Turbosta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

joo olet oikeassa kestosta, se oli liikkeen arvio.
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika.. :roll:
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Katson itseni viisaammaksi, eli: Poistu takaisin sinne Suoli24:lle mistä tänne suolluitkin. Provo haisee ja pahasti jo seitsemässä jutussasi eri ketjuissa, ja jopa enemmän kuin muka väkisin 40Km Turbo hajalla ajetun Saabin kone.

Jos taas olet noin tyhmä mitä viestissäsi ja autonkäyttötavoissasi kuvailit, suosittelisin luopumaan koko Autoilusta ja siirtymään vaikkapa murheettomaan Tojota- nimiseen kaikenkansan Ladankorvikkeeseen.
uskontuhooja
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja uskontuhooja »

:lol: Kyllä se ladakin saabin voittaa luotettavuudellaan ja paremmuudellaan.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Termos »

uskontuhooja kirjoitti:Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika.. :roll:
Rupea etsimään toista foorumia mukahauskalle harrastuksellesi.
En sano trolliksi, sehän ois arvonimi moiselle #¤?"!" , häiriölle :mrgreen:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

uskontuhooja kirjoitti::lol: Kyllä se ladakin saabin voittaa luotettavuudellaan ja paremmuudellaan.
Onhan sinulla nyt varmasti tarpeeksi käsipyyhkeitä tai talouspaperia ettei suotta vanhempiesi tietokone ja pöytänsä sotkeennu?
qwerty
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 13:14

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja qwerty »

Äh ja puh, niin kävi, että oman 9-5:n turbo losahti tuossa eilen Nelostiellä. Paksua savua puski, turbon tehot hävisivät ja kone alkoi pahasti köhiä. Saab-huollossa panevat kuntoon n 1300 eurolla. Kun tätä viestiketjua selaa, hinta taitaa olla ihan realistinen, vaikka tuo aika suolaiselta maistuukin.

1,5-vuotisen Saab-uran ensimmäinen kunnon murhe. :?
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Pola »

Noniin! Sai tässä viime viikolla aikaseks sen verran että ruuvas vanhan ahtimen irti.

http://www.youtube.com/watch?v=RtL7LOgxA6s

Ei auttant huohotinpäivitys tällä kertaa :D
#3272
moke
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 21:37

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja moke »

Minä maksoin garretista 760€ ja töistä 170€ vuosi sitten.Hyvin on garret pelittännä ainakin vielä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie taannoin tuossa kertoilin että vaihdoin turbon (GT17) välyksettömään käytettyyn. Kerkeisin jo iloita, että öljynkulutus on nyt kurissa. Joo, siis kyllä se väheni puoleen, muttei loppunut kokonaan.

Faktoja:
-öljyä menee 1l/2000km
-öljypohja on siisti
-imusihdissä ei ollut karstaa paria naurettavan pientä hitusta lukuunottamatta
-venttiilikoppa sisältä siisti (samanlaisia on ollut muissakin autoissa, eli sellaisessa sellainen tummanruskea pinta)
-savuttaa öljynkäryistä savua kylmäkäynnistyksessä hetken aikaa
-huohotuksen putkien läpi menee ilma nätisti
-ei karstaa huohotusputkissa/letkuissa
-turbossa ei välystä
-siivet pyörii nätisti

Mikähän tota rotteloa vaivaa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Pola »

tosta garretin ahtimesta menee tiivisteet huonoksi. Itellä vuos ainakin sieltä edellisessä autossa vaikka ei ollut klappia suuntaan eikä toiseen. Mutta ei siihenkään koskaan viittä litraa tarvinut vaihtovälillä öljyä lisätä :o
#3272
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, eli tiivisteet pettää, vaikkei välyksiä. Perskuta, noi vanhat 80-luvun garretit sentään meni ihan horoiksi laakereiltaankin ennensavumerkkejä. Taitaa joutua hankkimaan ihan uuden ahtimen tohon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Pola »

tässähän voi kohta ruveta jo suunnittelemaan kimppatilausta :D
#3272
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Pola kirjoitti:tosta garretin ahtimesta menee tiivisteet huonoksi. Itellä vuos ainakin sieltä edellisessä autossa vaikka ei ollut klappia suuntaan eikä toiseen. Mutta ei siihenkään koskaan viittä litraa tarvinut vaihtovälillä öljyä lisätä :o
Jos siitä vain tiivisteet hajoo niin eikö tuo korjaussarja pitäisi lisätä käyttöikää toiset mokomat :?: varsinkin jos ei klappia esiinny...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turbosta

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kipe_9000 kirjoitti:
Jos siitä vain tiivisteet hajoo niin eikö tuo korjaussarja pitäisi lisätä käyttöikää toiset mokomat :?: varsinkin jos ei klappia esiinny...
Mistä saa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin