Vetokoukun asennus
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vetokoukun asennus
Kannattaa irroittaa koukku aina kun ei tarvi, koska siitä tulee helposti kiinteä, kun se ruostuu kiinni. Liikkuvien osien voitelu säännöllisesti auttaa myös kummasti asiaa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Vetokoukun asennus
Joo, irrotettava kannattaa irrottaa aina kun sitä ei käytä ettei se jämähdä. Ja pitää mekanismit rasvattuna.
Omani on kiinteä, joten asialla ei ole niin suurta merkitystä vaikka jämähtäisikin. Huomasin vain että kiinteästäkin saa koukkuosan helposti irti, jos se jollekulle on tärkeää. Veikkaisin että talven suola on se tekijä joka jämäyttää koukun jos sellaista on tapahtuakseen.
Rakenteen puolesta osa irrotettavista on tehty pienin toleranssein ja monimutkaisin osin (väännetään ja käännetään paikoilleen ennen lukitusta). Jämähtänyttä koukkua on ikävä irrotella koska osaa ei vain voi iskeä suurella lekalla irti. Tuossa kiinteässä rakenne on varsin suoraviivainen, jos poikkipultit irrottaa voi koukun vetää pois taakepäin tai alas. Tosin varmaan tuokin hapettuu kiinni ellei sitä aio irrotella välillä.
Omani on kiinteä, joten asialla ei ole niin suurta merkitystä vaikka jämähtäisikin. Huomasin vain että kiinteästäkin saa koukkuosan helposti irti, jos se jollekulle on tärkeää. Veikkaisin että talven suola on se tekijä joka jämäyttää koukun jos sellaista on tapahtuakseen.
Rakenteen puolesta osa irrotettavista on tehty pienin toleranssein ja monimutkaisin osin (väännetään ja käännetään paikoilleen ennen lukitusta). Jämähtänyttä koukkua on ikävä irrotella koska osaa ei vain voi iskeä suurella lekalla irti. Tuossa kiinteässä rakenne on varsin suoraviivainen, jos poikkipultit irrottaa voi koukun vetää pois taakepäin tai alas. Tosin varmaan tuokin hapettuu kiinni ellei sitä aio irrotella välillä.
Re: Vetokoukun asennus
Uusi jäsen tässä ilmoittautuu ja kyselee heti koukun asennuksesta. Hain purkamolta Saabiini (vm-99 sedan) koukun, ja nuo mainitut puskurinkiinnikkeisiin tulevat lisätuet puuttuvat, ei ollut enää koko autoa laanilla. Ovatko miten tärkeät kun laitan neljällä pultilla kiinni? Ja millaiset ne ovat jos nikkaroisi itse?
Re: Vetokoukun asennus
Ne ovat arviolta sellaista 5mm lattarautaa. Kuvaa voit ihailla tämän säikeen alussa mainitusta asennusoppaasta (http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 3658fi.pdf)Juhabisti kirjoitti:Uusi jäsen tässä ilmoittautuu ja kyselee heti koukun asennuksesta. Hain purkamolta Saabiini (vm-99 sedan) koukun, ja nuo mainitut puskurinkiinnikkeisiin tulevat lisätuet puuttuvat, ei ollut enää koko autoa laanilla. Ovatko miten tärkeät kun laitan neljällä pultilla kiinni? Ja millaiset ne ovat jos nikkaroisi itse?
Sanoisin että ne ovat oleelliset koska vetkoukku on luokiteltu varsin suurelle massalle. Se olisi vaarallinen vehje koska koukku näyttäisi hyvältä mutta sillä ei kuitenkaan voisi vetää luvattua kuormaa.
Kannatta kysellä noita osia joltain muulta omatoimiselta asentajalta. Minulla on esimerkiksi jonkinmallisen farmarin tukipalikat hyllyssä kun ne sedanissa jäivät yli.
Sitä en tiedä saako niita varaosana.
Re: Vetokoukun asennus
Ei saa varaosana kuulemma mitään koukun osia. Itsekin olen kysellyt noita ko. palikoita saabilta.oju kirjoitti:Ne ovat arviolta sellaista 5mm lattarautaa. Kuvaa voit ihailla tämän säikeen alussa mainitusta asennusoppaasta (http://www.saabdocs.com/Finnish/instruc ... 3658fi.pdf)Juhabisti kirjoitti:Uusi jäsen tässä ilmoittautuu ja kyselee heti koukun asennuksesta. Hain purkamolta Saabiini (vm-99 sedan) koukun, ja nuo mainitut puskurinkiinnikkeisiin tulevat lisätuet puuttuvat, ei ollut enää koko autoa laanilla. Ovatko miten tärkeät kun laitan neljällä pultilla kiinni? Ja millaiset ne ovat jos nikkaroisi itse?
Sanoisin että ne ovat oleelliset koska vetkoukku on luokiteltu varsin suurelle massalle. Se olisi vaarallinen vehje koska koukku näyttäisi hyvältä mutta sillä ei kuitenkaan voisi vetää luvattua kuormaa.
Kannatta kysellä noita osia joltain muulta omatoimiselta asentajalta. Minulla on esimerkiksi jonkinmallisen farmarin tukipalikat hyllyssä kun ne sedanissa jäivät yli.
Sitä en tiedä saako niita varaosana.
Subaru Legacy -08 BoxerDiesel
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Triumph Sprint ST 1050
Ex: 9-5 2,0t A Vector Wagon -04, 9000 CS 2,0t -97 MapTun, 9000 CS 2,3i -95
Re: Vetokoukun asennus
Minulta löytyy noita rautoja muutama sarja. Myös koukkuja femmaan.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: Vetokoukun asennus
Nyt on koukku paikallaan. Täältä löytyneiden ohjeiden avulla homma sujui näppärästi. Kiitokset myös Tornion suuntaan nopeasti toimitetuista tukiraudoista. Sanoisin päässeeni palkoille, purkamolta saabin oma koukku johtosarjoineen 80€, ja muihin tarvikkeisiin ehkä noin 50€. Hintahaarukkaa halvimpaan uuteen jäi mukavasti ja on laadultaan varmasti parempi
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Vetokoukun asennus
Totta. Nykyinen 9-5 koukkuineen on ollut mulla vasta puoli vuotta. Heti alkuunsa meinasin irroittaa koukun, mutta avain ei mennyt pesäänsä ei sitten millään. Olen ruiskinut CRC:tä ja aseöljyä tuon tuosta avaimenreikään, mutta vieläkään ei avain mene lukkoon - ei kohtalaisella naputtelullakaan. Lukossa ja avaimissa on sama numero.joukolainen kirjoitti:Kannattaa irroittaa koukku aina kun ei tarvi, koska siitä tulee helposti kiinteä, kun se ruostuu kiinni. Liikkuvien osien voitelu säännöllisesti auttaa myös kummasti asiaa.
Onko ongelma jollekulle tuttu? Miten hoitui?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Vetokoukun asennus
Asiaa hieman sivuten..
Autoni on -04 Aero farkku ja vetokoukku joka harkinnassa on vm- 01 farmarista. Mahtaako onnistua tuon -01 koukun laittaminen -04 autoon. Marmoritiskiltä saa koukkumallia joka kävisi 98-10.
Kuinka paljon saan tapella koukun laittamisen kanssa? Vai onnistuuko lainkaan?
Osanumeroa en myytävästä koukusta tiedä.
Autoni on -04 Aero farkku ja vetokoukku joka harkinnassa on vm- 01 farmarista. Mahtaako onnistua tuon -01 koukun laittaminen -04 autoon. Marmoritiskiltä saa koukkumallia joka kävisi 98-10.
Kuinka paljon saan tapella koukun laittamisen kanssa? Vai onnistuuko lainkaan?
Osanumeroa en myytävästä koukusta tiedä.
Saab 9-5 Aero
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Vetokoukun asennus
Tuli tilattua purkaamolta kiinteä saabin alkuperäinen koukku ja siinä ei ollut noita tukirautoja mukana.. Eli löytyiskö joltain tukiraudat vm.-04 farmarin koukkuun?
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vetokoukun asennus
Kun nuo linkit asennuksesta on bittiavaruudessa, olisiko tuoreempaa ohjetta tarjolla. Mistä porukka on koukkunsa hankkineet? Englannissa näytti olevan alkup. 70£. Sähkösarja alkup. suomessakin alle 50e.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Re: Vetokoukun asennus
Koukun/johtosarjan mukana tavalleen tulee ohjeet.
Tuolta monoflexin/westfalian ohjetta http://web.monoflexdata.se/
Tuolta monoflexin/westfalian ohjetta http://web.monoflexdata.se/
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Viggen"
- Viestit: 597
- Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Vetokoukun asennus
Kiitos. Eiköhän tuolla ohjeella onnistu...
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Vetokoukun asennus
Oisko jollakin tallella näitä asenusohjeita alkuperäisen koukun asennukseen -05 vuoden farkkuun? Wis etsintä tuotti vesiperän...
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Vetokoukun asennus
Tuolta aikaisemmin laittamastani linkistä (monoflex) löytyy ohjeet.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726