Revennyt öljypohja
Re: Revennyt öljypohja
Mitä jos vaihtais koko mosan kerralla:
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=812704
(vai onkos tuo pitkälohko?) parin illan homma
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=812704
(vai onkos tuo pitkälohko?) parin illan homma
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Revennyt öljypohja
Viittasin vain siihen, kun YKÄn kustannusarvio oli 5000e + työt. Varmaan tuo tonnarin kone menee sinne itsestään tai jokainen joskus renkaat vaihtanut osaa helposti tehdä tuollaisen koneen vaihdon. Kyllä vastaaviin vanhoihin romuihin asennetaan PCS:llä noita puolimoottoreita, joten luultavasti omistajat eivät sitten ole täysjärkisiä...ng900aero kirjoitti: Eikait kukaan täysijärkinen investoi 4000e 11-vuotiaaseen autoon, sehän on aika tarkalleen tuollaisen käteisostohinta, jokin vanha tontun lyhytlohko-alakerta tilalle T7-kannen kera ja siinä se, tontun alakertoja luulisi löytyvän satsella, maks parilla?
Eski
Re: Revennyt öljypohja
Oho, eipä ole tuollaista hetkeen nähty. Taitaa mennä kone uusiksi tai varaosa autoksi. 4000€ on tietty paljon rahaa tuon ikäiseen autoon laitettuna, mutta onpas sitten kone kunnossa. Samalla summalla ei kuitenkaan saa toimivaa vastaavaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Revennyt öljypohja
Näyttäisi siltä, että remontti menee takuuseen. Takuu päättyy 12.07.09 ja tosiaan kaikki asiat sujuneet tosi hyvin liikkeen vaihtoautopuolen kanssa.
Re: Revennyt öljypohja
Öljy suotimen päällä ja yläpuolella näyttäisi että öljyn seassa vettä, voihan se myös olla kamerasalaman valaisemaa.
Jostain päässyt nestettä öljyyn joka sittemin tuhonnut moottorin puutteellisen voitelun takia?
Tai muu vuoto joka tilaisuuden tullen aiheutti männän menoa väärään suuntaan?
En ole nähnyt saabissa, vaan oli yksi hoppa jossa 1kpl kiertokanki kolmeen palaan poikki, öljypohja selvisi, moottori ei.
Jostain päässyt nestettä öljyyn joka sittemin tuhonnut moottorin puutteellisen voitelun takia?
Tai muu vuoto joka tilaisuuden tullen aiheutti männän menoa väärään suuntaan?
En ole nähnyt saabissa, vaan oli yksi hoppa jossa 1kpl kiertokanki kolmeen palaan poikki, öljypohja selvisi, moottori ei.
Viimeksi muokannut torque, La Heinä 04, 2009 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Revennyt öljypohja
Jos tästä hommasta hakee jotain positiivista on se tämä: Näyttäisi siltä, että remontti menee takuuseen.supa kirjoitti:Näyttäisi siltä, että remontti menee takuuseen. Takuu päättyy 12.07.09 ja tosiaan kaikki asiat sujuneet tosi hyvin liikkeen vaihtoautopuolen kanssa.
Toivotaan näin!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Revennyt öljypohja
Katsoin uudestaan noita ottamiani kuvia...
Re: Revennyt öljypohja
Lohko on myös saanut näköjään "kipeää" . Kiertokanki tms. tullut kurkkimaan avaraa maailmaa.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Revennyt öljypohja
Toivottavasti mänöö takuisiin, v***umoinen itse teettää moinen remontti €€€€
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Revennyt öljypohja
Hain eilen auton liikkeestä. Kone, jotain letkuja yms vaihdettiin "takuuseen". Radio oli pimeänä mutta siitä selvisi ihan parilla sulakkeen vaihdolla.
Uusin huohotinpäivitys puuttuu. Nyt venakopan vasemmalta puolelta kulkeva putki päättyy siihen venakopan kulmalle, että siitä ei lähde mitään letkua. Voiko sen ottaa pois ja tulpata vai kannattaako ehdottomasti laittaa siihen jatkoksi se uusin huohotinpäivitys?
Tänään noin vajaa pari tuntia reipasta nopeutta 1-tietä. Huoltiksella avasin konepellin ja noin 20 sek välein kuului melko kova metallinen rapina about ilmamassamittarin/turbon paikkeilta. Onko mitään arvauksia?
Hiljaa ajettaessa ja hieman rattia kääntäessä kuuluu jotain vikinää.
Uusin huohotinpäivitys puuttuu. Nyt venakopan vasemmalta puolelta kulkeva putki päättyy siihen venakopan kulmalle, että siitä ei lähde mitään letkua. Voiko sen ottaa pois ja tulpata vai kannattaako ehdottomasti laittaa siihen jatkoksi se uusin huohotinpäivitys?
Tänään noin vajaa pari tuntia reipasta nopeutta 1-tietä. Huoltiksella avasin konepellin ja noin 20 sek välein kuului melko kova metallinen rapina about ilmamassamittarin/turbon paikkeilta. Onko mitään arvauksia?
Hiljaa ajettaessa ja hieman rattia kääntäessä kuuluu jotain vikinää.
Re: Revennyt öljypohja
Ensimmäisessä huohotinversiossa se turbon imukobraan tuleva putki jatkuu venakopan luota kumiletkulla koneen tulipellin puolella laturin lähimain olevalle öljyloukulle. Joko sieltä on unohtunut laittaa paikalleen öljyloukulle menevä letku, tai koko loukku puuttuu. Meneekö venttiilikopasta letkua minnekään päin? Siitä pitäisi mennä paksu putki öljyloukkuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Revennyt öljypohja
Venttiilikopasta lähtee kyllä se paksumpi letku sinne öljyloukulle.
Re: Revennyt öljypohja
Eli vissiin sitten öljyloukun toinen paksu letku joko roikalehtaa vapaana siellä konetilassa, tai sitten se puuttuu tyystin. Itellä unohtui tuo samainen letku irralleen, kun lähdin koeajolle konerempan jälkeen. Ei se ajoon vaikuttanut, mutta kyllä sen pitää olla paikoillaan, mikäli haluaa, että huohotus toimii millään muotoa oikein. Moottorikin kiskoo ilmaa ilmamassamittarin ohi sen avonaisen putken kautta...supa kirjoitti:Venttiilikopasta lähtee kyllä se paksumpi letku sinne öljyloukulle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Revennyt öljypohja
Ei sitä letkua siellä ole, että täytyy tilapäisesti tulpata se ja sit käydä hakemassa uusin huohotinpäivitys.