Laittakaa varoitus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Lukittu
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Yhden illan aikana olen roikkunu palstalla,kolme ylimmäistä ketjua koskee hajonneita saabin koneita.

Voisko ylläpito laittaa varoituksen ISOLLA että ihmiset jotka eivät tunne saabin ongelmia saisivat tiedon ja osaisivat välttää käytetyn saabin ostamista.

Saab glubin kuuluu välittää tietoa saabista,jos olis ihmisillä mahdollisuus lukea näiltä sivuilta varoitus saabin mootori ongelmista se olisi oikein.

Mitä tätä salailemaan reilu tiedotus käyntiin ja heti,säästyy ihmiset monelta murheelta.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

[quote="YKÄ"]Yhden illan aikana olen roikkunu palstalla,kolme ylimmäistä ketjua koskee hajonneita saabin koneita.

Voisko ylläpito laittaa varoituksen ISOLLA että ihmiset jotka eivät tunne saabin ongelmia saisivat tiedon ja osaisivat välttää käytetyn saabin ostamista.

Saab glubin kuuluu välittää tietoa saabista,jos olis ihmisillä mahdollisuus lukea näiltä sivuilta varoitus saabin mootori ongelmista se olisi oikein.

Mitä tätä salailemaan reilu tiedotus käyntiin ja heti,säästyy ihmiset monelta murheelta.[/quote

just just,että tällainen viesti :mrgreen: !
ihan sama minkä automerkin foorumille menet,samoja "ongelmia ja vikoja"
kirjoitellaan....
kyllä näitä sivuja voi lukea kuka vaan,ilman rekkautumistakin :D .
mikähän on itkemisesi aihe :lol: ?
#2285
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

YKÄ on ottanu pari liikaa :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

"mikähän on itkemisesi aihe ?"

Huonot saabin moottorit siis saab 9-5 mallit ennen vm-04.

Näistä pitäs immeisiä varotella,tieto lisää tuskaa.

Vai pitäskös mielestäsi klubin tiedottaa että mitään onkelmaa EI ole?.
Vai ollaanko hiljaa,hörhöjen juttuja koko härdelli?.
Vai onko vika saabien omistajissa?.

Voisitkos valaista minua mikä olisi se oikea tapa hoitaa tää.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Harrimatias kirjoitti:YKÄ on ottanu pari liikaa :lol:
MÄ en ikinä ota vaan paria liikaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Tuli mieleen tapaus männä viikolta,olin töissä saab glub t-paita päällä,tuli asiakas juttusille saabeista.

Kerto omistavansa 9-5 saabin,siihen on vaihettu kaikki liikkuvat osat kertaalleen paitsi......moottori kahesti.No oli kuulemma paljon ajettu n 300tkm..

Mukava ukko mutta sano että on viimenen saab hällä.Minä kerroin että niin kauvan kun mulla kortti on niin saabilla liikun.

No enhän mie tiijä pitääkö tarina paikansa,minä uskoin, ei se pahallapäällä ollu keventi vaan sydäntänsä sillä aikaa kun akka ja pennut vielä söi.

Meillä pyörii n 2-3 tuhatta asiakasta kesässä,minä aina saab lippis tai paita päällä,pörrään päivät niihen kanssa.
Tulee tarinoitua saabeista,usein vanhemmat äijät pitää saabeja hyvinä autoina,kertoovat omia tarinoita.
Meillä yksi kippari omisti ennen turbo OG satkun. Suree vieläkin sen myyntiä,vaikka ei uskalla tunnustaa sitä eukolleen,ajaa nykyään tujotalla.

Yhen tonnarin pelastin kun ei lähteny käymään,hakivat minut paikan päälle omistaja tarttaamaan ja minä hakkasin kontin pohjaa niin perkeleesti ja .....lähti.

Olivat ihmeissään kun sanoin että nyt täysillä kotiin ja et sammuttele.

Kaikkee sattuu ja kun usein sattuu niin tottuu.

Viime kesänä vein yhen pariskunnan joka oli myöhässä koskenlaskusta,matkaa n 7km ja huono tie.
Mulla oli 9000 griffini aut,mentiin vähän matkaa n +100km/h asiakas sano että tähän on vedetty uus asvaltti.Mitä?????

Ai niin me mennään saabilla,muistin minä, kerroin niille että sama 20v asvaltti se on mutta auto on.........

Kiertivät kahesti saabin kun päästiin perille näki ilmeestä että oma uus tojo rytyyttää paska teillä jo 60 vauhissa.

Kyllä mua harmittaa kun nää femmojen koneet on täysiä susia,no kyllä mä pärjään teen vaan itelleni siihen omaan sen koneen.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Laittakaa varoitus

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tieto lisää tuskaa :mrgreen:

Ei saabeista moottorit hajoile sen useammin kuin muistakaan. VAGgineet kun on myös lähellä sydäntä niin siitä maailmasta surullisen kuuluisia esimerkkejä laaduttomuudesta 1.4-16V kone:

- väljistyy alle 100tkm
- huohotin jäätyy jollei ole lämmitysvastusta huohotinletkussa
- jakopää kestää ajallisesti juuri max. 5v kun rullat on muovia
- syö LL-öljyä pirusti

2.5 V6 TDI

- nokat kestää max. 200tkm A-alkuiset moottorikoodit
- jakopään remminvaihto 1200-1500€
- pumppu kestää max.250tkm
- turbo-ongelmia
- laiska ja vie pirusti löpöä

1.8t jumalamoottorissa KKK:n turbot tahtoo laueta ihan samoilla kilometreillä kuin Garretit. Yleisesti ottaen kaikki VAG:n automaatit on kestoltaan sitäluokkaa ettei valkokaulusköyhälistöön kuuluvan perse kestä ostaa sellaista ainakaan käytettynä ja jos uutena ostaa niin vaihtoon takuuajan mentyä umpeen :lol:

Kaikissa on ongelmia...toisissa niistä puhutaan ja Toitsun normihuoltoon kuuluu puolimoottorin vaihto :wink:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Lukittu