Mitä tuo tarkoittaa?Maikki kirjoitti:Hyvä puoli 2.0/2.3t vectorissa aeroon verrattuna on tietty valinnanvapaus softa- ja tekniikkamuutoksissa.
9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Samaa ihmettelen, kun aerossa on kaikki hilut jo valmiina, ei tarvi heti mitään softia miettiä, ja samoin alusta ja jarrut tikissä jo tehtaalta sekä esp takuuvarmasti mukana 02 alkaen.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Aero Hirsch sen pitää olla
Jarrut ja alusta perus Aeroa paremmat, eikä tehoakaan ole koskaan liikaa, vaikka joku joskus totesi että 250HP on maksimi etuvetoiselle autolle 


Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Löytyyköhän jostakin noiden varustepakettien nimiä/sisältöä jostain tavalliselle kuolevaiselle. Oivalsin nimittäin juuri, että aiemmin tässä osastossa Patsen kommenttiin liitetyssä kuvassa oleva sisustus on presiis sama kun meitsin lineaarissa. Kuvan perusteella tunnistin juuri äsken sport-jakkarat autostani.
Kulkuvälineenä enää maastopyörä (vaikka ajokortti on taskussa)
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Tuosta tohtisin olla hiukan eri mieltä koska itse hankin joulukuussa -03 uuden my-04 Vectorin jossa oli pelkkä TCS. ESP olisi pitänyt ruksata erikseen. Sivuhuomautuksena mainitakoon että olisi kannattanut ruksata.Mimmi kirjoitti: Isot jarrut löytyvät molemmista päistä niin Aerossa, kuin D308:ssa my-02->
Vectoreissakin on suurimmassa osassa matalampi alusta, ei ainoastaan Aerossa.
ESP tuli my-04 vakioksi.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Kuinka suuri ero nelivaihteiseen? Ero kuin yö ja päivä vai hiukan parempi..? Budjetti alkaa hirvittää ja vahhemmat alkaa kiinnostaa..patse kirjoitti: 2002 faceliftin yhteydessä tuli 5-vaihteinen automaattilaatikko.

"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Uudempi automaatti on taloudellisempi ja muutenkin toiminnaltaan parempi. Suosittelen lämpimästi M2004 tai uudempaa toimivan huohotinjärjestelmän takia.
Eski
Eski
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Lähinnä sitä ajoin takaa virihommassa että 2.0t vectorin voi vireistää ihan omien mielihalujensa mukaan välille 185 - niin paljon kuin lompakko sietää ja lähtökohta on halvempi kuin Aero. Ei tartte heti mennä +270hv lukemiin
Minäkin taidan tyytyä (aluksi) saabin omaan softaan. Pitännee alusta jaturbo päivittää ennenkuin ottaa enemmän potkua ulos.
ESP tuli vakioksi mallivuoden -05 autoihin joten syksyllä -04 rekisteröidyistä autoista tuo löytyy.

Minäkin taidan tyytyä (aluksi) saabin omaan softaan. Pitännee alusta jaturbo päivittää ennenkuin ottaa enemmän potkua ulos.
ESP tuli vakioksi mallivuoden -05 autoihin joten syksyllä -04 rekisteröidyistä autoista tuo löytyy.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Täältä löytyisi saab esite vuodelta 2002 jossa lista vakiovarusteista eri malleissa, mainittakoon muutama joita tässä keskustelussa esiintyy :urheilulliset istuimet - vain vector ja aero, Nahkaverhoilu - vain Arc, ajotieturi ja vak.nop.säädin - kaikki paitsi linear, Kevytmetalli vanteet - kaikki paitsi linear, Sähkötoimiset etuistuimet - ei missään vakiona, jne, jne, eli tilaamalla on saanut " lähes kaikkia varusteita kaikkiin " tämän kirjan mukaan. Ilmeisesti oman autoni ( vector -03 ) sid 2 ja as 2 ovat myös rastitettu tilattaessa ? Esp, eberi, parkkitutka, sähköpenkki lienevät myös veloittaneet kukkaroa ?
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Olet oikeassa vanteista, alarivillä suluissa lukee seuraavaa ( kevytmetalli vanteet linear varustelussa vakiona vain 3.0 v6 tid.ssä
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Ilmeisesti olisi pitänyt tarkentaa tuota omaa vastausta ESP:stä että jos auto on runkonumeroltaan -05 niin on vakiovaruste 

9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Onko jarrut 05 Aerossa passelit 02 vectoriin? Kannattaako takajarruja "päivittää" Aeron jarruilla, tuleeko hyötyä? Satulat lienee takanakin erilaiset.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Aero-farkku olisi kiikarissa ja mielessä on ollut ajokilometreiltään alle 150tkm 2002 ja 2003 vuosien mallit. Koeajoissa automaatti on tuntunut latistavan auton luonnetta omaan makuun liiaksi, joten manuaali olisi tällä kertaa hakusessa. Onkohan ko. vuosimallien välillä mitään olennaisia eroavaisuuksia?
Myös Ruotsin autot ovat olleet kiikarissa ja siellä 2004-malleja näkyisi saavan kohtuullisella lisähinnalla edellä mainittuihin verrattuna. Onko noissa 2004 malleissa sinänsä erittäin oleellisen huohotinongelman sekä puskureiden lisäksi muita eroja 02/03 -malleihin? Nahkasisustus näkyy ainakin olevan kaksivärinen... Ruotsin puolella lisähinta on vielä melko kohtuullinen 2004-malleihin mutta verojen määrä Suomeen tuotaessa suhteessa vanhempiin malleihin vielä hieman mietityttää... Kannattaakohan siis satsaus tuoreempaan vuosikertaan?
Entä mitkä ovat oleellisimpia tarkastettavia asioita tämän genren autoja katsellessa? Ruosteen alkua on näkynyt joidenkin mallien takaluukuissa varsinkin rekisterikilven kehyksen alaosassa - onko tämä kuinka yleistä? SID lienee tarkastettavien asioiden listalla mutta mahdollisesti itsekin korjattavissa? Ja riittääkö, että 2002-2003 malleihin on huohotinpäivitys tehty, vai pelastaako tuo vielä ongelmilta moottorin kanssa? Entä kannattaako +100tkm ajetut yksilöt ilman päivitystä unohtaa, varsinkin jos ajo on koostunut lähinnä lyhyemmistä ajosuoritteista? Entä muita hyviä kohtia tsekattavaksi?
Myös Ruotsin autot ovat olleet kiikarissa ja siellä 2004-malleja näkyisi saavan kohtuullisella lisähinnalla edellä mainittuihin verrattuna. Onko noissa 2004 malleissa sinänsä erittäin oleellisen huohotinongelman sekä puskureiden lisäksi muita eroja 02/03 -malleihin? Nahkasisustus näkyy ainakin olevan kaksivärinen... Ruotsin puolella lisähinta on vielä melko kohtuullinen 2004-malleihin mutta verojen määrä Suomeen tuotaessa suhteessa vanhempiin malleihin vielä hieman mietityttää... Kannattaakohan siis satsaus tuoreempaan vuosikertaan?
Entä mitkä ovat oleellisimpia tarkastettavia asioita tämän genren autoja katsellessa? Ruosteen alkua on näkynyt joidenkin mallien takaluukuissa varsinkin rekisterikilven kehyksen alaosassa - onko tämä kuinka yleistä? SID lienee tarkastettavien asioiden listalla mutta mahdollisesti itsekin korjattavissa? Ja riittääkö, että 2002-2003 malleihin on huohotinpäivitys tehty, vai pelastaako tuo vielä ongelmilta moottorin kanssa? Entä kannattaako +100tkm ajetut yksilöt ilman päivitystä unohtaa, varsinkin jos ajo on koostunut lähinnä lyhyemmistä ajosuoritteista? Entä muita hyviä kohtia tsekattavaksi?
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Huohotinpäivitys ei takaa sitä etteikö ongelmia voisi olla, jakopää voi olla ollut "finaalissa" ja kone karstaa täynnä ennen kuin päivitys on asennettu. Suosittelen erittäin lämpimästi vuosimallia 2004 tai uudempaa. Uudemmissakin kannattaa tarkistaa huoltokirja tarkkaan, vaikkei ns. moottoritakuuta enää olekaan. Joissakin tapauksissa on 30K/1 vuosi huoltoväli ymmärretty siten, että on unohdettu tuo aikaraja ja ajettu usempi vuosi samoilla öljyillä ja odotettu sitkeästi 30K rajapyykkiä... Taka-akselin puslat ja takaiskarit kannattaa tsekata myös uudemmista. SIDin pikseliongelmat koskevat vain SIDin ekaa versiota.
Eski
Eski
Re: 9-5 vuosimalli- ja versioerot?
Nyt on muuten täälläpäin Suomea tullut vastaan ensimmäinen jakopää viallinen -04 vuosimallin auto. Kilometrejä mittarissa muistaakseni 130tkm ja aukoton huoltokirja. Miten muualla?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).