Revennyt öljypohja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitä jos vaihtais koko mosan kerralla:
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=812704
(vai onkos tuo pitkälohko?) parin illan homma :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6521
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja Eski »

ng900aero kirjoitti: Eikait kukaan täysijärkinen investoi 4000e 11-vuotiaaseen autoon, sehän on aika tarkalleen tuollaisen käteisostohinta, jokin vanha tontun lyhytlohko-alakerta tilalle T7-kannen kera ja siinä se, tontun alakertoja luulisi löytyvän satsella, maks parilla?
Viittasin vain siihen, kun YKÄn kustannusarvio oli 5000e + työt. Varmaan tuo tonnarin kone menee sinne itsestään tai jokainen joskus renkaat vaihtanut osaa helposti tehdä tuollaisen koneen vaihdon. Kyllä vastaaviin vanhoihin romuihin asennetaan PCS:llä noita puolimoottoreita, joten luultavasti omistajat eivät sitten ole täysjärkisiä...

Eski
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Oho, eipä ole tuollaista hetkeen nähty. Taitaa mennä kone uusiksi tai varaosa autoksi. 4000€ on tietty paljon rahaa tuon ikäiseen autoon laitettuna, mutta onpas sitten kone kunnossa. Samalla summalla ei kuitenkaan saa toimivaa vastaavaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja supa »

Näyttäisi siltä, että remontti menee takuuseen. Takuu päättyy 12.07.09 ja tosiaan kaikki asiat sujuneet tosi hyvin liikkeen vaihtoautopuolen kanssa.
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja torque »

Öljy suotimen päällä ja yläpuolella näyttäisi että öljyn seassa vettä, voihan se myös olla kamerasalaman valaisemaa.
Jostain päässyt nestettä öljyyn joka sittemin tuhonnut moottorin puutteellisen voitelun takia?
Tai muu vuoto joka tilaisuuden tullen aiheutti männän menoa väärään suuntaan?

En ole nähnyt saabissa, vaan oli yksi hoppa jossa 1kpl kiertokanki kolmeen palaan poikki, öljypohja selvisi, moottori ei.
Viimeksi muokannut torque, La Heinä 04, 2009 08:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

supa kirjoitti:Näyttäisi siltä, että remontti menee takuuseen. Takuu päättyy 12.07.09 ja tosiaan kaikki asiat sujuneet tosi hyvin liikkeen vaihtoautopuolen kanssa.
Jos tästä hommasta hakee jotain positiivista on se tämä: Näyttäisi siltä, että remontti menee takuuseen.
Toivotaan näin!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja supa »

Katsoin uudestaan noita ottamiani kuvia...
Kuva
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Lohko on myös saanut näköjään "kipeää" :( . Kiertokanki tms. tullut kurkkimaan avaraa maailmaa.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
OIZXXX
"Hirsch"
Viestit: 848
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 17:20

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Toivottavasti mänöö takuisiin, v***umoinen itse teettää moinen remontti €€€€ :D
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja supa »

Hain eilen auton liikkeestä. Kone, jotain letkuja yms vaihdettiin "takuuseen". Radio oli pimeänä mutta siitä selvisi ihan parilla sulakkeen vaihdolla.

Uusin huohotinpäivitys puuttuu. Nyt venakopan vasemmalta puolelta kulkeva putki päättyy siihen venakopan kulmalle, että siitä ei lähde mitään letkua. Voiko sen ottaa pois ja tulpata vai kannattaako ehdottomasti laittaa siihen jatkoksi se uusin huohotinpäivitys?

Tänään noin vajaa pari tuntia reipasta nopeutta 1-tietä. Huoltiksella avasin konepellin ja noin 20 sek välein kuului melko kova metallinen rapina about ilmamassamittarin/turbon paikkeilta. Onko mitään arvauksia?

Hiljaa ajettaessa ja hieman rattia kääntäessä kuuluu jotain vikinää.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ensimmäisessä huohotinversiossa se turbon imukobraan tuleva putki jatkuu venakopan luota kumiletkulla koneen tulipellin puolella laturin lähimain olevalle öljyloukulle. Joko sieltä on unohtunut laittaa paikalleen öljyloukulle menevä letku, tai koko loukku puuttuu. Meneekö venttiilikopasta letkua minnekään päin? Siitä pitäisi mennä paksu putki öljyloukkuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja supa »

Venttiilikopasta lähtee kyllä se paksumpi letku sinne öljyloukulle.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

supa kirjoitti:Venttiilikopasta lähtee kyllä se paksumpi letku sinne öljyloukulle.
Eli vissiin sitten öljyloukun toinen paksu letku joko roikalehtaa vapaana siellä konetilassa, tai sitten se puuttuu tyystin. Itellä unohtui tuo samainen letku irralleen, kun lähdin koeajolle konerempan jälkeen. Ei se ajoon vaikuttanut, mutta kyllä sen pitää olla paikoillaan, mikäli haluaa, että huohotus toimii millään muotoa oikein. Moottorikin kiskoo ilmaa ilmamassamittarin ohi sen avonaisen putken kautta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Re: Revennyt öljypohja

Viesti Kirjoittaja supa »

Ei sitä letkua siellä ole, että täytyy tilapäisesti tulpata se ja sit käydä hakemassa uusin huohotinpäivitys.
Vastaa Viestiin