Turbosta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja andr »

miten toimia jos videon mukainen tilanne tulee ... voiko ajaa
100 m
1 km
100 km ?

minkälaiset vauriot voi syntyä jos ajaa rikkinäisellä vispillä ?

/r
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja masas »

Empä ajelis, jos tuo "vispilä" "jakautuu" niin saman ilmiön ja fiiliksen voit todeta laittamalla kiviä tehosekoittimeen :wink: Ts. jos irtokappaleita menee imusarjaan, niin ekana tulilinjalla on venttiilit, sitten männät ja kiertokanget, eli aika totaalinen konerikko huonolla tsägällä.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
andr
"Ruisku"
Viestit: 118
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja andr »

ok!
kiitos vihjeestä
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

Vuotaa öljyä mistä?? Mulle sanottiin merkkihuollossa että turbo on rikki kun vuotaa öljyä by-pass ventiilin vierestä ja savuttaa sinistä savua vaihtaessa ja kiihdyttäessä.(savutus oli sinistä usvaa, ja hävetti pahasti)Soitto pro-turbolle josta ohjeistettiin katsomaan cooleri. Eli turbon painepuoli kuiva coolerin jälkeinen öljyssä. Merkkihuolto sanoi että turbo pitää vaihtaa H.1500€. Pro-turbo sanoi että huohottajassa vika. pyysin huohottimen päivityksen huollossa(105€ merkkihuollon hinta). Savutus loppui siihen paikkaan kuten myös öljyn valutus by-passin vierestä eli selvisin 105€:n osalla asiasta mistä peloteltiin männillä turbolla yms.. suurin osa saabin pölläytyksistä on juuri huohottimen ongelmia jotka aiheuttaa konerikon jos asiaa ei korjata. Silloin turbo on rikki jos coolerille menevä putki on öljyinen!!!Saabissa on joko mitsubishinturbo joka kestää 600tkm tai garret joka toimii 300tkm:a.
st16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Tammi 01, 2008 16:48
Paikkakunta: Tornio

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja st16 »

Lukeeko Saabin alkuperäisessä Garretissa "Saab", siinä mihin on stanssattu muutkin tiedot? Itellä on 260tkm ajettu auto ja vaihdoin siihen eilen Mitsun tilalle, vanhassa Garretissa ei tuota Saabia lukenut, joten tulipa mieleen että oisko ollu toinen Garretti menossa. Oli muuten "vain" 8mm päittäisvälystä eikä öljypölähdyksiä tullu kuin pari kertaa, muutenkin turbo tuntui toimivan ihan hyvin. Ois varmaan riitänyt tuo huohotinpäivitys. :D
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Pola »

Pola kirjoitti:Itellä vähän samanlaisia ongelmia tänään. Toivottavasti tuo nyt johtuu ahtimesta, mutta näytti jokseenkin tältä http://www.youtube.com/watch?v=56EVqmlEziU :lol:
vissiin pitää laittaa huonotinpäivitystä tilaukseen :lol:
#3272
remli
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 14:10

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja remli »

Itselläni leves tuommonen Garretin vastikään. Ajelin Hämeenlinnan moottoritietä tasaista ~130km/h kun yllättäen kuului ääni aivan kuin etulasi olisi rikkoontunut (semmoinen kertaräsähdys, olisko Turbon siiville tapahtunut jotain). En huomannut lasissa kuitenkaan mitään vikaa enkä autossa muutenkaan joten jatkoin matkaa. Tankkasin auton Hämeenlinnassa jonka jälkeen huomasin ensimmäisiä satunnaisia pöllähdyksiä vaihdetta vaihtaessa. Lopulta tehot alkoi häviämään ja ajo piti jättää kesken. Hintaa vastaavan turbon vaihdolle + tiivisteet + uudet öljyt tuli ~1350€.
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

joo olet oikeassa kestosta, se oli liikkeen arvio.
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika.. :roll:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Katson itseni viisaammaksi, eli: Poistu takaisin sinne Suoli24:lle mistä tänne suolluitkin. Provo haisee ja pahasti jo seitsemässä jutussasi eri ketjuissa, ja jopa enemmän kuin muka väkisin 40Km Turbo hajalla ajetun Saabin kone.

Jos taas olet noin tyhmä mitä viestissäsi ja autonkäyttötavoissasi kuvailit, suosittelisin luopumaan koko Autoilusta ja siirtymään vaikkapa murheettomaan Tojota- nimiseen kaikenkansan Ladankorvikkeeseen.
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

:lol: Kyllä se ladakin saabin voittaa luotettavuudellaan ja paremmuudellaan.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2577
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Termos »

uskontuhooja kirjoitti:Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika.. :roll:
Rupea etsimään toista foorumia mukahauskalle harrastuksellesi.
En sano trolliksi, sehän ois arvonimi moiselle #¤?"!" , häiriölle :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

uskontuhooja kirjoitti::lol: Kyllä se ladakin saabin voittaa luotettavuudellaan ja paremmuudellaan.
Onhan sinulla nyt varmasti tarpeeksi käsipyyhkeitä tai talouspaperia ettei suotta vanhempiesi tietokone ja pöytänsä sotkeennu?
qwerty
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 13:14

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja qwerty »

Äh ja puh, niin kävi, että oman 9-5:n turbo losahti tuossa eilen Nelostiellä. Paksua savua puski, turbon tehot hävisivät ja kone alkoi pahasti köhiä. Saab-huollossa panevat kuntoon n 1300 eurolla. Kun tätä viestiketjua selaa, hinta taitaa olla ihan realistinen, vaikka tuo aika suolaiselta maistuukin.

1,5-vuotisen Saab-uran ensimmäinen kunnon murhe. :?
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Pola »

Noniin! Sai tässä viime viikolla aikaseks sen verran että ruuvas vanhan ahtimen irti.

http://www.youtube.com/watch?v=RtL7LOgxA6s

Ei auttant huohotinpäivitys tällä kertaa :D
#3272
Vastaa Viestiin