Eiköhän ne putket mene yleensä sieltä alapäästä tukkoon. Putkethan löytyy molemmilta puolilta samasta kohtaa, mutta taitaa olla ihan normaalia se että kummastakin ei tule yhtä aikaa vettä ja lorauttelee itsekseen. Itse olen puhdistanut nätisti paineilmalla puhaltamalla sieltä pohjasta päin. Hajuun vois auttaa aluksi raitisilmasuodattimen vaihto. Koska viimeksi vaihdettu?
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
white9-5 kirjoitti:Eiköhän ne putket mene yleensä sieltä alapäästä tukkoon. Putkethan löytyy molemmilta puolilta samasta kohtaa, mutta taitaa olla ihan normaalia se että kummastakin ei tule yhtä aikaa vettä ja lorauttelee itsekseen. Itse olen puhdistanut nätisti paineilmalla puhaltamalla sieltä pohjasta päin. Hajuun vois auttaa aluksi raitisilmasuodattimen vaihto. Koska viimeksi vaihdettu?
Suodattimen vaihdoin Maaliskuussa eli ei pitäisi siinä mitään olla. Niin, että molemmilla puolilla putki? Tuo liruttaa vain apukuskin puolelta. Pitänee pälyillä josko sieltä jotain löytyy. Joutessani voin kyllä katella sieltä verhoilun altakin.
white9-5 kirjoitti:Eiköhän ne putket mene yleensä sieltä alapäästä tukkoon. Putkethan löytyy molemmilta puolilta samasta kohtaa, mutta taitaa olla ihan normaalia se että kummastakin ei tule yhtä aikaa vettä ja lorauttelee itsekseen. Itse olen puhdistanut nätisti paineilmalla puhaltamalla sieltä pohjasta päin. Hajuun vois auttaa aluksi raitisilmasuodattimen vaihto. Koska viimeksi vaihdettu?
Suodattimen vaihdoin Maaliskuussa eli ei pitäisi siinä mitään olla. Niin, että molemmilla puolilla putki? Tuo liruttaa vain apukuskin puolelta. Pitänee pälyillä josko sieltä jotain löytyy. Joutessani voin kyllä katella sieltä verhoilun altakin.
Omassa auttossa tulee yleensä vettä vain vänkärin puolen putkesta. Tuohonhan vaikuttaa varmaan eniten se, mihin päin auto on kallellaan pysäköitynä. Kerran puhaltelin paineilmalla putket läpi. Joskus on vissiin ollu niitäkin tapauksia, että putki on ollut irti höyrystimen puoleisesta päästä, mutta sillon kastuu lattiamatotkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
Julle kirjoitti:
Ja meinaapa vähän haiskahtaakkin, kun käynnisttä auton.
Hajuongelmista voi päästä eroon myös sillä, että otat kompuran pois toiminnasta ECON-napilla muutaman minuutin ennen parkkeerausta. Silloin ehtii höyrystimen kenno kuivua eikä jää märäksi bakteeripesäksi muhimaan.
Ja löytyyhän niitä sitten kaikenlaisia kemikaalejakin kennon käsittelyyn.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
Hyödynnän olemassa olevaa topikkia hieman aiheesta sivuun:
Onko vm -05 ja -07 tuo poistoputki suurinpiirtein etupenkkien alla? Vai onko sitten reippaasti poistot tukossa. Aiemmin se ainakin oli -01 mallissa siinä heti lokasuojan takana. Nyt sekä omassa että faijan uudemmassa tuo reipas vesinoro tulee siitä penkin alta molemmin puolin tasapuolisesti. Matot ei ole märkiä kummassakaan kulkineessa.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
9-5T kirjoitti:
Olisko muisti pettänyt tai muisteletko akvaarion valumavesien tippumispaikkaa. 98-09 on sijainti sama.
No jos vielä joku viittisi kertoa tällä taas dementoituneelle tulevalle akvaarioharrastajalle että kumpikohan oli sitten se oikea paikka.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....