No ei se nyt kyllä oletusarvoisesti ole rikki. Todennäköistä kuitenkin on, että se hajoaa jossain välissä.raktorii kirjoitti: Siis tuo GT17 löytyy kaikista muista?
Eihän tuollaista sitten jaksa..ei oo ajatuksena samantien alkaa ahdinta vaihtamaan.
9-5 - uskallanko ostaa?
En pelkää mitään muutaman sadan ahdinta, mutta itselläni ei ole mitään paikkaa missä tehdä mitään remppaa, pitäisi siitä työstäkin sitten jollekin maksaa..9-5T kirjoitti:GT 17 löytyy 2.0t, 2.0T, 2,3t koneista ja ei löydy diesel, Aero, 3.0 ja 2.3T koneista.raktorii kirjoitti:Siis tuo GT17 löytyy kaikista muista? 8O
Eihän tuollaista sitten jaksa..ei oo ajatuksena samantien alkaa ahdinta vaihtamaan.
Jos käytetyssä autossa rupeaa pelkäämään muutaman sadan ahdinta suosittelen uutta autoa pitkällä takuulla.
Jos ostat liikkeestä niin eikös 6kk:n takuu mahtane koskea myös ahdinta?raktorii kirjoitti:En pelkää mitään muutaman sadan ahdinta, mutta itselläni ei ole mitään paikkaa missä tehdä mitään remppaa, pitäisi siitä työstäkin sitten jollekin maksaa..9-5T kirjoitti:GT 17 löytyy 2.0t, 2.0T, 2,3t koneista ja ei löydy diesel, Aero, 3.0 ja 2.3T koneista.raktorii kirjoitti:Siis tuo GT17 löytyy kaikista muista?
Eihän tuollaista sitten jaksa..ei oo ajatuksena samantien alkaa ahdinta vaihtamaan.
Jos käytetyssä autossa rupeaa pelkäämään muutaman sadan ahdinta suosittelen uutta autoa pitkällä takuulla.
Turbo on tosiaan pikkujuttu jos auto on muuten kunnossa. Kannattaa kokeilla se ilmastoinnin kalibrointi jotta tiedät ettei anna vikakoodeja.
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Aika vanhaa nostetaan mutta itsellä on ihan samat aprikoinnit. Foorumilla on useita kertomuksia lauenneista koneista. Iso farkku kiehtoo mutta suoraan sanoen huolestuttaa 9-5:n kesto. Kukkaro ei veny -04 mallin hankintaan -02 on ollut kiikarissa. Tietty kuva voi hiukan vääristyä kun foorumilta lueskelee hajonneista, onkohan niitä suhteessa kuinka paljon oikeasti. joka 4. vai joka 100. kone kun on lauennut...
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Jos ahtimessa on väsymisen merkkejä niin kannattaa tinkiä mitsun ahdin samaan rahaan. On todistettavasti ainakin joissain liikkeissä toiminut
#3272
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Kun ajattelee kuin paljon näitä on liikkeellä, niin veikkaisin isompaa lukua, tai vielä isompaa. Ne kenellä vehkeet toimii, ei yleensä kirjoittele tänne. Onneksi, sillä vois "täyttyä" voorumit äkkiä. Jos muillakin merkeillä olisi yhtä aktiivista porukkaa, niin vois niitä vikoja löytyä enemmän monista muista merkeistä. Kun vielä huomioidaan kilometrit mittarissa. Itselläni on ollu saappeja vuodesta -80 ja tämä femma ehdottomasti mukavinRafu kirjoitti:Aika vanhaa nostetaan mutta itsellä on ihan samat aprikoinnit. Foorumilla on useita kertomuksia lauenneista koneista. Iso farkku kiehtoo mutta suoraan sanoen huolestuttaa 9-5:n kesto. Kukkaro ei veny -04 mallin hankintaan -02 on ollut kiikarissa. Tietty kuva voi hiukan vääristyä kun foorumilta lueskelee hajonneista, onkohan niitä suhteessa kuinka paljon oikeasti. joka 4. vai joka 100. kone kun on lauennut...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Eiköhän tämä keskustelu jo vastannut kysymykseesi. Jätä väliin noin vanha ja tuon hintainen. Itsellä 2 hajonnutta 9-5 mallia, vuosiltaan -03 ja ajettu oli reilu 150 tkm. Hintaa oli 11990 e. Näistä autoista meni kirjaimillisesti kaikki vaikka oli mukamas merkkihuollettu. Tuolla hinnalla saat uudempaa,vähän ajetumpaa saksalaista ja ruotsalaista.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Joo, kyllä se 9-5 on surkea peli. Mullakin menny muutaman viikon aikana toista tonnia osiin... Vaikka se taitaakin olla sen puun syy joka oli sattunut nokan eteen ;c).
Oikeasti siis minulla on neljäs 9-5. Yhden ostanut uutena, yhden 40 tkm ajettuna, yhden 167 tkm ajettuna (yhä omistuksessa) ja yhden 274 tkm ajettuna (yhä omistuksessa). Eikä pelota yhtään.
Remppaa on ollut todella vähän. Ei sen enempää kuin neljässä omistamassani tonnarissakaan. Tai n määrässä omistamassani og satkussa.
Täällä foorumilla ongelmat ylikorostuvat.
Oikeasti siis minulla on neljäs 9-5. Yhden ostanut uutena, yhden 40 tkm ajettuna, yhden 167 tkm ajettuna (yhä omistuksessa) ja yhden 274 tkm ajettuna (yhä omistuksessa). Eikä pelota yhtään.
Remppaa on ollut todella vähän. Ei sen enempää kuin neljässä omistamassani tonnarissakaan. Tai n määrässä omistamassani og satkussa.
Täällä foorumilla ongelmat ylikorostuvat.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Saabissa vikoja mutta muuten ominaisuudet loistavat.Ei taida sellaista autoa ollakkaan mikä nykyään kestäisi.Sivusta seurannut että,taitaa Korealaiset olla parhaimpia,kestoltaan.
Eisole poika mikhään.
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Foorumilta löytyikin infoa.
37 Saabissa tuhannesta on Trygg-hansan mukaan ollut moottorivaurio kun taas keskiarvo on viisi tuhannesta.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Saabissa nuo moottoriongelmat korostuu kun yhdistetään ylipitkä öljynvaihtoväli, huohotinsysteemin suunnitteluvirhe ja jatkuva kaupunkiajo. kaiken kruunaa garretilta tullut viallinen turbosatsi vuonna -01.
Moottoriongelmia ei ole ollut juurikaan autoilla jotka ovat keränneet paljon kilometrejä toisinkuin yksilöt joilla on ajettu kaupunkiajoa muutama hassu kilometri päivässä.
Tuo -04 on ollut meillä uudesta asti ja ainoa vika tähän mennessä (ajettu 92tkm) on ollut akku joka rupesi vuotamaan saumastaan ja kesän aikana vaihdan termarin. Öljyt on tosin vaihdettu 10tkm välein.
-03:n kanssa on toivonmukaan yhtä viatonta matkantaittamista. Passatin kanssa elo rupesi riittämään kun ylläpitokulut alkoi olla S-Audin luokkaa
Moottoriongelmia ei ole ollut juurikaan autoilla jotka ovat keränneet paljon kilometrejä toisinkuin yksilöt joilla on ajettu kaupunkiajoa muutama hassu kilometri päivässä.
Tuo -04 on ollut meillä uudesta asti ja ainoa vika tähän mennessä (ajettu 92tkm) on ollut akku joka rupesi vuotamaan saumastaan ja kesän aikana vaihdan termarin. Öljyt on tosin vaihdettu 10tkm välein.
-03:n kanssa on toivonmukaan yhtä viatonta matkantaittamista. Passatin kanssa elo rupesi riittämään kun ylläpitokulut alkoi olla S-Audin luokkaa
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: 9-5 - uskallanko ostaa?
Juurikin näin. Omalla käyttömasiinalla (2.3t -98/99) meni juuri 300 tkm rikki. Garrettikin on vielä alkuperäinen ja jopa viimeaikainen huoli savutuksesta oli ilmeisesti hiukan ennenaikainen (öljyt oli täytetty hiukan yli max:in - nyt ei enää pölläyttele, kun on max-tasolla), mutta ans kattoo ny - vaihtamiseen on varauduttu henkisesti jo. Huohotin oli alkuperäinen versio noin 287 tkm asti. Venttiilikopan alla oli kurkistettaessa ihan kirkasta ja siistiä. Jakopäät, nostimet yms. on alkuperäiset, eikä koneesta tule mitään normaalista poikkeavaa melua niillä.Maikki kirjoitti:Saabissa nuo moottoriongelmat korostuu kun yhdistetään ylipitkä öljynvaihtoväli, huohotinsysteemin suunnitteluvirhe ja jatkuva kaupunkiajo. kaiken kruunaa garretilta tullut viallinen turbosatsi vuonna -01.
Moottoriongelmia ei ole ollut juurikaan autoilla jotka ovat keränneet paljon kilometrejä toisinkuin yksilöt joilla on ajettu kaupunkiajoa muutama hassu kilometri päivässä.
Masiinalla on veivattu melkein pelkästään pitkää siivua lämpimällä koneella. Huoltovälit normaalit (noin 20 tkm) noin 200 tkm asti ja sen jälkeen omahuollolla öljyt uusiksi aina kympin välein.
Toki tuonikäisessä on aina jotain laitettavaa - varsinkin, jos harrastaa ennakkohuoltamista. Mutta siis hysteeristä pelkoa ei kannata kokea - edes vanhempien vuosimallien osalta. Tietysti mitä uudempi, sitä uudempi, ja nythän jopa aika tuoreita vuosimallejahan löytyy etsimällä aika maltillisilla hinnoilla. Ja jollei Suomesta löydä, niin poikkeaa länsinaapurin lähes rajattomasta valikoimasta poimimassa.
Oleellisesti tuskin millään muulla autolla ajelee noin edullisia kilometrejä noin mukavasti olettaen oman huoltotoiminnan onnistuvan. Vastaavasti jos pitäisi aina raahata johonkin Länsi-Autoon tai Metroon saamaan annos listahintaisia merkkiosia ja merkkiliikkeen työaikaa, niin oltaisiin varmaan kustannuksissa kilpailukykyisiä paljon jalompien merkkien kustannusten kanssa...
E