Turbosta
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta
joo olet oikeassa kestosta, se oli liikkeen arvio.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta
Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika..![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Turbosta
Katson itseni viisaammaksi, eli: Poistu takaisin sinne Suoli24:lle mistä tänne suolluitkin. Provo haisee ja pahasti jo seitsemässä jutussasi eri ketjuissa, ja jopa enemmän kuin muka väkisin 40Km Turbo hajalla ajetun Saabin kone.
Jos taas olet noin tyhmä mitä viestissäsi ja autonkäyttötavoissasi kuvailit, suosittelisin luopumaan koko Autoilusta ja siirtymään vaikkapa murheettomaan Tojota- nimiseen kaikenkansan Ladankorvikkeeseen.
Jos taas olet noin tyhmä mitä viestissäsi ja autonkäyttötavoissasi kuvailit, suosittelisin luopumaan koko Autoilusta ja siirtymään vaikkapa murheettomaan Tojota- nimiseen kaikenkansan Ladankorvikkeeseen.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: La Touko 02, 2009 23:39
Re: Turbosta
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Turbosta
Rupea etsimään toista foorumia mukahauskalle harrastuksellesi.uskontuhooja kirjoitti:Auttakaas viisaammat porsiko se turbo nyt sit totaalisesti. kokeiltaessa sitä kuuluisaa huippunopeutta (suljetulla alueella tietty) sininen pölläys ja tehot hävisi. Auto kulki 120 km/h enää. 40km ajettuani rupesi nykimään, ei väännä, meinasi hyytyä nykien tien poskeen kun kaasua painamalla ei tapahtunut mitään. Välillä peitti tienoon kuin savukranaatteja joku heittelisi. Ilman vetoa kiertää, muttei veto päällä mitään eloa. Kiva helinä kuuluu jostain??
Turbolla ajettu 60tkm. Rupeanko etsimään niitä turbon irroitus ohjeita vai mitä mieltä, tuskin elektroniikka vika..
En sano trolliksi, sehän ois arvonimi moiselle #¤?"!" , häiriölle
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Turbosta
Onhan sinulla nyt varmasti tarpeeksi käsipyyhkeitä tai talouspaperia ettei suotta vanhempiesi tietokone ja pöytänsä sotkeennu?uskontuhooja kirjoitti:Kyllä se ladakin saabin voittaa luotettavuudellaan ja paremmuudellaan.
Re: Turbosta
Äh ja puh, niin kävi, että oman 9-5:n turbo losahti tuossa eilen Nelostiellä. Paksua savua puski, turbon tehot hävisivät ja kone alkoi pahasti köhiä. Saab-huollossa panevat kuntoon n 1300 eurolla. Kun tätä viestiketjua selaa, hinta taitaa olla ihan realistinen, vaikka tuo aika suolaiselta maistuukin.
1,5-vuotisen Saab-uran ensimmäinen kunnon murhe.![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
1,5-vuotisen Saab-uran ensimmäinen kunnon murhe.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Saab 9-5 Wagon Linear 2.0t -02
Re: Turbosta
Noniin! Sai tässä viime viikolla aikaseks sen verran että ruuvas vanhan ahtimen irti.
http://www.youtube.com/watch?v=RtL7LOgxA6s
Ei auttant huohotinpäivitys tällä kertaa![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.youtube.com/watch?v=RtL7LOgxA6s
Ei auttant huohotinpäivitys tällä kertaa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#3272
Re: Turbosta
Minä maksoin garretista 760€ ja töistä 170€ vuosi sitten.Hyvin on garret pelittännä ainakin vielä.
Re: Turbosta
Mie taannoin tuossa kertoilin että vaihdoin turbon (GT17) välyksettömään käytettyyn. Kerkeisin jo iloita, että öljynkulutus on nyt kurissa. Joo, siis kyllä se väheni puoleen, muttei loppunut kokonaan.
Faktoja:
-öljyä menee 1l/2000km
-öljypohja on siisti
-imusihdissä ei ollut karstaa paria naurettavan pientä hitusta lukuunottamatta
-venttiilikoppa sisältä siisti (samanlaisia on ollut muissakin autoissa, eli sellaisessa sellainen tummanruskea pinta)
-savuttaa öljynkäryistä savua kylmäkäynnistyksessä hetken aikaa
-huohotuksen putkien läpi menee ilma nätisti
-ei karstaa huohotusputkissa/letkuissa
-turbossa ei välystä
-siivet pyörii nätisti
Mikähän tota rotteloa vaivaa?
Faktoja:
-öljyä menee 1l/2000km
-öljypohja on siisti
-imusihdissä ei ollut karstaa paria naurettavan pientä hitusta lukuunottamatta
-venttiilikoppa sisältä siisti (samanlaisia on ollut muissakin autoissa, eli sellaisessa sellainen tummanruskea pinta)
-savuttaa öljynkäryistä savua kylmäkäynnistyksessä hetken aikaa
-huohotuksen putkien läpi menee ilma nätisti
-ei karstaa huohotusputkissa/letkuissa
-turbossa ei välystä
-siivet pyörii nätisti
Mikähän tota rotteloa vaivaa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbosta
tosta garretin ahtimesta menee tiivisteet huonoksi. Itellä vuos ainakin sieltä edellisessä autossa vaikka ei ollut klappia suuntaan eikä toiseen. Mutta ei siihenkään koskaan viittä litraa tarvinut vaihtovälillä öljyä lisätä ![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
#3272
Re: Turbosta
Joo, eli tiivisteet pettää, vaikkei välyksiä. Perskuta, noi vanhat 80-luvun garretit sentään meni ihan horoiksi laakereiltaankin ennensavumerkkejä. Taitaa joutua hankkimaan ihan uuden ahtimen tohon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbosta
Jos siitä vain tiivisteet hajoo niin eikö tuo korjaussarja pitäisi lisätä käyttöikää toiset mokomatPola kirjoitti:tosta garretin ahtimesta menee tiivisteet huonoksi. Itellä vuos ainakin sieltä edellisessä autossa vaikka ei ollut klappia suuntaan eikä toiseen. Mutta ei siihenkään koskaan viittä litraa tarvinut vaihtovälillä öljyä lisätä
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: Turbosta
Mistä saa?Kipe_9000 kirjoitti:
Jos siitä vain tiivisteet hajoo niin eikö tuo korjaussarja pitäisi lisätä käyttöikää toiset mokomatvarsinkin jos ei klappia esiinny...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01