Hei, olen uusi Saab-klubin jäsen ja ajattelin heti käyttää hyväkseni klubin kollektiivista viisautta ja tietämystä:
Osaako kukaan suositella hinta-laatusuhteeltaan hyvää Saab-huoltoa Vaasan seudulta? Olen ajatellut asennuttaa tuon huohotinpäivityksen vm. 2002 9-5:een. Kannattaa varmaan ostaa itse se päivityssetti, on meinaan huolloilla aika kovat marginaalit noissa osissa? Onko tämän päivityksen asentamisella yleensä tulipalokiire? Mitään ylimääräisiä ääniä ei konehuoneesta kuulu, öljyt on vaihdettu n. 10.000-15.000 km välein. Mites tuo ajotapa vaikuttaa? Jostain tuolta toisesta ketjusta luin, että kannattaa välttää liian pienillä kierroksilla ajamista. Pitäisi varmaan pyrkiä maantielläkin pitämään kierrokset 2.000 kierroksessa.
Vielä tähän liittyen kysyisin, että kuinka paljon voi tavallinen pullianen, jolla ei ole pahemmin kokemusta autojen huoltamisesta, mutta ei myöskään peukalo keskellä kämmentä, huoltaa autoja kotioloissa? Olen tähän mennessä teetänyt melkein kaiken merkkihuolloissa, kun asun keskustassa, eikä ole oikein edes paikkaa, missä tehdä itse. Onko Vaasan seudulla tee-se-itse halleja tuntivuokralla tai vaastaavia paikkoja? Mitä työkaluja pitäisi ostaa tavallisten ruuvimeisseleiden, lenkkisarjan ja hylsysarjan lisäksi?
Niin, autoina perheessä Saab 900 2.3 SE Cabriolet vm. 1997 ja Saab 9-5 2.0t Linear Wagon A vm. 2002.
Saab huolto Vaasassa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Re: Saab huolto Vaasassa
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#