ajettavuus ja ääritilanteet Aerolla talvella

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Saab ja Audi

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Menee jo off topic, mutta on ihan pakko osallistua tähän Audi-Saab-linjalle luiskahtaneeseen keskusteluun.

Mulla oli aiemmin Audin A4 (tätä uusinta korimallia) etuvetoisena. Ehkä takapään muotoilua lukuunottamatta se oli kaunis! Ajoin autolla sata tonnia ilman murheita, mutta tila alkoi loppua. Pitkäraajaisella kuskilla ei mahdu jalat luonnolliseen asentoon. Puhumattakaan tavaratilasta.

Ajoin pari viikkoa sitten uuden A6:n (kolmelitrainen diesel-Quattro). Oli moottoria lukuunottamatta pienoinen pettymys. Jotenkin steriili kokemus. Ja vaikka hintaa oli yli 60 tuhatta, penkit ja sisustus olivat ankeat. Ohjaus oli liian kevyt minun makuuni.

A4:n ohjaustuntuma on parasta mitä tällä hetkellä on. Alusta on napakka, minkä seurauksena rengasääntäkin riittää. Talvella Saabini (sport-alustalla) saa arvosanan 9 Audin kymppiä vastaan. Audin ESP toimii upeasti, Saabissani on vain TCS. Minusta ESP on etenkin keveissä, pöpperölumen päälle nousevissa autoissa ehdoton talvivaruste.

Laatuvaikutelma Saab-Audi 8.5-9-5 sillä Saabissa on pikkuklappeja ja natinoita enemmän. Konstruktion ikä näkyy.

Kaikesta huolimatta Saabissa saa enemmän autoa rahalla. Oman ysivitoseni hinnalla saisi hädin tuskin aanelosen sporttipenkeillä.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Vastaa Viestiin