelien lämmetessä askarrella tallissa odottava kiina-IC kiinni, näkeepä sitten, miten softa osaa sopeutua
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: veto loppuu... suurissa nopeuksissa!
Käythän sitten turinoimassa sekä asennuksesta & toiminnasta tuonne "MIkä IC" topicciin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=52602. Jää katsos sitten jälkipolvillekin tuota pähkäiltävää.Termos kirjoitti:Juu, orkkiscooleri tähän munkin nelos-settiin kuuluu. Epäilen kyllä, ettei helteillä auto kovin pirteä ole, vaikka ilmastoinnin kennoakaan ei ole keulalla haittana.eklunto1 kirjoitti:Eikös tuon MapTun setinkin kanssa 4:ssa ole perus IC. Vasta 4++ on isompi IC. (Riippuu tosin vuosimallista)
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... 2&cid=2242
Pitää kelien lämmetessä askarrella tallissa odottava kiina-IC kiinni, näkeepä sitten, miten softa osaa sopeutua
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon