Turbosta
Re: Turbosta
miten toimia jos videon mukainen tilanne tulee ... voiko ajaa
100 m
1 km
100 km ?
minkälaiset vauriot voi syntyä jos ajaa rikkinäisellä vispillä ?
/r
100 m
1 km
100 km ?
minkälaiset vauriot voi syntyä jos ajaa rikkinäisellä vispillä ?
/r
Re: Turbosta
Empä ajelis, jos tuo "vispilä" "jakautuu" niin saman ilmiön ja fiiliksen voit todeta laittamalla kiviä tehosekoittimeen
Ts. jos irtokappaleita menee imusarjaan, niin ekana tulilinjalla on venttiilit, sitten männät ja kiertokanget, eli aika totaalinen konerikko huonolla tsägällä.

saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Turbosta
ok!
kiitos vihjeestä
kiitos vihjeestä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta
Vuotaa öljyä mistä?? Mulle sanottiin merkkihuollossa että turbo on rikki kun vuotaa öljyä by-pass ventiilin vierestä ja savuttaa sinistä savua vaihtaessa ja kiihdyttäessä.(savutus oli sinistä usvaa, ja hävetti pahasti)Soitto pro-turbolle josta ohjeistettiin katsomaan cooleri. Eli turbon painepuoli kuiva coolerin jälkeinen öljyssä. Merkkihuolto sanoi että turbo pitää vaihtaa H.1500€. Pro-turbo sanoi että huohottajassa vika. pyysin huohottimen päivityksen huollossa(105€ merkkihuollon hinta). Savutus loppui siihen paikkaan kuten myös öljyn valutus by-passin vierestä eli selvisin 105€:n osalla asiasta mistä peloteltiin männillä turbolla yms.. suurin osa saabin pölläytyksistä on juuri huohottimen ongelmia jotka aiheuttaa konerikon jos asiaa ei korjata. Silloin turbo on rikki jos coolerille menevä putki on öljyinen!!!Saabissa on joko mitsubishinturbo joka kestää 600tkm tai garret joka toimii 300tkm:a.
Re: Turbosta
Lukeeko Saabin alkuperäisessä Garretissa "Saab", siinä mihin on stanssattu muutkin tiedot? Itellä on 260tkm ajettu auto ja vaihdoin siihen eilen Mitsun tilalle, vanhassa Garretissa ei tuota Saabia lukenut, joten tulipa mieleen että oisko ollu toinen Garretti menossa. Oli muuten "vain" 8mm päittäisvälystä eikä öljypölähdyksiä tullu kuin pari kertaa, muutenkin turbo tuntui toimivan ihan hyvin. Ois varmaan riitänyt tuo huohotinpäivitys. 

#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Re: Turbosta
vissiin pitää laittaa huonotinpäivitystä tilaukseenPola kirjoitti:Itellä vähän samanlaisia ongelmia tänään. Toivottavasti tuo nyt johtuu ahtimesta, mutta näytti jokseenkin tältä http://www.youtube.com/watch?v=56EVqmlEziU

#3272
Re: Turbosta
Itselläni leves tuommonen Garretin vastikään. Ajelin Hämeenlinnan moottoritietä tasaista ~130km/h kun yllättäen kuului ääni aivan kuin etulasi olisi rikkoontunut (semmoinen kertaräsähdys, olisko Turbon siiville tapahtunut jotain). En huomannut lasissa kuitenkaan mitään vikaa enkä autossa muutenkaan joten jatkoin matkaa. Tankkasin auton Hämeenlinnassa jonka jälkeen huomasin ensimmäisiä satunnaisia pöllähdyksiä vaihdetta vaihtaessa. Lopulta tehot alkoi häviämään ja ajo piti jättää kesken. Hintaa vastaavan turbon vaihdolle + tiivisteet + uudet öljyt tuli ~1350€.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta
joo olet oikeassa kestosta, se oli liikkeen arvio.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta
Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika..
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika..

Re: Turbosta
Katson itseni viisaammaksi, eli: Poistu takaisin sinne Suoli24:lle mistä tänne suolluitkin. Provo haisee ja pahasti jo seitsemässä jutussasi eri ketjuissa, ja jopa enemmän kuin muka väkisin 40Km Turbo hajalla ajetun Saabin kone.
Jos taas olet noin tyhmä mitä viestissäsi ja autonkäyttötavoissasi kuvailit, suosittelisin luopumaan koko Autoilusta ja siirtymään vaikkapa murheettomaan Tojota- nimiseen kaikenkansan Ladankorvikkeeseen.
Jos taas olet noin tyhmä mitä viestissäsi ja autonkäyttötavoissasi kuvailit, suosittelisin luopumaan koko Autoilusta ja siirtymään vaikkapa murheettomaan Tojota- nimiseen kaikenkansan Ladankorvikkeeseen.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta

Re: Turbosta
Rupea etsimään toista foorumia mukahauskalle harrastuksellesi.uskontuhooja kirjoitti:Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika..
En sano trolliksi, sehän ois arvonimi moiselle #¤?"!" , häiriölle

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Turbosta
Onhan sinulla nyt varmasti tarpeeksi käsipyyhkeitä tai talouspaperia ettei suotta vanhempiesi tietokone ja pöytänsä sotkeennu?uskontuhooja kirjoitti:Kyllä se ladakin saabin voittaa luotettavuudellaan ja paremmuudellaan.
Re: Turbosta
Äh ja puh, niin kävi, että oman 9-5:n turbo losahti tuossa eilen Nelostiellä. Paksua savua puski, turbon tehot hävisivät ja kone alkoi pahasti köhiä. Saab-huollossa panevat kuntoon n 1300 eurolla. Kun tätä viestiketjua selaa, hinta taitaa olla ihan realistinen, vaikka tuo aika suolaiselta maistuukin.
1,5-vuotisen Saab-uran ensimmäinen kunnon murhe.
1,5-vuotisen Saab-uran ensimmäinen kunnon murhe.

Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: Turbosta
Noniin! Sai tässä viime viikolla aikaseks sen verran että ruuvas vanhan ahtimen irti.
http://www.youtube.com/watch?v=RtL7LOgxA6s
Ei auttant huohotinpäivitys tällä kertaa
http://www.youtube.com/watch?v=RtL7LOgxA6s
Ei auttant huohotinpäivitys tällä kertaa

#3272