Volvo V70 2,5T
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Volvo V70 2,5T
Vaimon veli osti em. kärryn, vaikka oli hilkulla et ei ottanut 9-5:sta; hinta ratkaisi eli Volvo oli halvempi ku 220 hv 9-5. Painostin kyllä s......sti, mutta ei auttanut.
No, kävin kunnon koeajolla ja täytyy todeta, että kyllä 9-5 on hemmetisti parempi, erityisesti vakaampi ajettava. Jotenkin toi volvo oli levoton ja ohjaustuntuma oli "kevyt". Suorituskyvyssäkin tolla koneella olisi toivomisen varaa. Onhan volvo ehkä isompi sisältä, mutta ajettavuus, valot, hallintalaitteet ja suorituskyky on Saabissa kyllä ihan eri tasolla. Vertauskohta on siis -01 9-5 wagon.
Tämä ei ole mikään provo volvisteja kohtaan, ainoastaan tyytyväinen toteamus asialle, joka oli jo etukäteenkin tiedossa.
9-5 Nordic
No, kävin kunnon koeajolla ja täytyy todeta, että kyllä 9-5 on hemmetisti parempi, erityisesti vakaampi ajettava. Jotenkin toi volvo oli levoton ja ohjaustuntuma oli "kevyt". Suorituskyvyssäkin tolla koneella olisi toivomisen varaa. Onhan volvo ehkä isompi sisältä, mutta ajettavuus, valot, hallintalaitteet ja suorituskyky on Saabissa kyllä ihan eri tasolla. Vertauskohta on siis -01 9-5 wagon.
Tämä ei ole mikään provo volvisteja kohtaan, ainoastaan tyytyväinen toteamus asialle, joka oli jo etukäteenkin tiedossa.
9-5 Nordic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Ei se suorituskyky nyt niin eri tasolla ole jos vertaa vaikkapa 2.3 220hp ja 2.5T koneita.
Saabilla 0-100kmh 7.8 sekunttia ja tomaatilla 8.7 ja Volvolla vastaavat arvot 7.4 ja 7.8.
2.5T on juuri se kone joka on mielestäni parasta mitä Volvo tarjoaa. Hyvin vääntöä ja tehoa todella kivasti Volvo kone vääntää vieläpä aivan alhaalta lähtien jo aivan mahtavasti, Saabissa vääntöä saa vähän odotella.
Myöskin S60 2.5T voitti 9-3SS Aeron kiihtyvyydessä vaikka Volvo painaa enemmän
Hallintalaitteistakin voi olla monta mieltä. Itse viihdyn enemmän Volvon kuljettajan paikalla. Mielestäni Volvo on myöskin aistikkaammin sisustettu kuin Saab, jonka sisätilat ovat tasaisen harmaat.
Ajettavuudessa sitten Volvo jääkin Saabille
Saabilla 0-100kmh 7.8 sekunttia ja tomaatilla 8.7 ja Volvolla vastaavat arvot 7.4 ja 7.8.
2.5T on juuri se kone joka on mielestäni parasta mitä Volvo tarjoaa. Hyvin vääntöä ja tehoa todella kivasti Volvo kone vääntää vieläpä aivan alhaalta lähtien jo aivan mahtavasti, Saabissa vääntöä saa vähän odotella.
Myöskin S60 2.5T voitti 9-3SS Aeron kiihtyvyydessä vaikka Volvo painaa enemmän
Hallintalaitteistakin voi olla monta mieltä. Itse viihdyn enemmän Volvon kuljettajan paikalla. Mielestäni Volvo on myöskin aistikkaammin sisustettu kuin Saab, jonka sisätilat ovat tasaisen harmaat.
Ajettavuudessa sitten Volvo jääkin Saabille
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
1. Saabin luvatut automaattiarvot saa jättää omaan arvoonsa.
2. Ainakin tutun S60 2.4T kulkee automaatin kera niin pirusti. Ei meinaa automaatti 9-5 Aero jättää ollenkaan. 0-100 ero on naurettava 0.1s (Saab 7.3s ja Volvo 7.4s), isommissa nopeuksissa sitten hieman reilumpaa.
Joten kommentit koneen laiskuudesta kuulostavat erittäin oudolta minulle. Ehkä se vain tuntui siltä? Tai sitten V70 on hitosti painavampi mörssäri?
2. Ainakin tutun S60 2.4T kulkee automaatin kera niin pirusti. Ei meinaa automaatti 9-5 Aero jättää ollenkaan. 0-100 ero on naurettava 0.1s (Saab 7.3s ja Volvo 7.4s), isommissa nopeuksissa sitten hieman reilumpaa.
Joten kommentit koneen laiskuudesta kuulostavat erittäin oudolta minulle. Ehkä se vain tuntui siltä? Tai sitten V70 on hitosti painavampi mörssäri?
STCF #3
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
- Paikkakunta: Kerava
Mun pomolla on tuo kyseinen kärry. Ensimmäisen kerran sillä ajaessa tuntui kuin olisi ollut laivan ruorissa kiinni. Ilmeisesti autosta on ollut tarkoitus rakentaa perinteinen perheauto, mutta mun takapuolelle se ei kyllä sopinut. Eikä sopinut pomollenikaan - nyt kärryssä on KW-alustasarja ja nyt sillä voi jo ajaa.
Koneessa on tosiaan vääntöä alakierroksilla huomattavasti enemmän kuin saabissa, mutta automaattilatikon toiminta ei ole mielestäni niin hyvä kuin saabissa. Selkeä SPORT-moodin valinta on kyllä parempi, kuin Volvon ns. ajotavan mukaan muuttuva laatikko.
Saab on parempi!
Koneessa on tosiaan vääntöä alakierroksilla huomattavasti enemmän kuin saabissa, mutta automaattilatikon toiminta ei ole mielestäni niin hyvä kuin saabissa. Selkeä SPORT-moodin valinta on kyllä parempi, kuin Volvon ns. ajotavan mukaan muuttuva laatikko.
Saab on parempi!
Volvo V50 T5
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
- Paikkakunta: Kerava
kun makuasioista kerta puhutaan, niin sanotaan nyt sitten omakin mielipide. Eli ainakin se vanhempi V70:sen sisusta on joka suhteessa kojelautaa myöten vanhemman ja rumemman näköinen kuin 9-5:sessa. tämän uudemman V70 sisällä en oo käyny. olisko se sitten paremman näköinen - en tiedä.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Tuntuu ne jotkut volvot menevän
http://www.badanka.com/~turbovin/NyS40.avi
http://www.badanka.com/~turbovin/Ny850.avi
Kiertää kivasti
http://www.badanka.com/~turbovin/NyS40.avi
http://www.badanka.com/~turbovin/Ny850.avi
Kiertää kivasti
Volvoja myydään ihmeen paljon. Liekö kysymys siitä, että kun kanta lisääntyi, niin naapurikin haluaa. Suoritusarvoista sanoisin, että Saab ilmoittaa alakanttiin ja Volvo yläkanttiin. Volvojen sisustus mielestäni kulmikkaan muovinen. Tiellejäämiset yleisiä tuttavapiirissä Volvo V70:llä
oli sitten d tai b kone. Juuri meni velipojan appiukolta v70d:stä remmi poikki ja vähän muutakin.. Voisihan se Volvo mulla kestää, kun ei tule kun n. 1000mil/år. Silti ajan Saab 9-5w.
oli sitten d tai b kone. Juuri meni velipojan appiukolta v70d:stä remmi poikki ja vähän muutakin.. Voisihan se Volvo mulla kestää, kun ei tule kun n. 1000mil/år. Silti ajan Saab 9-5w.
Voi olla, mutta saabilla toimii paljon paremmin. Itse V70:tä koeajaneena totesin, että kun aloittaa kiihdyttämisen esim. liikennevaloihin niiden vaihtuessa ja sitten hannaakin ja hidastaa sittenkin, kolauttaa volvo jarrutusvaiheessa isomman selvän nykäyksen ja kolahduksen säestämänä "sisään". Aika epämukavaa. Audin portaaton multitronic vie silti voiton.Juha Laitinen kirjoitti:Onko Volvon V70:ssä ja 9-5:ssa sama automaattilaatikko? Muistaakseni ainakin TM:n mukaan S60:ssä ja 9-3SS:ssä on sama japalaisvalmisteinen tomaatti..
itsekkin puntaroin noiden välillä reilu vuosi sitten. Samaan hintaan mitä maksoin omasta 2.3t 170hv -00 160tkm ajettuna olisin saanut vanhan mallin s/v 70 2.5 20V. 170hv saman verran ajettuna!
Arvakkaas kumpi kulkee vakiona paremmin vaikka pitäisi olla samanverran voimaa
Nykyään n. 230hv. Olisi hieman täytynyt viilata tota vapari 2.5 että pääsisi tuohon!
Saab 9-5 parempi ajaa, paremmat kuskin tilat, hienompi ulkoa sekä sisältä. Eikä seiso joka pihassa
Arvakkaas kumpi kulkee vakiona paremmin vaikka pitäisi olla samanverran voimaa
Nykyään n. 230hv. Olisi hieman täytynyt viilata tota vapari 2.5 että pääsisi tuohon!
Saab 9-5 parempi ajaa, paremmat kuskin tilat, hienompi ulkoa sekä sisältä. Eikä seiso joka pihassa
Saab 9-3 TTID Vector 2008