Olisko sytkäkassua lainata?
Olisko sytkäkassua lainata?
Eli tuo 9-5 teki tenän. Autolla ajettiin ihan normi ajoa tässä kylillä ja yksi kaunis kerta ei lähtenyt enää samutuksen jälkeen käyntiin. Ei huomannut aikaisemmin mitäään käynti ongelmia tai muutakaan omituisuuksia. Vaimon mielestä joinakin kertoina saanut startata normaalia kauemmin käyntiin. Siis starttaa mutta ei etes yritä käyntiin. Epäilyksen kohteet ovat kampiakselin asentoanturi ja sytytyskasetti. Sopivasti viikonloppua vasten teki sitten tenän. Jos jollakin olisi tässä Kaustisen seudulla lainata sytytyskasetia niin voisi kokeilla josko vika olisi siinä. Mitähän tuo asentoanturi mahtaa kustantaa? Tuolla Speedpatsin sivuilla kävin ja siellä oli anturi hintaan 590kr. Ja autohan oli tuo 9-5 2.3t -99 ja manuaali.
Samuli Aho 040 558 6880
Samuli Aho 040 558 6880
9000 CD 2.0i -95
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Tarkistaisin ekana bensapumpun 

BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Asentoanturi teki itselläni juuri noin, eli suoraan ajosta kotiin ja sen jälkeen ei enää käyntiin. Anturi sijaitsee siellä turbon lähellä lämpökilven alla ja liitin on moottorin päädyssä muutaman muun liittimen kanssa telineessä.
Ota liitin auki ja mittaa anturin vastus (muistaakseni 860ohmia +/-90ohmia). Mulla oli täysin mykkä.
Ota liitin auki ja mittaa anturin vastus (muistaakseni 860ohmia +/-90ohmia). Mulla oli täysin mykkä.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Mittasin tuon anturin ja ilmeisesti sökö. Vai onko? Anturissahan on pinnejä 0123, ja tuota 0 pinniä ei ole liittimessä ollenkaan. 1-2 väli ei antanut mitään arvoa, 1-3 ei myöskään ja 2-3 arvo huiteli 1.5k ohmin tietämissä. Onkos muuten tuo bensapumpun toiminta kytköksissä tuohon asentoanturiin? Pumppu ei nimittäin lähde surraamaan kun lyö virrat päälle. Sulake on ehjä. Miten tuon pumpun voisi testata ettei vika ole siellä? Mihin piuhoihin annetaan virtasta että pumppu pyörii?
9000 CD 2.0i -95
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Siinä anturissa ei taida olla kuin kaks johtoa (1 keltainen ja 2 musta) jos muistan oikein. Ja kun anturilta tulee tietoa ohjainyksikölle se maadoittaa bensapumpun releen.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Tässä anturissa ainakin kolme johtoa. Vika näyttäisi kuitenkin olevan bensapumpussa. Taitaa olla mykkä. Ei sano mitään vaikka syöttää jännitteen suoraa pumpulle. Eli ei kun uutta pumppua kehiin.
9000 CD 2.0i -95
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Anteeksi muistin väärin. Johtoja on tosiaankin kolme ja vastus arvo on tuo mainitsemani.samppe kirjoitti:Tässä anturissa ainakin kolme johtoa. Vika näyttäisi kuitenkin olevan bensapumpussa. Taitaa olla mykkä. Ei sano mitään vaikka syöttää jännitteen suoraa pumpulle. Eli ei kun uutta pumppua kehiin.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Kiitos Musti tarjouksesta, mutta löysin omasta hyllystä käytetyn ehjän pumpun. Aikoinaan vaihdoin -89 900:n pumpun kun luulin vian olevan siinä, mutta oli toisaalla. Oli pumppu just samanlainen Walbron pumppu kun tossa ysi-femmassa. Pätkä uutta letkua ja pari klemmaria. Nyt paikollaan ja avot. Taas pelaa
Olispa kaikki remontit näin helppoja ja halpoja 


9000 CD 2.0i -95
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
siis og 900 ja 9-5 on sama bensapumppu? voi ollakin rahan arvoinen tieto tulevaisuudessa 

#3272
Re: Olisko sytkäkassua lainata?
Tuo ysisatanen mistä puppu oli peräisin oli siis -89 900 i16. Ymmärtääkseni tonnarissa on myös joissakin malleissa käytössä tämä sama malli. Siis Walbro ja 6mm lähtö. Ja näköjään myös ysi-viitosessa ainakin -99 2.3t mallista sellainen löytyi.
9000 CD 2.0i -95