Kampeaa vasemmalle
Kampeaa vasemmalle
Saabini (9-5) on alkanut kammeta lievästi vasemmalle. Mistäköhän se voisi johtua?
Re: Kampeaa vasemmalle
Peräpään puslat vaihtoon ja sitten 4-pyörä suuntaus, niin pitäsi oieta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Kampeaa vasemmalle
itselläni kampeaa taasen oikealle...juuri vaihdatin takapäähän yhden puslan (en nyt muista mikä niistä)...
kannattaako siis kampeamistapauksissa vaihdattaa suosiolla kaikki ne 150 takapään puslat ja sitten suuntaukseen vaiko aiheuttaako kampeamista jotkut tietyt puslat?
kannattaako siis kampeamistapauksissa vaihdattaa suosiolla kaikki ne 150 takapään puslat ja sitten suuntaukseen vaiko aiheuttaako kampeamista jotkut tietyt puslat?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kampeaa vasemmalle
Takapään puslat ja helat vaihdettiin noin 40000 km sitten kolinoiden takia. Kauanko noiden pitäisi kestää?eklunto1 kirjoitti:Peräpään puslat vaihtoon ja sitten 4-pyörä suuntaus, niin pitäsi oieta.
Samalla tehtiin alustan nelipistemittaas ja säädöt.
Re: Kampeaa vasemmalle
Hajonneet osat kannattaa vaihtaa. 
Edellisessä 9-5:sessa kesti puslat n. 90 000KM kun meni vaihtoon. Kestävyyteen vaikuttaa varmasti monet seikat esim. kuinka painavaksi auto on kuormattu, teiden suolaus, myös väistämällä pahimmat montut tiestä eritoten pakkaskeleillä.

Edellisessä 9-5:sessa kesti puslat n. 90 000KM kun meni vaihtoon. Kestävyyteen vaikuttaa varmasti monet seikat esim. kuinka painavaksi auto on kuormattu, teiden suolaus, myös väistämällä pahimmat montut tiestä eritoten pakkaskeleillä.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Kampeaa vasemmalle
Tätä puslahommaa on puitu jo aika paljon, joten kannattaa kuikkasta vanhemmat topicit aiheesta. Itse kallistuin uretaanisiin, mutta niistä enemmän vanhemmissa...
Puoltaminen voi hyvinkin johtua aurauskulmista tai renkaista. Edellinen kulkuvälineeni puolsi melko raskaasti oikealle. Uudet renkaat korjasivat lopulta ongelman. Halvat ja paskat Aurorat kuljetti autoa minne sattuu.
Puoltaminen voi hyvinkin johtua aurauskulmista tai renkaista. Edellinen kulkuvälineeni puolsi melko raskaasti oikealle. Uudet renkaat korjasivat lopulta ongelman. Halvat ja paskat Aurorat kuljetti autoa minne sattuu.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Kampeaa vasemmalle
Renkaat ja rengaspaineet samat kuin ennenkin, ei tuuliherkkyyttä.Tannisto kirjoitti:Tätä puslahommaa on puitu jo aika paljon, joten kannattaa kuikkasta vanhemmat topicit aiheesta. Itse kallistuin uretaanisiin, mutta niistä enemmän vanhemmissa...
Puoltaminen voi hyvinkin johtua aurauskulmista tai renkaista. Edellinen kulkuvälineeni puolsi melko raskaasti oikealle. Uudet renkaat korjasivat lopulta ongelman. Halvat ja paskat Aurorat kuljetti autoa minne sattuu.
Mulla ilmeisesti vasen etujarru laahaa ajoittain himpun verran? Jos tunnustelen sormellani jarrupaloja, niin oikean jarrupalan ja jarrulevyn välillä on selvä rako, vasemmassa ei ole. Toisaalta vasen jarrulevy ei sen kuumempi kuin oikeakaan. (Molemmat ovat melko kuumia ajon jälkeen.) Auton vapaa rullaus ei näytä olevan mitenkään heikkoa, joten laahaus ei ole ainakaan kovin voimasta jos sitä on.
Jos syyllinen on jarru, niin saako jumiutumisen helposti kotikontein vapautettua?
Jos syyllinen ei ole jarru vaan esim. alustan säätöjen pielessä olo, niin onko tämä sellainen vika että se voidaan korjata muuallakin kuin merkkikorjaamossa? (Kävelymatkan päässä olisi yksi nyrkkipaja joilla ei ehkä ole muita erikoislaitteita kuin renkaiden tasapainoituslaite. Tuskin on esim. dynamometriä.)
Re: Kampeaa vasemmalle
Kannattanee siis ehkä viedä lääkäriin. Tiedä missä päin Suomea olet, mutta itse käytin nelipyöräsuuntauksessa HS Autopalvelu Espoossa.
o--o kirjoitti:Renkaat ja rengaspaineet samat kuin ennenkin, ei tuuliherkkyyttä.Tannisto kirjoitti:Tätä puslahommaa on puitu jo aika paljon, joten kannattaa kuikkasta vanhemmat topicit aiheesta. Itse kallistuin uretaanisiin, mutta niistä enemmän vanhemmissa...
Puoltaminen voi hyvinkin johtua aurauskulmista tai renkaista. Edellinen kulkuvälineeni puolsi melko raskaasti oikealle. Uudet renkaat korjasivat lopulta ongelman. Halvat ja paskat Aurorat kuljetti autoa minne sattuu.
Mulla ilmeisesti vasen etujarru laahaa ajoittain himpun verran? Jos tunnustelen sormellani jarrupaloja, niin oikean jarrupalan ja jarrulevyn välillä on selvä rako, vasemmassa ei ole. Toisaalta vasen jarrulevy ei sen kuumempi kuin oikeakaan. (Molemmat ovat melko kuumia ajon jälkeen.) Auton vapaa rullaus ei näytä olevan mitenkään heikkoa, joten laahaus ei ole ainakaan kovin voimasta jos sitä on.
Jos syyllinen on jarru, niin saako jumiutumisen helposti kotikontein vapautettua?
Jos syyllinen ei ole jarru vaan esim. alustan säätöjen pielessä olo, niin onko tämä sellainen vika että se voidaan korjata muuallakin kuin merkkikorjaamossa? (Kävelymatkan päässä olisi yksi nyrkkipaja joilla ei ehkä ole muita erikoislaitteita kuin renkaiden tasapainoituslaite. Tuskin on esim. dynamometriä.)
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Kampeaa vasemmalle
Todellinen syy oli se että etupyörät harittaa himpun verran. Ei niin paljoa että katsastus ei olisi mennyt läpi, mutta katsastusmies huomautti siitä. (Luulin että se ei edes huomaa sitä kun varsinaista kunnon koeajoa ei tehdä ja kampeaminen oli lähes olematonta.)
Pyydän säätämään ensi määräaikaishuollon yhteydessä.
Pyydän säätämään ensi määräaikaishuollon yhteydessä.