Jakoketjunkiristin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
PJP
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Kesä 07, 2009 15:44

Jakoketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja PJP »

Mittasin ketjunkiristimen ulostulon mitat, 13,8 mm kiristimen säätöjalan päätylaipan sisäpintaan ja 16,1 mm päätylaipan ulkopintaan. Kiristimen maksimimitat olivat 18,8 / 21,1 mm, eli kiristysvaraa on enää 5 mm.

Mikä on jakoketjun kiristimen mitta jolla huolenpito-ohjelma korvaa jakopään korjauksen kulut?
Viimeksi muokannut PJP, Ke Kesä 10, 2009 10:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
markkuk
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 21:54
Paikkakunta: pietarsaari / vaasa

Re: Jakoketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja markkuk »

Miltä kuulostaa "loppuunajettu" jakopää?

Itsellä kuuluu semmoinen metallinen kihnutus tyhjäkäynnillä, mutta en saa paikallistettua tuleeko se jostakin apulaitehihnan pyörästä tai tuleeko jakopäästä.. Pitää tieten irrottaa moniurahihna tutkiskelua ja kuulostelua varten..

Lintalla vedetty vasta 318tkm.. :wink:
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Jakoketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Ääni muistuttaa enemmän rohinaa kuin kitinää. Juuri sellainen kuin voit kuvitella pyörivän ketjun laahaavan metallia pitkin
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Jakoketjunkiristin

Viesti Kirjoittaja Termos »

PJP kirjoitti:Mittasin ketjunkiristimen ulostulon mitat, 13,8 mm kiristimen säätöjalan päätylaipan sisäpintaan ja 16,1 mm päätylaipan ulkopintaan. Kiristimen maksimimitat olivat 18,8 / 21,1 mm, eli kiristysvaraa on enää 5 mm.

Mikä on jakoketjun kiristimen mitta jolla huolenpito-ohjelma korvaa jakopään korjauksen kulut?
Heh, mulla on rungon päädystä liikkuvan varren laipan ulkopintaan tasan 21 mm tällä hetkellä, vielä liikkuu Saabi :twisted:

Eikä tuo nyt pidä edes mitenkään hirvittävää ääntä, toki kylmänä rouskuttaa hiukkasen ikävästi, kun keulan edessä sulkee tallin ovea. Abaut samaa rouskutusta auto piti jo ostohetkellä, 70 000 kilometriä sitten.

700 kilometriä pitää vielä jakopään kestää, sitten auto onkin Jyväskylässä Rikun asiantuntevassa hoivassa :D

Tuossa autenttinen isohko kuva kiristäjän ulkonemasta, hankalan päivänvalon takia oli kiireessä pakko kuvata noin, parallaksivirhettä siis riittää.

http://www.saunalahti.fi/~hkahtav/Saab/ ... ristin.jpg
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin